terri Skrevet 4. juni 2013 #1 Del Skrevet 4. juni 2013 Noen som har vert i Side eller Alanya for sol og badeferie? Vurderer å reise dit i begynnelsen av juli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carla H. Skrevet 4. juni 2013 #2 Del Skrevet 4. juni 2013 Har vært begge stedene. Likte Alanya for alt annet enn ekle fulle og harry skandinavere, men jeg ville ha valgt Side hvis man foretrekker en litt mer rolig ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #3 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg liker begge steder, men holder en knapp på Side. Likte meg veldig godt i Side. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #4 Del Skrevet 5. juni 2013 hahah, du drar jo ikke til tyrkia?? Hellas er hundre ganger bedre. Anonym poster: 4edea58cb0ba66f6c6e1e2f729e4b7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest C4r1n3 Skrevet 5. juni 2013 #5 Del Skrevet 5. juni 2013 Likte meg godt i Side, rolig sted med fine strender og flere flotte restauranter. Eneste minuset var alle de masete innkasterene, men de fins jo på alle typiske turiststeder. Har ikke vært i Alanya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 5. juni 2013 #6 Del Skrevet 5. juni 2013 hahah, du drar jo ikke til tyrkia?? Hellas er hundre ganger bedre. Anonym poster: 4edea58cb0ba66f6c6e1e2f729e4b7a0 Hver sin lyst. Jeg velger heller Tyrkia enn Hellas. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 6. juni 2013 #7 Del Skrevet 6. juni 2013 Side er noe mindre by en Alanya og personlig synes jeg nok denne er koseligere og roligere. Husk bare at det er veldig varmt i Tyrkia i juli så drikk masse vann og pass på saltbalansen. Høy solfaktor. Det er kortere kjøretid fra og til flyplassen når man bor i Side i forhold til Alanya om du kommer ned i Antaliya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dove Skrevet 6. juni 2013 #8 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har også vært begge steder. Alanya er primært partyby med masse fyll og spetakkel (selv om jeg var 13 år og på familieferie da jeg var der, og det gikk for all del fint). Side er et utmerket sted for sol, bading og rolige kvelder. Jeg ville nok valgt Side hvis planen er sol og bading. Bysentrum der er også mye triveligere, syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carla Skrevet 6. juni 2013 #9 Del Skrevet 6. juni 2013 Side er desidert en koseligere by ja! Det er nesten litt sånn at jeg selv vil dra tilbake dit! Hva har TS kommet frem til da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #10 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har vært i Side og Alanya, og jeg synes disse tyrkiareisene alle snakker om er oppskrytt. Tyrkia har ingen spesielt fin natur. Har kjørt litt rundt omkring i fjellene og på landsbygda også. Det så bare ganske tørt ut, uansett hvor vi dro. Da jeg var i Side lå det masse søppel langs veien og ned mot badestranden. Maten er ikke så mye å skryte av. Nasjonelretten er kebab og det sier det meste. Over alt er det folk som prøver å prakke på deg juggel. Folk er innpåslitne og masete. Man kan jo ikke titte i butikker eller se på en restaurant sin meny, før de ansatte omtrent overfaller deg og skal få deg til å kjøpe ditten og datten eller spise på restauranten deres. Kan legge til at varmen i Tyrkia er helt syk i juli. Jeg ble dårlig av varmen, selv i skyggen. Det er godt når det er varmt, men til en viss grad. Tyrkia i juli er bare ubehagelig. Hellas kan jeg derimot anbefale. Det er mye grønnere og frodigere der. Vannet er helt lyseblått og klart hvis du drar de riktige stedene. Det er mye spennende historie i Hellas. Naturen er generelt penere. Folket der er mye hyggeligere og mindre masete, samt at gresk mat er utrolig godt. Kan ikke fatte og begripe denne forkjærligheten mange har for Tyrkia. Det er virkelig ikke noe å bruke pengene sine på. Spesielt ikke når det er SÅ mange andre bra steder, til samme pris. Anonym poster: 4edea58cb0ba66f6c6e1e2f729e4b7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carla Skrevet 6. juni 2013 #11 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har vært i Side og Alanya, og jeg synes disse tyrkiareisene alle snakker om er oppskrytt. Tyrkia har ingen spesielt fin natur. Har kjørt litt rundt omkring i fjellene og på landsbygda også. Det så bare ganske tørt ut, uansett hvor vi dro. Da jeg var i Side lå det masse søppel langs veien og ned mot badestranden. Maten er ikke så mye å skryte av. Nasjonelretten er kebab og det sier det meste. Over alt er det folk som prøver å prakke på deg juggel. Folk er innpåslitne og masete. Man kan jo ikke titte i butikker eller se på en restaurant sin meny, før de ansatte omtrent overfaller deg og skal få deg til å kjøpe ditten og datten eller spise på restauranten deres. Kan legge til at varmen i Tyrkia er helt syk i juli. Jeg ble dårlig av varmen, selv i skyggen. Det er godt når det er varmt, men til en viss grad. Tyrkia i juli er bare ubehagelig. Hellas kan jeg derimot anbefale. Det er mye grønnere og frodigere der. Vannet er helt lyseblått og klart hvis du drar de riktige stedene. Det er mye spennende historie i Hellas. Naturen er generelt penere. Folket der er mye hyggeligere og mindre masete, samt at gresk mat er utrolig godt. Kan ikke fatte og begripe denne forkjærligheten mange har for Tyrkia. Det er virkelig ikke noe å bruke pengene sine på. Spesielt ikke når det er SÅ mange andre bra steder, til samme pris. Anonym poster: 4edea58cb0ba66f6c6e1e2f729e4b7a0 Smaken er som baken, delt i to og på midten ligger dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicola Skrevet 6. juni 2013 #12 Del Skrevet 6. juni 2013 Ingen av delene. Synes Tyrkia er et elendig feriemål og de som sier noe annet har ikke vært mange steder i verden. Har inntrykk av at de som reiser til Tyrkia er en type mennesker. Sorry.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. juni 2013 #13 Del Skrevet 6. juni 2013 Ingen av delene. Synes Tyrkia er et elendig feriemål og de som sier noe annet har ikke vært mange steder i verden. Har inntrykk av at de som reiser til Tyrkia er en type mennesker. Sorry.... Jeg har vært mange steder i verden, jeg elsker å reise, og jo, jeg synes faktisk Side er en fin plass å reise til. Jeg liker faktisk Tyrkia meget godt, men så har jeg ikke bare ligget på stranda heller, jeg har reist litt rundt på utflukter og sett mer enn solsenger og solstoler. Og jeg er forøvrig grunnleggende uenig i den personen som mener maten i Tyrkia ikke er bra. Vel, det kommer helt an på maten man har smakt. Og jeg liker ikke engang kebab (det finnes dog mange typer, kebab er ikke nødvendigvis fyllamat). Men nicola: Du må lære deg at alle ikke har lik smak som deg. Og at du kanskje også bør passe deg for forutinntattheten din. Det sier vel mer om deg enn meg at du kaller oss som reiser til Tyrkia for "en type mennesker". Jaha, og det betyr? Ja tenk, gid, jeg liker sol og strand en gang i blant. Men det betyr ikke at jeg ikke liker kulturreiser eller andre typer reiser for den saks skyld. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #14 Del Skrevet 6. juni 2013 side. eneste stedet jeg har vært i tyrkia. men jeg likte meg der. Anonym poster: d6f899f5540cc6b23fe1608ab159e521 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicola Skrevet 6. juni 2013 #15 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg har vært mange steder i verden, jeg elsker å reise, og jo, jeg synes faktisk Side er en fin plass å reise til. Jeg liker faktisk Tyrkia meget godt, men så har jeg ikke bare ligget på stranda heller, jeg har reist litt rundt på utflukter og sett mer enn solsenger og solstoler. Og jeg er forøvrig grunnleggende uenig i den personen som mener maten i Tyrkia ikke er bra. Vel, det kommer helt an på maten man har smakt. Og jeg liker ikke engang kebab (det finnes dog mange typer, kebab er ikke nødvendigvis fyllamat). Men nicola: Du må lære deg at alle ikke har lik smak som deg. Og at du kanskje også bør passe deg for forutinntattheten din. Det sier vel mer om deg enn meg at du kaller oss som reiser til Tyrkia for "en type mennesker". Jaha, og det betyr? Ja tenk, gid, jeg liker sol og strand en gang i blant. Men det betyr ikke at jeg ikke liker kulturreiser eller andre typer reiser for den saks skyld. Mvh Yvonne Du får lov å mene akkurat det du vil, for all del. Men jeg må også få lov til å mene det jeg vil. Og etter min erfaring har jeg sett de samme type menneskene dra tilbake til dette landet. Jeg mener det er for spesielt interesserte. Jeg tror nemlig Tyrkia er et slikt land som du enten hater eller elsker. Jeg er ikke av typen som ligger å slikker sol. Nå jeg var i Tyrkia var jeg med på alle slags utflukter. HVER dag. Jeg smakte også på all slags mat og slikket kultur så godt det lot jeg gjøre. Jeg ble fremdeles skuffet. Da snakker jeg om det visuelle - landskapet/naturen generelt, menneskene, maten, hygiene, strandkvalitet, hotellkvalitet mm. Alt dette fikk en dårlig karakter. Jeg er ikke en spesielt kresen type og er veldig verdensvant, men Tyrkia er det landet som scorer lavest i mine øyne. Det at du liker Tyrkia så godt, er jo bare bra for deg. Du har sikkert forelsket deg i noe som jeg ikke har sett. Endret 6. juni 2013 av nicola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. juni 2013 #16 Del Skrevet 6. juni 2013 Du får lov å mene akkurat det du vil, for all del. Men jeg må også få lov til å mene det jeg vil. Og etter min erfaring har jeg sett de samme type menneskene dra tilbake til dette landet. Jeg mener det er for spesielt interesserte. Jeg tror nemlig Tyrkia er et slikt land som du enten hater eller elsker. Jeg er ikke av typen som ligger å slikker sol. Nå jeg var i Tyrkia var jeg med på alle slags utflukter. HVER dag. Jeg smakte også på all slags mat og slikket kultur så godt det lot jeg gjøre. Jeg ble fremdeles skuffet. Da snakker jeg om det visuelle - landskapet/naturen generelt, menneskene, maten, hygiene, strandkvalitet, hotellkvalitet mm. Alt dette fikk en dårlig karakter. Jeg er ikke en spesielt kresen type og er veldig verdensvant, men Tyrkia er det landet som scorer lavest i mine øyne. Det at du liker Tyrkia så godt, er jo bare bra for deg. Du har sikkert forelsket deg i noe som jeg ikke har sett. Poenget er ikke at du ikke liker Tyrkia. Det må du gjerne mene, det bryr meg i grunn ganske lite. Det jeg derimot reagerer kraftig på, som i mine øyne virker ekstremt arrogant er å si "en type mennesker". Det virker litt som om det ikke er helt lov å like Tyrkia, og det provoserer faktisk voldsomt. Jeg har ikke lyst til å bli satt i en bås, og vil ha meg frabedt å bli satt i noen. Og jeg reagerer også på at du skriver "kan umulig ha reist mye". Unnskyld meg, men hva slags holdning er det? Så hvis jeg misliker et sted så er det helt relevant å si? Jeg kan ikke fatte at du kan få deg til å tenke det engang. Det virker rett og slett nedlatende. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicola Skrevet 6. juni 2013 #17 Del Skrevet 6. juni 2013 Poenget er ikke at du ikke liker Tyrkia. Det må du gjerne mene, det bryr meg i grunn ganske lite. Det jeg derimot reagerer kraftig på, som i mine øyne virker ekstremt arrogant er å si "en type mennesker". Det virker litt som om det ikke er helt lov å like Tyrkia, og det provoserer faktisk voldsomt. Jeg har ikke lyst til å bli satt i en bås, og vil ha meg frabedt å bli satt i noen. Og jeg reagerer også på at du skriver "kan umulig ha reist mye". Unnskyld meg, men hva slags holdning er det? Så hvis jeg misliker et sted så er det helt relevant å si? Jeg kan ikke fatte at du kan få deg til å tenke det engang. Det virker rett og slett nedlatende. Mvh Yvonne Oj, du tok deg skikkelig nær av dette du. Da skal jeg la vær å svare noe særlig mer på akkurat dette. Men jeg avslutter med å si at jeg har sett folk dra tilbake til Tyrkia gang på gang, og i mine øyne er dette en "type folk" - ja! Det er veldig mange som er enig med meg i dette også. Det er en grunn til at Tyrkia har de billigste reisene og de minst fornøyde kundene Når det er sagt, kan det hende at du/dere ser noe jeg/mange flere ikke ser. Og det er jo bra! Så lenge dere trives og synes det er greit å feriere der, værsågod å fortsette å dra dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 6. juni 2013 #18 Del Skrevet 6. juni 2013 Ingen av delene. Synes Tyrkia er et elendig feriemål og de som sier noe annet har ikke vært mange steder i verden. Har inntrykk av at de som reiser til Tyrkia er en type mennesker. Sorry.... Jeg har vært i 19 land fordelt på 4 verdensdeler. Jeg har vært flere ganger i Tyrkia. Jeg har i Tyrkia besøkt Alanya, Side, Manavgat, Antalyia, Pammukale, Konia og Kappadokia. Jeg har kjørt over Taurusfjellene og beundret den mektige naturen. Jeg har badet i Kleopatras bad i Pammukale. Jeg har vandret mellom de spesielle steinformasjonene i Kappadokia. Jeg har badet i elven Dim Cay og vært på båttur fra Alanya og opp gjennom Manavgatelven. Jeg har bodd på mange hoteller rundt forbi og spist god tyrkisk mat. Jeg har aldri vært syk og har heller aldri møtt uhøflige eller innpåslitne tyrkere. Det har jeg igrunnen ikke gjort andre steder heller. Har kanskje noe med min egen innstilling å gjøre. Tyrkia er etter min mening et utmerket feriemål om man respekterer folket, lærer seg hva som er deres kultur og er interresert i å oppleve den historie og kultur dette landet har å by på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. juni 2013 #19 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Oj, du tok deg skikkelig nær av dette du. Da skal jeg la vær å svare noe særlig mer på akkurat dette. Men jeg avslutter med å si at jeg har sett folk dra tilbake til Tyrkia gang på gang, og i mine øyne er dette en "type folk" - ja! Det er veldig mange som er enig med meg i dette også. Det er en grunn til at Tyrkia har de billigste reisene og de minst fornøyde kundene Når det er sagt, kan det hende at du/dere ser noe jeg/mange flere ikke ser. Og det er jo bra! Så lenge dere trives og synes det er greit å feriere der, værsågod å fortsette å dra dit! Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Jeg har ikke tatt meg nær av dette på noen som helst måte, men du må faktisk regne med at folk reagerer når du skriver på den måten som du gjør. Hvordan liker du å føre høre "slike mennesker som deg?". Jeg kunne jo selvsagt ha skrevet "jeg forventer ikke mer av mennesker som deg", men gjør det selvsagt ikke. Jeg har nemlig ikke et grunnlag for å dømme deg, like lite som du har av å observere de menneskene som reiser til Tyrkia. Det er vel hele mitt poeng. Med mindre du kjenner alle som reiser til Tyrkia, noe du neppe gjør. Forøvrig vil jeg gjerne se kilder på at Tyrkia har de minst fornøyde kundene, spesielt med tanke på at standarden der har hevet seg kraftig de seneste årene. Mvh Yvonne Endret 6. juni 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #20 Del Skrevet 6. juni 2013 Til dere som misliker Tyrkia: Har dere bare vært i turistområdene, eller er det ille utenfor turistområdene også? Jeg har tenkt på en tur til Tyrkia, med start i Istanbul og så reise rundt i landet med buss. Når jeg leser om det ser det ut som et spennende land, og naturen ser også spennende ut med steinformasjonene i Kappadokia. Men jeg har ikke vært der, og det er mulig jeg bør revurdere turen hvis det virkelig er så ille. Er det helt umulig å få gå i fred uten å bli dratt inn i butikker? Anonym poster: 3b1667bf10a595cc0953665a1b2491a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå