Prinsessa88 Skrevet 4. juni 2013 #1 Skrevet 4. juni 2013 I morgen skal jeg ta en utvidet celleprøve. Jeg hr veldig angst for sprøyter og sist jeg tok en utvidet celleprøve var jeg så redd at legen anbefalte meg beroligende denne gangen. Fastlegen min skrev ut valium og jeg skal ta 2 stk i morgen før timen min kl 12. Mamma skal passe mini mens jeg er på sykehuset og han tar flaske. Men spm mitt er hvor lenge bør jeg vente før jeg kan amme igjen? Bør det gå et døgn, timer?? Noen som vet??
Mohair Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Les pakningsvedlegget. Om fastlegen din vet at du ammer så trenger du ikkr bry deg om å vente så og så lenge, så lenge han ikke sa noe om det. Edit: leste dette i pakningsvedlegget på felleskatalogen: Overgang i morsmelk: Diazepam passerer slik at barnets serumkonsentrasjon er 35-70% av morens. Det er sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter. Preparatet skal ikke brukes under amming. Endret 4. juni 2013 av Mohair 1
Gjest RockOn Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Står det ikke halveringstid i pakkningsvedlegget?
Prinsessa88 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2013 Mulig jeg er litt blond nå, men hva menes med halveringstid? Får høre på sykehuset i morgen hva legen der sier:)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Valium har lang halveringstid, 20-50 timer. Halveringstid er hvor lang tid medikamentet bruker på å gå ut av kroppen. For å være sikker så er det her snakk om dager før du kan amme igjen. Hvis du aldri har tatt Valium så er to stk, altså 10 mg mye. Anonym poster: e52028bd06b010653269c689e5341eb7
Prinsessa88 Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2013 Såpass lang tid ja:/ nesten så jeg vurderer å klare meg uten! Jeg har aldri tatt valium før nei, så gruer meg egentlig litt.. Vet jo ikke hvordan jeg reagerer på det. Fikk beskjed om å ta en pille 2 timer før og en i bilen på veien dit. (30 min kjøring til sykehuset) takk for svar ihvertfall:) da ble jeg i det minste litt klokere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå