Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Samboeren min slo opp med meg for 2 dager siden. Jeg har det helt fullstendig grusomt og gråter hele tiden. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler så mye skyld, samtidig så kunne han jammen meg gjort noe han også for å redde oss to sammen. Allikevel vil han starte på ny alene for å finne ut hva han vil. Jeg synes det er trist at han ikke kan gjøre dette sammen med meg. Jeg som har vært der for han i nesten 6 år.

Det jeg lurer på og tenker mye på, er ikveld. Jeg lurer på hvordan jeg skal oppføre meg og om jeg burde si noe?

Han vet godt at jeg er lei meg og ikke vil dette.. Men siden dette er en "siste" gang, så føler jeg at jeg bør opptre rolig og ikke masete, slik som han kanskje "husker" meg og vet hvordan jeg er.. Fordi han har ofte sagt at jeg er en masete person, selv om jeg anser at han tar alt for mas.

Anonym poster: bbe695875a50635493dc82315aa129c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper noen kan gi meg noen tips..

Skrevet

Uansett hva du gjør er det lite som kan redde forholdet, så om du griner eller holder maska er temmelig irrelevant. Vil jeg tippe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samlivsbrudd er alltid trist, men man kan jo ikke tvinge den andre til å bli heller dersom h*n ikke har de rette følelsene.

Han vet hvordan du har det, mer kan du egentlig ikke gjøre. "Mas" hjelper heller ikke, det vil nok heller virke mot sin hensikt.

Vær rolig og saklig, men vær også deg selv. Er du lei deg har du lov å være det og vise det, det bør han ha forståelse for.

Ikke bli for lenge heller, det kan fort gjøre vondt verre og bli ubehaglig for dere begge.

Ta det som det kommer, ikke tenk så altfor mye på det. Bare la det gå sin naturlige gang.

Anonym poster: e0ff9172e55fb96eda871953f1697ecc

AnonymBruker
Skrevet

føler jeg kommer til å be på mine knær om å få han tilbake og si at han har gjort en stor feil, men det er vel egentlig ikke lurt... Han har alltid sagt at jeg maser sånn, er vel kanskje ikke lurt å "mase" om å få han tilbake da.. dette er forferdelig

Skrevet

Jeg må nesten spørre deg TS, møtes dere av praktiske årsaker (hente/lever ting osv) eller kun for å ta farvel?

For om det kun er et farvel hadde det nesten vært like greit å droppe hele møtet. Av egen erfaring vet jeg at det er kjempevanskelig, men det er nesten bedre enn å bryte sammen og gråte, bli desperat osv. Så kan dere heller ta en kaffe når ting har roet seg litt ned for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten spørre deg TS, møtes dere av praktiske årsaker (hente/lever ting osv) eller kun for å ta farvel?

For om det kun er et farvel hadde det nesten vært like greit å droppe hele møtet. Av egen erfaring vet jeg at det er kjempevanskelig, men det er nesten bedre enn å bryte sammen og gråte, bli desperat osv. Så kan dere heller ta en kaffe når ting har roet seg litt ned for deg.

For å hente mine ting. Jeg vil tro at dette kommer til å ta veldig lang tid for meg, og at det blir hardt for meg å se at det går så mye lettere for han. Jeg er så knust og har så lyst til å sende han en mld om at jeg elsker han... vil alltid gjøre... men gjør jeg det bare verre da?

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Jeg har så lyst til å spørre han: har du det virkelig bedre nå?

Vil fortelle han at jeg har det helt jævlig!!!

AnonymBruker
Skrevet

:(

Skrevet

For å hente mine ting. Jeg vil tro at dette kommer til å ta veldig lang tid for meg, og at det blir hardt for meg å se at det går så mye lettere for han. Jeg er så knust og har så lyst til å sende han en mld om at jeg elsker han... vil alltid gjøre... men gjør jeg det bare verre da?

Det er neppe noe poeng i å erklære dette, tipper han er klar over hvordan du føler.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Bra tips 1: Ikke ha sex med han "en siste gang".

Bra tips 2: Bli sinna istedenfor lei deg. Da forsvinner kjærlighetssorgen fortere.

Fortvilelse og sorg gjør det vanskelig å "se" fremtiden sin. Og uten "mulighet til å forestille seg en fremtid" så vil du bare bli enda mer lei deg og se enda mørkere på fremtiden, som gjør at du blir enda mer lei deg og ser enda mørkere på fremtiden som gjør at du blir enda mer lei deg som gjør at du ser enda mørkere på fremtiden.......osv

Men sinne kan brukes. Sinne gjør deg fokusert og hjelper deg å stake ut veien videre.

Så til helvette med ham sier jeg!

Gjest tsejGjest
Skrevet

Bra tips 1: Ikke ha sex med han "en siste gang".

Bra tips 2: Bli sinna istedenfor lei deg. Da forsvinner kjærlighetssorgen fortere.

Fortvilelse og sorg gjør det vanskelig å "se" fremtiden sin. Og uten "mulighet til å forestille seg en fremtid" så vil du bare bli enda mer lei deg og se enda mørkere på fremtiden, som gjør at du blir enda mer lei deg og ser enda mørkere på fremtiden som gjør at du blir enda mer lei deg som gjør at du ser enda mørkere på fremtiden.......osv

Men sinne kan brukes. Sinne gjør deg fokusert og hjelper deg å stake ut veien videre.

Så til helvette med ham sier jeg!

Hah, også et tips å komme med...

Er ikke alle jenter som er utstyrt med sånt girlpower-crap vet du, noen har faktisk andre følelser på lager, og det er fullt ut lov å både gråte og søke trøst i andres medfølelse, noe som både kan lege sår og utvikle framtidsutsiktene i minst like stor grad som å ty til sinnereaksjoner.

Jeg råder TS til å opptre nøytralt, vennlig og med fokus på det du skal hente i leiligheten, verken mer eller mindre. Dere kan gjerne prate løst om praktiske ting underveis, men unngå noen dypere form for samtale nå.

Etterhvert vil det (tro meg) gå lettere, og dere kan som en annen her nevnte treffes over en kopp kaffe når du føler du har fått ting litt på avstand. Han trenger også denne tida til å finne ut av egne tanker og beslutninger, så prøv heller å finne trøst hos foreldre eller ei god venninne nå mens ting føles tungt, og gjør gjerne noe meningsfullt innimellom slik at du har fokuset unna dette ugreie i perioder.

Dette klarer du helt fint, og hvem vet, kanskje finner dere tilbake når tida har gått og dere har fått reflektert grundig på hvert deres hold. Eller kanskje ikke, likefullt har du da fått bearbeidet tankene tilstrekkelig til også å akseptere den muligheten, og gå videre i livet.

Ønsker deg all støtte og medfølelse i prossessen.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes godt du kan være ærlig, si det du føler! Hvorfor skal man alltid legge lokk på følelsene sine?

Og who know's, kanskje han pluteslig savner deg en dag. Man vet aldri i livet. Noen finner tilbake til hverandre. Men du må begynne å styrke deg selv, uten han fremover!

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tror jeg heller mot å ikke si noe særlig og heller opptre rolig - ikke masete og grinende som han husker meg. Men jeg vet ikke..? Noen med innspill? Skal hente mine saker fra leiligheten

AnonymBruker
Skrevet

Du skal bare hente tingene dine og dra.

Vil du virkelig prøve å få en som ikke vil være sammen med deg, til å prøve å innse at han vil være sammen med deg? Han har sagt han ikke vil.... Er ikke det god nok grunn til å pleie stoltheten og dra din vei?

Hvis du spør ham om han har det bedre nå, så har han det jo faktisk bedre. Han er sikkert veldig letta over endelig å ha få sagt det, men selvfølgelig synes han det er dumt at du er lei deg...

Men han kan ikke leve sitt liv for deg. Han kan ikke bli hos deg når han ikke vil. Enten vil man, eller så vil man ikke være med noen. Så enkelt, men så brutalt.

Anonym poster: 39e617600059be7405efc796b862b464

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Be han gå ut når du kommer slik at du slipper å se han. Du virker ganske frynsete nå, sikkert like greit å ikke se han i det hele tatt.

Men uansett hva du gjør, ikke kryp for han eller be oå dine knær. Gå fra det hele med hodet hevet, det kommer du ikke til å angre på. Behold selvrespekten.

Anonym poster: cbb89811f2ff694c5349d9bb1e94f3b9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker sånn at det ikke er noe vits i å prøve å påvirke han hverken ene eller den andre veien, så om det var meg ville jeg bare smilt og gått ut av det siste møtet med .. tja, verdighet?

Om du gråter og ber på dine knær når du er der tror jeg det kommer til å plage deg i ettertid. Det er som regel ikke vits i å spørre om noe, for i ettertid vil du uansett komme på 1000 spørsmål som du aldri vil få noe svar på.

Så om jeg var deg ville jeg vært hyggelig, hentet sakene, ikke snakket om noe, og bare dratt kjapt.

Anonym poster: 5718024a6859904bcde92ee877e98586

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle han ellers ha gjort? Blitt hos deg av medlidenhet?

Ville du virkelig at han skulle blitt hos deg hvis han ikke ønsket mer? Han har nå vært ærlig og sagt det som det er. Mer kan du ikke forvente.

Du kan si "men vi kunne ha jobbet med det..." Men hvis man allerede er på det punktet hvor man for seg selv har funnet ut at man ikke vil, så er det ingen som kan overbevise deg om det motsatte. Jeg har selv gjort slutt på et samboerskap da jg ikke lenger hadde følelser for fyren. Kun vennskapelige.

Skulle jeg ha blitt hos ham, levd mitt liv, for hans lykkelighet? Men selv vært trist over tilværelsen?

Nei. Man må ta ansvar for eget liv.

Anonym poster: 39e617600059be7405efc796b862b464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS HER. jeg føler at jeg ganske godt har gitt han inntrykket av at dette er noe jeg er imot og at jeg vil prøve sammen for å få det til å fungere. Han vil tydligvis ikke. Han har slettet alt av bilder av meg på facebook også... Så virker ganske ferdig ut for hans del..

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Å mase og gråte gjør ingen forskjell, så opptre rolig og prøv å gå derifra med hodet hevet. Det kommer til å knyte seg i magen når du innser at det faktisk er siste gang du er i leiligheten hans, men prøv å vær rask og ikke hale ut tiden. Du bør være innstilt på at det er slutt, og ikke håpe så alt for mye at dere finner tilbake. Men, du får han absolutt ikke tilbake ved å mase og sende han masse meldinger i etterkant. Dette sliter mange med, og du vil garantert angre på dette senere. De første dagene er verst. Hold deg unna telefonen, og om du føler trang til å kontakte han, så ring heller en venninne.

Det her vil ikke bli lett Ts, men du kommer deg gjennom det, uansett for håpløst det virker nå :hug:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...