Gjest MrsL Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 Hvor lenge før bryllupet fikk du eller får du din kjole tilpasset?
Gjest Tex Skrevet 10. april 2004 #2 Skrevet 10. april 2004 Jeg skal på visst tirsdag. ALTFOR tidlig, men det var bare da de kunne / ville / syns det passet. Sydamen på Kristin er ikke spesielt grei. Driver og lurer på om jeg skal avbestille, prøvde å ringe tirsdag og onsdag men fikk ikke svar.....
Tosca Skrevet 10. april 2004 #3 Skrevet 10. april 2004 Jeg tilpasset den for en uke siden. Synest det var greit. Da er den ferdig sydd/justert tre uker før den store dagen.
Wayah Skrevet 10. april 2004 #4 Skrevet 10. april 2004 Min er ferdig nå, 2 måneder og 9 dager før. Må med andre ord passe godt på vekta fremover Har hørt at det er vanligst å ta av seg før bryllupet, men vi får nå se... Forresten sa hun som tilpassa kjolen min at hun ALDRI ville jobbe med en slik kjole igjen, den var visstnok kjempevanskelig(men utrolig fin da :-) )
Lullu Skrevet 10. april 2004 #5 Skrevet 10. april 2004 Jeg var jo så heldig å vinne kjole, så den skal mamma tilpasse. Tror ikke det er så mye å tilpasse egentlig.... chiffonstoff.
14062003 Skrevet 10. april 2004 #6 Skrevet 10. april 2004 Tja, jeg prøvde vel kjolen et par måneder før bryllupet og hentet den en måneds tid før bryllupet. Husker ikke helt, jeg. Men et styr uten like ble det egentlig fordi jeg jo ble gravid - og mistet. Stakkars sydame!
verene Skrevet 10. april 2004 #7 Skrevet 10. april 2004 Kjolen min er allerede ferdig tilpasset den, og det har den vært en stund. Jeg skal ned til salongen en ukes tid før vielsen, og da gjør de de siste justeringer om det er nødvendig, og glatter litt på kjolen og sløret og sånn. Jeg skal nok greie å holde vekta, så jeg er ikke bekymret. ;-)
jea Skrevet 11. april 2004 #8 Skrevet 11. april 2004 kjolen min er til sying nå,skal prøve deni gjen på tirsdag.
Gjest Tex Skrevet 11. april 2004 #9 Skrevet 11. april 2004 Jeg har vært hos mamma og prøvd kjolen min idag, den sitter som den skulle ha vært tegnet på meg! Det eneste de må gjøre er å sy den opp to cm på lengden på hver side, og så skal den selvsagt renses, da... Mamma har sydd på den opphengsgreia bak, og det ble så bra!! *er kjempefornøyd!*
tigergutt Skrevet 11. april 2004 #10 Skrevet 11. april 2004 skal ha tillpassing ca. to uker før henting som er tirsdagen før. eg leiger kjole på salong med sy dame. Har valgt ein to-delt kjole så det er bare skjørte som må tillpasset. har ikke prøvt kjolen siden oktober da var den litt stor. overdelen er korsett med knytting bak håper den passer enda etter jul og påske
@shygirl@ Skrevet 11. april 2004 #11 Skrevet 11. april 2004 Jeg skal på visst tirsdag. ALTFOR tidlig, men det var bare da de kunne / ville / syns det passet. Sydamen på Kristin er ikke spesielt grei. Driver og lurer på om jeg skal avbestille, prøvde å ringe tirsdag og onsdag men fikk ikke svar..... Hey Tex! Hva mener du med ikke spesielt grei?? Jeg har selv lurt på å avbestille et par ganger fordi jeg har hørt litt forskjellig om akkurat det der.. Skal jo gjøre det hos Kristins, jeg også.. Har du hatt problemer med henne..?
@shygirl@ Skrevet 11. april 2004 #12 Skrevet 11. april 2004 Jeg har hele tiden hatt for meg at det ville være best å tilpasse kjolen der jeg har kjøpt den, men vakler for og imot hele tiden... Min sitter godt, men er litt for lang så den skal kun syes opp litt... Hva mener dere andre...? Går det for det samme hvor man gjør dette...? Noen som vet hvor mye det koster hos Kristins og hva som inngår i prisen..?
Gjest Tex Skrevet 11. april 2004 #13 Skrevet 11. april 2004 Hey Tex! Hva mener du med ikke spesielt grei?? Jeg har selv lurt på å avbestille et par ganger fordi jeg har hørt litt forskjellig om akkurat det der.. Skal jo gjøre det hos Kristins, jeg også.. Har du hatt problemer med henne..? Jeg har ikke hatt noe som helst med henne å gjøre annet enn at jeg skulle bestille time, og det var visst fryktelig vanskelig å få når jeg ville ha, for hun ville helst ha folk der på dagtid..... Men jeg har sett henne tilpasse en kjole for ei jente og jenta stod der med gråten i halsen tilslutt, for damen sa så mye rare kommentarer. Jeg husker det ikke nå, har bare en feeling på at hun ikke kanskje alltid er like fintfølende. Kan komme med tilbakemelding på min personlige direkteerfaring tirsdag kveld, hvis du har lyst
@shygirl@ Skrevet 11. april 2004 #14 Skrevet 11. april 2004 Ja, husker du fortalte om den jenta... Hmm.. Jeg tror nok jeg har munnen på riktig sted, så det går sikkert bra likevel... Hadde aldri i livet bare stått der og tatt imot dritt og atpåtill mot betaling.. Hehe.. *slem meg* Fortell meg gjerne hvordan det gikk når du har hatt time..
Gjest Tex Skrevet 11. april 2004 #15 Skrevet 11. april 2004 *slem meg* ...så nicket ditt er bare et skalkeskjul....?
@shygirl@ Skrevet 11. april 2004 #16 Skrevet 11. april 2004 ...så nicket ditt er bare et skalkeskjul....? *hysjhysj* Hehe...
Maja04 Skrevet 12. april 2004 #18 Skrevet 12. april 2004 Hvor lang tid bruker sydamer på å ordne på kjoler som må syes ut/inn? Hvor mye koster det? (regner med at det er noe individuelt hvor raskt de syr/pågang og hvordan kjolen er - men min henger sammen i ett og jeg aner ikke om den er vanskelig å endre på - se evt bryllupsdagboka mi) Finnes det noen flinke og raske i stavangerområdet?
Anne-Elin Skrevet 12. april 2004 #19 Skrevet 12. april 2004 Jeg skal til Kristins i morgen for å gjøre siste tilpassning (har gått endel ned i vekt, så hun ville ta det så nært opp til datoen som mulig, i tilfelle jeg skulle gå ned enda mer, kjolen har ikke snøreliv, så). Men blir jo litt stressa også, da, skal gifte meg om under 2 uker, så skal være veldig glad når kjolen er ferdig, og enda en ting kan krysses av på "ferdig-listen". Gleder meg iallefall til i morgen, er så fint å prøve kjolen, vil helst ikke ta den av igjen, for den er så fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå