Gjest fgghfgfgh Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Jeg og kjæresten min hadde "1 års jubileium" i dag. Siden vi bor noen mil fra hverandre, ser vi ikke hverandre hver dag. Men vi snakkes som regel hver dag. Før et års dagen vår hadde vi snakket om å finne på noe fint sammen, dagen vi hadde vert sammen 1 år. Når dagen kom, hørte jeg ingenting fra han. På kvelden ringte jeg han flere ganger uten svar. Skal innrømme at jeg ble skuffa. Det er godt mulig han var opptatt, men så opptatt er man vell ikke at man ikke kan svare engang. Jeg trodde 1 års dagen var en litt stor dag for et kjærestepar? Hva hadde dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Han husket det sikkert ikke, ingen big deal. Anonym poster: b2dff1677cff57754685208ce789268a
Gjest Faerunpedia Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Han husket det ikke, det er ikke en selvfølge at man tenker på slikt. Selv har jeg heller aldri gjort noen stor ting ut av slike dager.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Hadde ikke gjort noen ting som helst med det. Greit nok, om du har gitt veldig klart uttrykk for at du ønsker å markere dagen kunne han sikkert anstrengt seg litt for å huske den, men det er jo strengt tatt helt meningsløst å markere at det er 365 dager siden man ble sammen og ikke 364 eller 366. Skjønner at en del legger noe mer i det enn som så, men det må også være mulig å forstå at ikke alle synes det er noe spesielt, uten at de av den grunn bryr seg mindre om forholdet. Anonym poster: 40e94762adec03bccbe49283196fff8d 1
Luring-59 Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Det er menneskelig å glemme. Ikke noe ta på ei for. Håper han har med en stor blomsterbukett neste gang han kommer innom. Det ville jeg gjort. 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Hvorfor planla ikke du en feiring og inviterte ham ut på noe, side du er opptatt av denne dagen?
LillaFrosk Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Jeg er litt enig med den over: Hvorfor planla du/dere heller ikke bare noe på forhånd? Men.. Nei, ettårsdagen er ikke en "så stor" dag for absolutt alle, og jeg ville ikke forventet at han skulle huske slikt av seg selv. Skjønner du kan bli skuffet, ettersom det er stort for deg, men.. det er lite å gjøre med det nå. Jeg ville ha sendt ham en melding, og minnet han på at han glemte det, og at jeg derfor forventet full godtgjørelse - i en litt spøkefull tone, uten å legge frem noe faktiske krav eller forventninger.
globalagogo Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 Fort gjort! Sikkert litt flaut for ham etterpå, når han kommer på at du syns dagen er så stor. Håper han gir noen blomster eller noe, men husk at det også er ditt "ansvar" å gjøre dagen spesiell... måå ikke være mannen i forholdet som tar initiativ til feiring. Hvis jeg hadde glemt en av våre slike dager, ville vi sikkert feiret litt ekstra dagen etter / senere den uka. Det går nok bra. Gratulerer med ett år sammen, da! :-) 1
Gjest Carla H. Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 (endret) LOL! Hva har samfunnet gjort mot oss? Det er virkelig ikke noe å holde kniven mot strupen hans for. Hehe...jeg er der selv at jeg har lett for å glemme slikt. Det er bare tall og tid er en illusjon. Det her er nesten like ille som alle de grinebøttene som bryter sammen fordi kjæresten ikke gav dem månen, stjernene og everything and everything på valentinsdagen. Det er for dumt. Folk legger for mye verdi i det som ikke har noen verdi i det hele tatt. Jeg hadde aldri brukt det mot min kjæreste om det hadde skjedd med meg. Er mer interessert i ha å en fin tid (den tiden man er sammen) sammen han enn å gå rundt og telle datoer for alt og ingenting. Jeg kjenner en som seriøst går rundt og henger seg opp i de tingene. Hvor de møttes, hvor de spiste, hvor de kysset, hvor de feis! Synes det er rart hele opplegget. Endret 4. juni 2013 av Carla H.
Luring-59 Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 Syns det er litt urettferdig at damer forventer at mannfolka skal huske slike merkedager. Det er vi som skal komme med blomster eller invitasjoner til restaurantbesøk osv. Det er klart at man bør benytte slike dager til å gjøre stas på sin kjære, men de damer som er livredde for å bli glemt (og kjenner typen sin så godt at de mistenker han for å glemme) kan gjerne hinte litt. Men dere hadde jo snakket om det på forhånd så han har jo hatt mulighet til å finne på noe. Du må nok gi ham et glemmekryss.
OPIgirl Skrevet 4. juni 2013 #12 Skrevet 4. juni 2013 Skjønner ikke at mange er så likeglade. Jeg skjønner TS godt jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #13 Skrevet 4. juni 2013 Det er også ditt ansvar. Hvorfor sendte du ikke han en melding uka før? "Hei, neste uke har vi vært sammen i 1år! Da må vi finne på noe hyggelig." Anonym poster: 91430fa215270a8cd749f40d74b8c70e 2
la Flaca Skrevet 4. juni 2013 #14 Skrevet 4. juni 2013 Skjønner ikke at mange er så likeglade. Jeg skjønner TS godt jeg. Jeg også! For det som er litt skummelt med å droppe å gjøre stas på sånne dager er at det ofte blir en negativ trend. Det er så mange hverdager, og man vil ikke ende opp til slutt med å hoppe over alle dager som gir en anledning til å feire kjærligheten. Jeg har gått i den fella selv, fordi jeg ikke trodde jeg brydde meg særlig om sånt. Men nå savner jeg det. En god start er å gjøre noe fint for kjæresten din ved sånne anledninger. Da får han lyst til å glede deg tilbake, og lærer seg å sette pris på merkedagene. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #15 Skrevet 4. juni 2013 Forstår ikke helt greia med å "feire" at man har vært sammen et år. Syns synd på menn som må huske alle disse merkedagene hele tida. Bursdager,årsdager,valentnesdag. Hjelpes. Om man vikrlig trenger en merkedag for å gjøre noe fint for hverandre da er det på tide å gjøre noe med forholdet..
Caledonia Skrevet 4. juni 2013 #16 Skrevet 4. juni 2013 Samme hvilken dag som skulle feires så hadde dere en avtale. At det "bare" var feiring av 1 årsdag gjør det ikke greit at han glemte det ut syns nå jeg. Selv hender det vi feirer slike dager med noe ekstra godt til middag e.l. ikke nødvendigvis på selve dagen, men synes det er koselig med en unnskyldning til å skeie litt ut 1
lykkestor Skrevet 4. juni 2013 #17 Skrevet 4. juni 2013 Jeg hadde også blitt lei meg, og hadde sagt ifra til han at dette var dårlig gjort.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå