AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Hei Min mann og jeg er for tiden på titting etter hus kjøp. Vi ser stadig vekk på Finn om det dukker opp ett hus etter våres smak. I helgen var vi bortreist, så det ble ikke noe hus titting i helgen. I dag så vi et hus som er midt i blinken for oss, og ringte megleren i dag, det var i 15 tiden. Fikk høre at det visning i går, men spurte allikevel om det hadde vært mulig om vi kunne komme for en liten titt. Han sa at han skulle høre med de som selger huset om når det passet. Og vi ventet og ventet, men han ringte aldri. Vi kviet oss til å ringe han igjen, så da ble det med det. Jeg kjente jeg ble irritert, og er det fortsatt. Skjønner ikke hva som kunne ha skjedd, men mener at han kunne ringt oss tilbake, så vi vet noe. Hva mener du/dere? Anonym poster: bb8416047515145bbc08dcf65b3fdeae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Dere snakket med en megler på ettermiddagen, og han ringte dere ikke tilbake i løpet av kvelden. Whoop-di-doo. Det er da ingenting å ta så på vei for. Synes det er plagsomt med surrehuer selv, men det får da være grenser for lav terskel for irritasjon. Anonym poster: 49b76192d63f35526b1d68c05348f3ea 3
Adhara Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Ja, dette var litt av et problem du. Hva med å bare ringe han opp igjen?? 1
Gjest Wei Wei Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Huset var mulighens solgt allerede på ettermiddagen.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Ring opp igjen. Har opplevd akkurat det samme - har nærmere måttet mase meg til visning. Helt utrolig at det går an å oppføre seg så lunkent og uinteressert når en har fått i oppdrag å selge. For noen år tilbake var jeg selv på boligjakt. I løpet av noen måneder var jeg på svært mange visninger og der jeg meldte min interesse krysset jeg alltid av for at jeg interessert i tilsvarende prospektet. Ikke en eneste av disse meglerne kontaktet meg vedrørende tilsvarende prospekter enda flere av meglerfirmaene hadde det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #7 Skrevet 4. juni 2013 Ja, dette var litt av et problem du. Hva med å bare ringe han opp igjen?? Ja, jeg synes det ja. har ringt han 2 ganger i dag, og han har ikke ringt tilbake. Anonym poster: bb8416047515145bbc08dcf65b3fdeae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #8 Skrevet 4. juni 2013 Ring opp igjen. Har opplevd akkurat det samme - har nærmere måttet mase meg til visning. Helt utrolig at det går an å oppføre seg så lunkent og uinteressert når en har fått i oppdrag å selge. For noen år tilbake var jeg selv på boligjakt. I løpet av noen måneder var jeg på svært mange visninger og der jeg meldte min interesse krysset jeg alltid av for at jeg interessert i tilsvarende prospektet. Ikke en eneste av disse meglerne kontaktet meg vedrørende tilsvarende prospekter enda flere av meglerfirmaene hadde det. Som skrevet over her, har ringt han, men ikke fått svar. Helt utrolig at det går an å være så frekk, det er ikke måte på. Anonym poster: bb8416047515145bbc08dcf65b3fdeae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #9 Skrevet 4. juni 2013 De jeg kjenner som er meglere, er de som var minst skoleflinke i klassen, men mest opptatt av penger og status. Synes det gjenspeiler seg i meglerne jeg møter når jeg har kjøpt/solgt. Er bare en sjelden gang jeg har opplevd hjelpsomme og flinke folk i denne bransjen. Uansett, IKKE la stolthet og irritasjon føre til at dere går glipp av det som kan være drømmeboligen. Bare fortsett og ring, evt ring til meglerhuset og hør om boligen er solgt, si at dere er interessert men ikke får tak i megleren, om kanskje noen andre kan hjelpe dere. For alt dere vet, kan jo megleren ha tatt ferie (det opplevde vi en gang, midt i en salgsprosess, da var han plutselig borte...) Anonym poster: 7d040025a5d9456e6b7f96db955ea2f5 2
*Nellik* Skrevet 4. juni 2013 #10 Skrevet 4. juni 2013 Prøv å ikke la deg irritere, du får ringe selv, og holde på til du får svar.
helenaa Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 Du kan evt ta kontakt direkte med selger, hvis du klarer å finne kontaktinfo. Det er vel snakk om privat visning, og da trenger du ikke gå via megler.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Ja, jeg synes det ja. har ringt han 2 ganger i dag, og han har ikke ringt tilbake.Anonym poster: bb8416047515145bbc08dcf65b3fdeae Prøv å ringe meglerkontoret han er tilknyttet i morgen i arbeidstiden. Meglere er ofte svimne, underlige folk men alle kontorene har folk det er mulig å prate med. Forklar at dere virkelig er interessert i eiendommen, men at megler ikke ringer tilbake og ikke svarer og be om å få snakke med noen som er interessert i å selge. Da skal du se det blir fart. Sist jeg kjøpte hus ringte jeg regnskapsansvarlig på meglerkontoret for å få svar på spørsmål (om tidsfrister og vanlige meglerting). Hun var den eneste som ikke gav tullsvar, og siden hun ikke reagerte på henvendelsen var jeg neppe den eneste som gav opp meglerne.. At de fikk solgt noe er et under. Selv valgte jeg et annet firma. Anonymous poster hash: d4960...213
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #13 Skrevet 12. juni 2013 Takk for alle tilbakevendinger. Allerede snakket med megleren og fikk sett huset, men falt ikke i smak. Så vi går videre. Anonymous poster hash: bb841...eae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå