Gå til innhold

Hvor lang tid på sminke? Og når...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort avtale med ei som skal komme og sette opp håret på meg og forloveren, og så har jeg tenkt å finne ei som sminker meg i tillegg.

Hun som skal ordne håret mitt har sagt en 3-4 timer timer tilsammen på meg og forloveren. Jeg tenker det kan være lurt at hun som skal sminke kommer når jeg er ferdig på håret, og så blir jeg sminket mens forloveren får satt opp håret? Eller?

Og hvor lang tid bør jeg regne på brudesminken? Har ikke tenkt å være oversminket, men det tar kanskje litt tid å bli "naturlig vakker" også? ;)

Anonym poster: 56b9a980af0b1b9c11bd4d2271e8fba3

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg ville sagt mellom 30 og 60 minutter. Få til en prøvetime, da ser dere hvordan det ligger an :)

Skrevet

Enig. Sett av en time for sikkerhets skyld. :) Jeg brukte ca en halvtime på min egen.

AnonymBruker
Skrevet

bedre å ha litt ekstra tid enn å stresse på med sminka.

Anonym poster: 414ebeedb8101506c7fc83256d23a0bb

Skrevet

Min sminke tok ca. 30 minutter, men jeg hadde likevel satt av en drøy time. Deilig med god tid!

Skrevet

Jeg vil også ha goood tid, så jeg har lyst til å planlegge slik at jeg er ferdig en time før vielsen. Man vet ALDRI hva som kan gå galt, så jeg vil heller sitte en time i stasen og vente (slappe av) enn å få mark i magen på grunn av stress.

Jeg ser for meg et par timer på hår og en times tid på sminking. Skal ha prøvetime uken før sånn at vi er sikre :)

Skrevet

Prøvetime er nok lurt. Da får du en peiling på hvor lang tid det vil ta. De bruker som regel ikke like lang tid på forlover. Vi skal være i en salong i flere timer. Ha med flaske sprudlende og ha en skikkelig jentedag før selve bryllupet :)

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg bor langt unna der jeg skal gifte meg.

Hun som skal ordne håret mitt har jeg derfor funnet på internett, og avtalt med på mail. Jeg har forklart hvordan håret mitt er, og sendt bilder av hvordan jeg ønsker å ha det på dagen.

Jeg kommer til stedet jeg gifter meg dagen før, og skal ikke ha noen prøvetime for håret. Litt risky, jeg vet.

Det samme hadde jeg tenkt å gjøre med makeupdama. Men jeg bør kanskje prøve å ha en konsultasjon på sminke på fredagen. Å prøve og feile med farger på selve dagen, når håret allerede er klart, er kanskje ikke så lurt.

Skrevet

Problemet er at jeg bor langt unna der jeg skal gifte meg.

Hun som skal ordne håret mitt har jeg derfor funnet på internett, og avtalt med på mail. Jeg har forklart hvordan håret mitt er, og sendt bilder av hvordan jeg ønsker å ha det på dagen.

Jeg kommer til stedet jeg gifter meg dagen før, og skal ikke ha noen prøvetime for håret. Litt risky, jeg vet.

Det samme hadde jeg tenkt å gjøre med makeupdama. Men jeg bør kanskje prøve å ha en konsultasjon på sminke på fredagen. Å prøve og feile med farger på selve dagen, når håret allerede er klart, er kanskje ikke så lurt.

Jeg har et tips, og det er at om det ikke blir som du vil, så si i fra. Ei venninne gjorde ikke det, og synes fremdeles håret på bryllupsdagen var ille, hun gjorde som du. Om noe blir ille, så be de fikse det, klarer de ikke det så er det bedre å gjøre det selv enn å føle seg ille.

AnonymBruker
Skrevet

Ha en backup-plan for hår og sminke.

Anonym poster: e174917e0975472853980a615e5c56e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...