Kardinal Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Hvordan blir jeg kvitt lukt som setter seg i klerna/vaskemaskinen? For 3-4 mnd siden prøvde jeg å gjøre noe med det. Vasket såpekammeret, vasket 90 graders vask med bakepulver og eddik, vasket gummiringen og vasket/tømte filteret. Kan ikke si jeg merket noe forskjell egentlig. Eller kan det være at klærne tørker dårlig/sent som gjør at de lukter surt? Tørker dem i stua (har ikke vaskerom), så det er jo ikke kaldt der. Men merker at det kan ta tid å få dem helt tørre. Noen tips?
Minya Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Gjenta behandlingen med 90 graders vask, og eddikkessens 28% eller 35% i både vaskepulverkammer, skyllemiddelkammer og en halv flaske i trommelen. Det holder ikke med vanlig 7% eddikk hvis lukta virkelig har satt seg i maskinen. Kjør så maskinen en gang til på 90 grader med vanlig vaskepulver. Så lar du døra på maskinen stå åpen hver gang du har vasket klær. Har du klær som lukter stramt (treningstøy, rideklær eller andre arbeidsklær) så vasker du dem med litt eddikkessens i skyllemiddelkammeret når de er skitne. Hvis klærne fortsatt lukter surt når de tørker etter dette, så kan det hende at du må bytte vaskemaskin. Tørker klærne veldig sakte, kan du prøve en høyere sentrifugering. 1
Pinkee Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Lukter vaskemaskinen, eller er det bare klærne som lukter etter tørking? Hvis du mistenker at klærne tørekr for sakte, så kan du kjøpe deg ei vifte å sette på mot klesvasken, da tørker det fortere. Å husk å lufte ut fukten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Har du mulighet for å få vaska klærna i en maskin, men få tørka de hjemme hos deg? Hvis det fortsatt lukter vet du at det er tørkemåten. Litt kjipt å bruke penger på ny maskin, hvis det uansett er tørkemåten som er problemet. Anonym poster: 73183858f5cd1333b7ffd491495b616c
Gjest Ironically me Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 Har det samme problemet, etter at jeg lånte bort avfukteren min. (hun som lånte den er i kjempefornøyd) En slik kan være en grei investering, også i disse flom tider? Ca 700 på Jula. Eller enig med å bruke 35% eddik, holde døra oppe på gløtt. Tøm "filteret" også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå