Gå til innhold

Noen som har angret utroskap og brudd i et forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest frustrertmann
Skrevet

Jeg var utro for et år siden og flyttet fra kona mi og barna. Har siden bodd med dama jeg var utro med. Vi var veldig forelska i hverandre i månedsvis og jeg trodde virkelig at jeg hadde funnet drømmekvinnen. I denne perioden vardet turbulent med eksen og vi hadde ingen god tone. Men min nåværende samboer har støttet meg fullt ut i at jeg gjorde det rette.

Vi har det bra, men jeg føler et savn. Det er noe som ikke stemmer.. Jeg begynner å angre eller lurer på om jeg gjorde en bommert, for ting ble ikke slik jeg trodde. Jeg trodde jeg skulle bli fri, men nå føler jeg meg enda mer bundet. Jeg savner familielivet med kona og barna, og faktisk savner jeg eksen.. Vi hadde det tross alt bra, og dessuten er ikke gresset grønnere på den andre siden. Hverdagen kommer uansett hvor man er.. Innser det nå. Ser jeg har vært en tosk. Ikke kan jeg gå tilbake heller, for eksen dater en ny mann og er nok ferdig med meg.

Jeg tenker å bryte med min samboer, men jeg er redd. Et mannfolk som er REDD!!

Er redd for å være alene. Føler meg som en taper og tror jeg er litt deppa over at livet er slik det er nå..

Noen andre menn her som har gjort det samme som meg og angret?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nok ikke det..

Men jeg vil likevel anbefale deg til å bli singel da.

Finne deg selv igjen og ikke som halvdelen til en av disse kvinnene dine.

Det å være alene kan virke skremmende, men det er ikke så gale. Man er så ofte helt alene uansett.

Anonym poster: d895afc4ff4858d07dc5a83d82839405

• Liker 2
Gjest frustrertmann
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva noen over her snakker om. Jeg har lenge tenkt å skrive her inne, men har ikke tort. Har ingen å snakke med, heller ikke kameratene mine. De er mer enn nok opptatt av familien sin og alt som medfølger. Men det er nå et ærlig forsøk på å få noen vinklinger på min situasjon, ingenting annet.Og har noen et godt råd, så kom med det.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må først si at jeg synes ikke noe synd på deg. Du har selv satt deg i en vanskelig situasjon. Og følgene må du ganske enkelt ta som en mann.

Har ett råd å gi deg og det er flytt for deg selv og få klarnet hodet ditt.

Du er i krise, be om hjelp av noen som kan det.

Gjest Gjest
Skrevet

Til opplysning ligger det 10.001 tråder om samme emne her, så du finner nok "gode råd" i dem...

det må jeg si var et godt råd..kanskje være litt mer medmenneske?

syns du skal flytte for deg selv. Du bør ta en stopp, for din egen del. du er ute på et uføre. og må ta deg inn igjen. Lykke til.

Gjest Anonym
Skrevet

Synes mange som svarer her bør gå inn i seg selv, makan til frekke svar! Alle kan gjøre feil i livet, dere høres veldig skinnhellige ut hele gjengen!

Så til deg ts: skjønner at du sliter og selv om jeg er imot utroskap, skjønner jeg at man kan begå feil som menneske. Hvor mange tråder du lager har ingen andre noe med. Har aldri skjønt sånne kommentarer...

Jeg vil anbefale deg, som noe her har nevnt, at du finner deg selv igjen. Begynn å bygge deg opp igjen, som menneske, ja som mann! Vi er alle alene, egentlig, mange sliter i forhold. Derfor er det viktig å finne styrken i seg selv, ikke være avhengig av bekreftelse fra andre for å føle oss bra.

Jeg vil anbefale deg følgende :

- skriv ned hva du ønsker i livet ditt nå.

- sett deg mål

- ta steg for steg

- begynn og tren ( hvis du ikke gjør det ), trenger ikke være fancy treningsstudioer, bruk veiene, marka, skog, uteområder, løp, sykle, svømme....

- spis sundt og næringsrikt

- unngå alkohol en periode

- skaff deg en ny hobby, evt dyrk en hobby du allerede har

- les bøker ( f.eks selvhjelpsbøker og , hvordan styrke din egen psyke , men og bra litteratur, du går da inn i andre verdener, andres situasjoner )

- vær med venner, evt skaff deg nye venner, større omgangskrets

- gå til psykolog hvis du føler du har mye i deg som du må bearbeide etter dette ( du nevnte at du ikke har noen å snakke med ) Å gå til psykolog kan gi deg mer selvinnsikt, bli bedre kjent med deg selv, valg du gjør osv.

Og husk : hvis du ikke liker en psykolog du får, kan du bytte. Vi er alle baremennesker...

- bli glad i deg selv

- kanskje skaffe deg noen nye klær, føl deg vel

- flytt for deg selv en periode

- bestem deg for om du vil fortsette med nye dama, eller om du vil bryte. Alle kan angre på noe i livet. Ingenting er for sent. Når eksen din ser at du har flyttet for deg selv, tatt tak i livet ditt , funnet deg selv, er du mer attraktiv for henne. Mulig du kan få henne tilbake, men det krever selvinnsikt og vilje. Jeg sier ikke at det blir dere igjen, men man vet aldri i livet. Ha fokus på gode tanker, og at mye er mulig hvis man vil!

Håper du går ordentlig inn i deg selv, kjenn etter hva som er rett for deg å gjøre nå. Kanskje dette skulle skje for at du fikk se at gresset ikke var grønnere på den andre siden, at du burde satt mer pris på det du hadde. Kanskje du skal lære noe av dette, vokse som menneske. Vi gjør alle våre erfaringer, på godt og vondt. Noen kan komme nærmere sin partner etter utroskap. Håper du får god kontakt med barna dine igjen. Husk hele tiden på at du må se muligheter!

Hilsen kvinne!

Gjest Gjest
Skrevet

Det er mange menn som sitter et års tid etter skilsmissen og lurer på hvor det fantastiske livet de forlot kona for ble av. Det er så lett å drømme om alt som skal bli så bra når man står midt i en hektisk hverdag, og når man så endelig har blitt "fri" blir ting stort sett helt ok eller kanskje til og med dårligere enn de var... Og eksen som var helt uinteressant og kjedelig har blomstret uten den misfornøyde mannen å stelle og dulle for.

Du har tatt et valg. Du må leve med at valget kanskje ikke var så godt. Den dama du er sammen med nå kan du like godt forlate, hun var uansett bare springbrettet du brukte for å komme deg vekk fra eksen din.

Skap deg et liv på egen hånd, gjør ting som ikke involverer det å være noens kjæreste. Og kanskje om en stund, et år eller to møter du noen du liker og som du kan se om det kan bli noe mer med.

Eksen din må du for guds skyld ha respekt nok til å la leve sitt liv videre nå, uten deg. Det blir ingen lykkelig slutt for henne å ta inn en utro mann. Hun har det bedre uten deg, det må du nå klare å overbevise deg selv om.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Du har fått lærdom "the hard way", og du er ikke den eneste som er i denne situasjonen. Det er mange som har forlatt familien sin i forelskelsesrusen - for etter en tid å erkjenne at de er veldig nær det samme stedet som de forlot. Gresset var ikke grønnere på den andre siden - og tilværelsen har mange andre komponenter enn forelskelse og begjær.

Dere har jo en oppløst familie, og jeg anbefaler deg å ta kontakt med et familievernkontor og be om samtaler alene. Du trenger å snakke med noen, og du trenger å få ryddet litt i ditt eget hode. Bitter erfaring ja - og det viser hvor skrudd man kan bli av en forelskelsesrus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...