Gå til innhold

Eks som plutselig sluttet å ta kontakt (har vært gode venner etter bruddet)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks og jeg er egentlig gode venner. Vi har truffet hverandre en del ganger etter at det ble slutt. Men nå etter en liten krangel, så virker det ikke som han bryr seg så mye om å være med meg mer. Og dette synes jeg er litt dumt. Jeg vet at han har hatt en del å gjøre, så det kan jo også skyldes det. Derfor lurer jeg på om jeg kan sende han en mld og spørre hva det er for noe. Men jeg vil jo heller ikke at han skal tro at jeg tror det er pga. krangelen, for det er jo ikke 100% sikkert. Vi er også i samme vennegjeng og "må" klare å komme overrens. Vi har det også veldig gøy når vi er sammen. Så jeg tror ikke han vil kutte kontakten helt (det er jeg egentlig sikker på).

Så hvordan kan jeg formulere meldingen? Slik at han ikke tror at jeg tror at han er "problemet".

Har jo lyst å vite hva det er...

Anonym poster: 4a4729bbefd2c8e338f18ef881db53cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off så kjedelig da.. Kan være det bare er fordi han har hatt mye å gjøre.

Jeg ville bare skrevet noe helt enkelt og ikke hintet til krangelen.

Kanskje bare noe slikt:

Heihei. Hvordan går det? En stund siden sist nå:)

Kanskje en ok begynnelse..

AnonymBruker
Skrevet

Off så kjedelig da.. Kan være det bare er fordi han har hatt mye å gjøre.

Jeg ville bare skrevet noe helt enkelt og ikke hintet til krangelen.

Kanskje bare noe slikt:

Heihei. Hvordan går det? En stund siden sist nå :)

Kanskje en ok begynnelse..

Har lyst å skrive noe enkelt å greit.

Men jeg har prøvd å ringe noen få ganger og sendt et par sms om helt "vanlige" ting, men ikke fått svar. Så jeg har liksom lyst å sende en mld hvor han kanskje ser seg "nødt" til å svare.

Men skal prøve å sende en mld slik du skrev, om jeg ikke får flere tips :) Hvis han ikke svarer da..så kan jeg jo begynne å lure

Gjest anonym
Skrevet

Kanksje han har møtt noen? Evt at han har innsett at han ikke klarer å ha kontakt med deg hvis han skal gå videre, møte andre?

Skrevet

Kanskje han har møtt noen ny, og føler det blir feil å ha kontakt med deg?

Jeg syns uansett det skal være greit å kunne sende en melding å spørre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm. Du kan jo f.eks skrive noe som:

"Hei ! Lenge siden! Hvordan går det med deg for tiden? Noe nytt? Har du planer for sommeren?"

Og vips, så har en jo masse å snakke om. :)

Anonym poster: eab9dea34ef3b91abd43df8c7bbcd6f0

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke han har funnet seg en ny. Siden vi har felles venner, så går jeg ut i fra at noen kanskje ville hintet frem at det var noe på gang.

Jeg skal prøve å sende en mld. Men hva om jeg ikke får svar? Når er det "lov" å sende en ny mld eller ringe?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ha kontakt med en eks da? Neste gang kan det være deg som trekker deg vekk pga du har truffet en ny kjæreste vet du.....

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor du må kontakte ham. Du skriver at du har sendt noen smser til ham uten å få svar, jeg tror vel kanskje du skal ta hintet?

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Du kjenner vel eksen best å vet hva du kan tillate deg og ikke......

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk skal begynne å henge seg opp i det å være venner med en eks. Min eks er en av mine beste venner, og jeg ser på ham først og fremst som en venn, ikke en eks. Jeg hadde selvfølgelig reagert om han plutselig sluttet å ta kontakt.

Anonym poster: a6fb939bdb71cf9e247542af02e06b09

Skrevet

For mange er det helt feil å ha kontakt med ekser om man er på vei inn i et nytt forhold, kanskje især de eksene man var virkelig glad i.

AnonymBruker
Skrevet

Mens for andre er det veldig rett. Du trenger ikke komme med en slik fordømmende tone bare fordi dette er noe du ikke forstår.

Skrevet (endret)

Mens for andre er det veldig rett. Du trenger ikke komme med en slik fordømmende tone bare fordi dette er noe du ikke forstår.

Det var da voldsomt :)

Jeg er verken fordømmende eller lite forståelselsfull. Jeg skrev bare hva jeg og andre med meg har erfart ifht kontakt med ekser.

Endret av umettelig
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har prøvd å ringe noen få ganger og sendt et par sms om helt "vanlige" ting, men ikke fått svar. Så jeg har liksom lyst å sende en mld hvor han kanskje ser seg "nødt" til å svare.

Men skal prøve å sende en mld slik du skrev, om jeg ikke får flere tips :) Hvis han ikke svarer da..så kan jeg jo begynne å lure

Hvis du har sendt meldinger og ringt uten å få svar, burde du la være å ta mer kontakt, for da vil han ikke ha kontakt.

Anonym poster: 2d74f3a50b80f0d6b0cf12b9e8e9c2a5

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

en spøkefull: Vil du ikke snakke med meg mer? blunkefjes?
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge siden er det du tok kontakt da? Var det igår blir d jo mas, er det en uke siden kan han ha glemt å svare... Syns det er greiere å være direkte jeg, om det er slik at han ikke svarer deg lengre... Spør han direkte om han har det travelt om dagen, og om har det bra :).

Gjest human urgyEa
Skrevet

Fyren kan i likhet med mange andre ha store vanskeligheter med å ha kontakt med deg, hvis han prøver å glemme deg.

Skrevet

Det kan jo virke som at han ikke er helt over deg, og at han har funnet ut at det å ha kontakt brått ble vanskeligere enn han hadde trodd? Så da har han bestemt seg for å kutte deg helt ut og det ved å ikke svare eller ta kontakt, og at han regner med du tar et hint. Synes du skal la han være jeg, om en person ikke svarer gjentatte ganger er det ofte en grunn til det...Vennskap med eks er veldig komplisert, noen klarer å ha det i en lang periode før de brått innser realiteten og blir konfrontert med sine egne følelser!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Forstår ikke helt hva du ønsker å oppnå? Får litt følelsen av at du ønsker "kontroll" på eksen?

Uansett: Hva er vitsen med å mase? Om han ikke svarer får du vel bare ta hintet, og heller finne ut av det en gang dere treffes tilfeldig.

Masete folk blir bare kleint, og man mister respekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...