Gjest Louise2000 Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne...men skal prøve og forklare... Traff mannen i mitt liv for 4 år siden, vi har vært gift i 3 år og i dag bare gikk han ut av døren og sa at han ikke orket mere??? Når jeg møtte han bodde jeg i en annen del av Norge jeg flyttet til han og solgte leiligheten min. Han har 5 barn med en annen men det er bare to av dem som er her en gang i uken og annenhver helg (Ferier) de er 11 og 13 år gamle. Har selv to barn med en annen 12 og snart 16 år er. Er bare så lei av at han hele tiden har kontakt med eksen om alt. Hun skulle hente ungene i kveld siden han hentet dem ned hit, det er jo bra dem bytter på...så plutselig ringer hun og sier hun hadde glemt og hente dem??? merkelig og glemme og hente ungene sine??? så hun lurte på om ikke han kunne kjøre dem opp....det er tross alt 5 mil vekk og jeg blir bare mere og mere drit lei av og leve sammen med en mann som hele tiden må gjøre eksen fornøyd, skulle nesten tro det var henne som var gift med han og ikke meg...jeg bare lurer er det galt av meg og bli irritert???? Hilsen meg :evil:
Brunhilde Skrevet 9. april 2004 #2 Skrevet 9. april 2004 Ja, jeg syns det er galt av deg å bli irritert over at typen din tlsynelatende samarbeider godt med ex´en sin! Jeg syns du høres sutrete og smålig ut. Ikke det du ville høre? Nei. men det er det jeg mener!
Gjest Moonshadow Skrevet 9. april 2004 #3 Skrevet 9. april 2004 Jeg skjønner godt at du kan bli irritert av at han pluttselig må da fem mil for å hente barna når det egentlig var hennes tur.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #4 Skrevet 9. april 2004 Jeg synes det er greit og få alle slags svar, jeg vil bare finne ut hvem som har skylden her???
Gjest Madam Felle Skrevet 9. april 2004 #5 Skrevet 9. april 2004 Reagerer litt på at du bruker uttrykk som: hvem som har skylden her??? og Hvem har feilen???? Vil du føle deg bedre om noen sier til deg at det er du som har rett, og han som har feil? Jeg forstår godt at du blir frustrert over at han gjør dette, men kanskje han rett og slett gjør det for banra sine og ikke for ex`n sin skyld. Kanskje han rett og slett vil at barna skal lide minst mulig for de valgene han og moren har tatt, og derfor stiller han opp så mye som han gjør. Det er jo ikke sikkert han tenker på henne i dette i det hele tatt, men på barna. Jeg syns på en måte du er litt smålig som blir irritert på dette, for det er tross alt barna hans. Og klarer ikke moren å karre seg ut døren å få hentet barna, kan du egentlig være glad for at du har en mann som stiller opp og gjør det for barna. Men kanskje han bør begynne å sette litt krav til henne også, for det er jo ikke bare han som skal stille opp. Hun kunne like godt ha plassert ræva si i bilen og kjørt de milene det tar for å hente barna, så der er han nok litt dumsnill. Er ikke alltid like enkelt med Ex`r, men han bør jo en eller annen gang sette foten ned. Men det er ikke dermed sagt at han har feil eller det er hans skyld, for det kan være som jeg skrev tidligere at han faktisk gjør det for barna sine, og det er en fin ting. Men du kan jo prøve å snakke med han om det uten å bruke ord som feil, skyld ol, og ikke gjør det når du er sur og irritert, for da får du det midt i fleisen selv. Men snakk med han på en ordentlig måte, og prøv å få han til å forstå frustrasjonen din, og at hun også kunne fint ha kjørt de milene.
Brunhilde Skrevet 10. april 2004 #6 Skrevet 10. april 2004 Jeg synes det er greit og få alle slags svar' date=' jeg vil bare finne ut hvem som har skylden her???[/quote'] Jeg kan bare ikke helt se hva slags "skyld" det er du prøver å fordele? Hvem som har skylden for at du blir irritert? For at han kjører ungene? For at han ikke orker mere? For at du flyttet? Det er ikke helt enkelt å forstå hva det er du vil ha svar på da, syns jeg.
BayliZ Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Folk kan si hva de vil, men da bør de vite hva de snakker om først. Jeg var også i den situasjonen du er i nå for noen år tilbake, jeg var snill, naiv og godtroende. Hun fikk også han til å kjøre hele tiden, og hun ringte for alt mulig og han som er så god far stilte opp på alt. det er jo bra det, men det som hendte fordi jeg stolte på han var at de gikk bak ryggen på meg og 5 mnd etter at det var slutt mellom oss av div. årsaker kom barn nr 3 i rekken gett Så jeg synes du har grunn til å være urolig. Og jeg skjønner jo at ikke alle er slik, men gud så utspekulerte vi kvinner kan være. Og ingen mor glemmer å hente barna sine, HALLO!!
Gjest Vega Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Hun har ikke "glemt" å hente barna - sine egne barn - det rimer ikke. Hun burde funnet på noe annet - fyllesjuke eller omgangsyke... Mannen din kunne begynt å argumentere i telefonen, kanksje med barna som tilhørere i bakgrunnen? (derfor gjorde han kort prosess og kjører heller) Jeg hadde heller ikke orket krangle med en egoistisk eks. Men jeg hadde tatt opp saken - og bedt henne kjøre begge veier neste gang, eller i nær framtid - når det passer. (fordi rett skal være rett, og hun ikke skal smi seg unna, og gjøre det samme igjen...) Du bør ikke overreagere - mannen din sitter mellom barken og veden, og er velvillig pga barna sine. Snakk med han, men når du ikke koker over av irritasjon. Fortell han at han må sette grenser - og være klar, slik at hun ikke tror hun kan slippe unna med billige unnskyldnigner neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå