Gå til innhold

Bør overvektige droppe skjørt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente i tenårene som er veldig interessert i mote.

Jeg har lyst til å bruke feminine skjørt med høye hæler og da mørke strømpebukser under. Problemet er at jeg er overvektig, nærmere sagt 10 kg over det jeg ønsker å veie.

Vil et slikt antrekk fremheve overvekten min enda mer? Eller burde jeg heller gå for mørke bukser? Er ganske opptatt av at det ser bra ut, tviler på et slikt antrekk ...

:vetikke:

Beklager hvis noen tar seg nær av dette.

Anonym poster: ebd3518c07edd9b03d03f77209eb2856

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skal dere det ? :) Hvis du er fornøyd med deg selv, så skal du gå i akkurat hva du vil! Mange ''store'' kvinner bruker skjørt og ser helt fantastiske ut! Prøv deg frem med ulike antrekk og se hva du føler deg finest i. Go for it!

• Liker 11
Skrevet

Det kommer jo an på hvor overvekten sitter og hva du ønsker å fremheve/skjule. Syns du at du har fine legger kan du vel gå i skjørt. Men ville ikke brukt sort strømpebukse, finn en i 10-15 denier som er mest mulig lik hudtonen din ellers på kroppen eller gå uten.

Gjest Gjest
Skrevet
Bør overvektige droppe skjørt?

Nei.

• Liker 5
Skrevet

Det finnes da mer enn en form for skjørt. Finn frem et som passer kroppsformen din og kjør på :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Under ingen omstendigheter synes jeg du skal føle du må droppe skjørt fordi du er formfull og akkurat nå ønsker å gå litt ned i vekt.

Skjørt er en killer på alle kvinner. Enten de er høye, lave, syltynne eller runde, eller midt i mellom.

Og skjørt kommer heldigvis i mange modeller.

Jeg våger påstanden om at alle, absolutt alle, vil finne modeller som kler dem og gjør at de ser ut som en ren, feminin drøm på to ben.

Har du tittet på noen modeller du liker og som du kunne tenke deg, TS ?

:)

Edit: Puttet inn en bokstav som falt ut i farten.

Endret av Lille-pus
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Går fint sålenge skjørtet ikke er for kort.

Anonym poster: 8342fae0d4709dbb6e5f73e48103797b

AnonymBruker
Skrevet

Überkorte strutteskjørt er nok lite flatterende, overvektig eller ei.

Men blyantskjørt kan være en killer og spør du meg ser det laaaangt bedre ut på jenter som har litt former på kroppen enn på de plankeformede!

Det spørs selvsagt litt på hvor du har fettet; om du har gravidemage, svære hofter eller hva du nå har. Noen ser kjempestore ut med ti kg for mye, andre ser bare litt kraftige ut. Men et skjørt som passer deg ser jeg ingen grunn til at du ikke skal finne, uansett hvordan du ser ut! Ti kg er ikke mye heller - jeg har sett folk på over hundre kg som ser smashing ut i skjørt.

Anonym poster: 53750e1cc5b9e4f5253df92f74d54185

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt bør de ikke det! Blyantskjørt og skjørt i 50 talls form ser smashing ut på de med mer former. Mørke bukser får deg ikke til å se mindre ut enn et skjørt til knærne, det er heller omvendt.

Anonym poster: 4d9579ca699392bd1fbeb2d56f867f1a

• Liker 2
Skrevet

Som mann sier jeg: Du må ikke tenke så mye på hvilket plagg som er bra til den og den vekta. Bare du har nok selvinnsikt til å se at det passer, eller få hjelp til det.

Men, ærlig talt 10kg for mye enn hva du føler selv? Er du overvektig sånn bmi-messig eller bare føler du deg overvektig? Hvis du har "10 kg for mye" som mange jenter sier, så trur jeg du bare er formfull, og det er jo mange plagg man ser bra ut i da.

Naboen min er en stor dame, men hun kler seg så bra at jeg synes hun ser veldig bra ut. Hun går kledd veldig feminint.

Gjest Carla H.
Skrevet

Nei, overvektige bør ikke droppe skjørt! Derimot bør overvektige, normalevektige og undervektige droppe skjørt som er så kort, at man kan se hva man hadde til frokost!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men ville ikke brukt sort strømpebukse, finn en i 10-15 denier som er mest mulig lik hudtonen din ellers på kroppen eller gå uten.

Hudfargete strømpebukser er da stygt uansett hva man veier. Mørke er mye finere, og forminsker også noe.

Jeg synes store jenter ofte ser mye bedre ut i skjørt enn i bukser, så det synes jeg ikke du skal være redd for å gå i.

Anonym poster: 09f02828e28f9e389c6ad16b0a50a08f

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes overvektige jenter ofte er finere i skjørt enn i bukser! Da blir de snasne og feminine! Generelt tror jeg det er vanskeligere å finne bukser som sitter fint uten å skvise på feil sted, enn skjørt! Dessuten; hvis du tar på seg fjonge skjørt så føler du deg bra og folk kommer til å sense DET og ingen ser på kiloene!

(Med mindre du kjører superkort og altfor trangt... ;) )

Skrevet

Pass bare på at skjørtet passer deg. Styggeste jeg ser er folk (uansett str.) med skjørt som er så trange at det blir muffin topp. Usj.

Men skjørt er fint på de fleste ,uansett strl.

Jeg bruker tynne tights eller strømpebukse under.Flere farger å velge i.Føler meg mer feminin ;)

AnonymBruker
Skrevet

Eller her... http://pinterest.com...zefashion skirt

Dette er vanskelig synes jeg. FOr det skal litt til for at det er flatterende.

Nå tenker jeg de fleste i den linken er litt vel mye mer enn subjektivt 10kg for mye. Siden ts attpåtil er tenåring er hun nok mer normalvektig etter voksen standard.

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

10 kg mer enn du ønsker å veie er ikke nødvendigvis så mye, kommer an på hvordan kiloene fordeler seg på kroppen, men jeg er sikker på at du ser smashing ut i skjørt! Sjekk denne bloggen - den dama her har kurver og former så det holder og er sikkert "overvektig" i manges øyne, men du verden så flott og feminin hun er!

AnonymBruker
Skrevet

Nå høres ikke TS ut som hun er så stor, men generelt synes jeg store jenter er kjempefine i feminine, gjerne tettsittende skjørt.

Om det skjuler de ekstra kiloene eller ikke, har i min mening lite å si. Alle ser om noen er runde eller slanke, uansett om personen går i bukse eller skjørt! Er ikke slik at man plutselig ser kjempeslank ut i en mørk bukse. Men å dekke seg til i store, vide, blomstrete telt, derimot, synes jeg bare virker mot sin hensikt.

Bedre å være rund og selvsikker i pent antrekk enn å være rund og prøve å skjule kroppen og håpe at ingen ser ens egentlige fasong. Hilsen ei som selv fikk noen ekstra kilo etter svangerskapet :)

Anonym poster: 233e43cf066ef42545fe0915cf645abd

• Liker 1
Skrevet

Nå tenker jeg de fleste i den linken er litt vel mye mer enn subjektivt 10kg for mye. Siden ts attpåtil er tenåring er hun nok mer normalvektig etter voksen standard.

Jeg tenker det er umulig å vite, jeg gir best mulig hjelp med informasjonen gitt. Det er også andre her inne, som meg :blomst: , som ser etter andres råd og takker for alt jeg får.

Så jeg synes du heller bør ha som mål å hjelp ts med linker osv , enn å krittisere innlegg :kaklehone:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er umulig å vite, jeg gir best mulig hjelp med informasjonen gitt. Det er også andre her inne, som meg :blomst: , som ser etter andres råd og takker for alt jeg får.

Så jeg synes du heller bør ha som mål å hjelp ts med linker osv , enn å krittisere innlegg :kaklehone:

Det er ikke et diskusjonsforum uten diskusjoner.

Her er min favorittblogger med former. http://www.curvescultscurls.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...