Gjest Gjest TS Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Kjæresten min på 40 syns så mye er "pinlig" eller "flaut." Merker at jeg begynner å stusse litt på det. Her er et eksempel: Han fant fram id-kortet sitt, som han bruker på jobb. Først holder han det mot meg og vil at jeg skal se på bildet. Så trekker han det raskt tilbake, og sier; "nei, forresten, du får ikke se det, det er så pinlig." Han putter det i lomma, og det ender med at jeg, etter å ha prøvd å forklare at det bare er et bilde, hvor flaut kan det være, sier til han at han oppfører seg mer som en 13-åring enn en voksen mann. Dette er bare ett eksempel. Han er sånn i mange tilfeller. Er ikke dette litt merkelig oppførsel av en godt voksen mann?
Gjest anonym Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Alle kan være barnslige, alder er bare et tall...
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Jo, det synes jeg. Akkurat som en 13-åring: Åh - det er sååå stygt, ikke se! (men så vil vedkommende at du skal se likevel). Dårlig selvbilde, kanskje? Anonym poster: e7b8432c9fcbf61a4cc051d6defe0bd0
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Dette var en ganske spesiell oppførsel av en mann i 40-årene. Man burde muligens da ha fått forståelse for at man endrer jo utseende litt etterhvert som tiden går. Og når man har tatt et bilde, f.eks til et id-kort, vil det jo ikke kunne representere de reelle verdiene en lengre tid etter. Dette trenger man vel ikke nødvendigvis ha levd i 40 år for å ane da. Og det er en veldig merkelig oppførsel av en voksen mann for å holde på sånn. Anonym poster: 291101c0b3c9ddf3ab16deaf53100b59
Gjest Gjest TS Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Ja, jeg stusser litt over en slik oppførsel. Merker at jeg syns det er lite tiltrekkende. Det er liksom så barnslig feminint. Bare han skal i butikken, har han en hel del å fortelle om pinlige ting, eller morsomheter han har liret av seg til den som sitter i kassa. Hvis han har vært morsom, krever det en hel avhandling når han kommer tilbake. La oss si han tar feil kort når han skal betale. At han tar opp tippekort istedenfor visa. Da er det "SÅÅÅÅÅÅ flaut, hadde lyst til å synke gjennom bakken, altså!" Uff, merker at dette begynner å irritere meg. Har prøvd å si ifra før, men han slutter ikke med det. Men greit å lufte det her, og høre hva andre syns. TS
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Hehe. Han hørtes ikke helt god ut denne karen. Og hvis det er tilfelle at han alltid har en sånn holdning. Hvis han skulle oppleve en sosial setting som pinlig og således må komme løpende tilbake og fortelle om det hele, og hvor pinlig det hele var; er det sannsynligvis ikke stort du får gjort med hvordan han tar inn sine inntrykk. Usedvanlig snodig oppførsel da. Jeg vet ikke med deg, men jeg får mer inntrykk av at dette er homofile trekk han viser. Men om det er feminine eller homofile trekk dette, kan man bare spekulere på siden disse krysser hverandre i ny og ne. Men det vil nok ikke gå bort uansett. Han vil nok reagere på samme måte som han alltid gjør, da dette er betinget personligheten hans, men å løpe hjem å fortelle om det hver gang kan jo endres på. Noe annet som kan endres på og forsåvidt, er jo hvordan han uttrykker seg. For jeg får inntrykket av at det er ikke nødvendigvis hva han sier, men hvordan han sier det? (Og kanskje hvor ofte han sier det?) Det burde jo han kunne tilpasse seg til om du misliker det. Og han burde jo ha forståelse for det. Hvordan du kan gå frem med en lignende samtale aner jeg dog ikke, da jeg ikke har så mye erfaring med den slags mennesker. Men ser for meg at den vanlige fremgangsmåten, hvor du sitter deg ned med ham i rolige omstendigheter og snakker litt løst og fast om dette, kan jo være like effektiv en som en annen. Anonym poster: 291101c0b3c9ddf3ab16deaf53100b59
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Kjæresten min på 40 syns så mye er "pinlig" eller "flaut." Merker at jeg begynner å stusse litt på det. Her er et eksempel: Han fant fram id-kortet sitt, som han bruker på jobb. Først holder han det mot meg og vil at jeg skal se på bildet. Så trekker han det raskt tilbake, og sier; "nei, forresten, du får ikke se det, det er så pinlig." Han putter det i lomma, og det ender med at jeg, etter å ha prøvd å forklare at det bare er et bilde, hvor flaut kan det være, sier til han at han oppfører seg mer som en 13-åring enn en voksen mann. Dette er bare ett eksempel. Han er sånn i mange tilfeller. Er ikke dette litt merkelig oppførsel av en godt voksen mann? Hadde mannen vært kunster hadde oppførselen blitt sett på som kuriøs og morsom. En mann som ikke henfaller så lett til de vanlige konvensjonene som vi andre sauene gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå