Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 jeg har nå et lite problem eller kanskje stort. jeg er sammen med ei har vært sammen i noen år men nå begynner jeg og få føleser for ei aen. burde jeg fortelle dette til hun jeg er sammen med eller bare gi blaffen i følesene som jeg har for hun andre? bare for og si det jeg vill aldri være utro. så det jeg spør om er burde jeg si det til kjæresten ?
~Viva~ Skrevet 9. april 2004 #2 Skrevet 9. april 2004 Du bør stille deg følgende spørsmål: Hva slags/hvor sterke er disse følelsene du har? Det er forskjell på å være betatt/facsinert av og å være forelsket. Hva tror du du heller mest mot? Har du en kontakt med denne andre jenta som føles veldig spesiell, tenker du mye på henne også når hun ikke er der? Eller dreier det seg mer om ren kjemi og tiltrekning mellom dere mens dere er i samme rom? Hvor lang tid har du følt dette? Slike ting kan oppstå fort og gli fort over, så tenk deg om: Har du følt slik over lengre tid og kjennes det ut til å bli sterkere, eller har det blitt slik nylig? Kan dette skyldes problemer i nåværende forhold? At man føler seg tiltrukket av andre kan komme av små uoppklarte uenigheter med partneren, ting som gjør at samlivet blir litt "dødt" og at man savner nærhet/sex/romantikk (stryk det som ikke passer). Sist, men viktigst: Elsker du fortsatt jenta di? Dersom dette er følelser som nettopp har oppstått, og du fortsatt mener du er forelsket i partneren din er mitt råd at du holder så stor avstand til hun du føler deg tiltrukket av som mulig, og gir det litt tid til å synke inn så du blir sikker på hva du vil. Har dere problemer med forholdet, få ordnet opp og se om ikke lidenskapen kommer tilbake dit den hører hjemme. At man får en kjemi med noen som ikke er partneren trenger ikke bety noe som helst såfremt man ikke går videre med dette. Hvis du derimot er iferd med å bli forelsket for fullt i den andre og at det ikke er noe galt mellom deg og kjæresten annet enn at flammen har dødd litt hen så bør du nok sterkt vurdere om du har det livet du egentlig ønsker. Men vær sikker før du sier noe til din kjære, hvis ikke kan hun få seg en alvorlig knekk, og om du ombestemmer deg etterpå, bli usikker, sjalu og forvirret. Fint at du iallfall ikke vurderer å være utro. Det burde være en selvfølge, men det er det ikke for mange dessverre. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #3 Skrevet 9. april 2004 jeg heller mer mot forelskelse. vi har en kjemi mellom oss. og det er ingen tvil at jeg er betatt av henne jeg tenker en del på henne ikke helle tiden. også når hun ikke er der da tenker jeg og på henne jeg kan vel innrømme at det er en vis kjemisk tiltrækning mellom oss jeg har ikke følt sån så veldig lenge noen uker kanskje, nei det kan ikke skylles problemer jeg og dama har egentlig et veldig bra forhold, ja jeg elsker forsatt dama mi.
~Viva~ Skrevet 9. april 2004 #4 Skrevet 9. april 2004 jeg heller mer mot forelskelse. vi har en kjemi mellom oss. og det er ingen tvil at jeg er betatt av henne jeg tenker en del på henne ikke helle tiden. også når hun ikke er der da tenker jeg og på henne jeg kan vel innrømme at det er en vis kjemisk tiltrækning mellom oss jeg har ikke følt sån så veldig lenge noen uker kanskje, nei det kan ikke skylles problemer jeg og dama har egentlig et veldig bra forhold, ja jeg elsker forsatt dama mi. Vel da synes jeg at du bør prøve å holde en viss avstand og se om det glir over av seg selv. Som sagt er det ikke noe galt i å bli betatt av andre, det betyr bare at man er et levende menneske med øyne, ører og blod i årene. Et langvarig forhold har også perioder hvor det føles mindre intenst. Det å bli tiltrukket av andre, men å innse til syvende og sist at man foretrekker partneren er med på å minne oss på hvor heldige vi er som har han/henne og det er med på å bevare gløden i samlivet.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2004 #5 Skrevet 9. april 2004 du har nok rett jeg får prøve og holde en vis avstand fra henne. noe som kan bli vanskelig siden vi jobber på samme sted men jeg skal forsøke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå