Sanne87:) Skrevet 3. juni 2013 #1 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei alle sammen, den 10. mai ble vår leilighet lagt ut for salg på finn.no. Etter noen dager hadde vi en privat visning og det kom to par som var interesserte. Helgen etter hadde vi første visning, hvor det kom tre stykker. Ingen bud kom inn... Nå i helgen hadde vi annonsert en visning til, og det kom INGEN! Vi har allerede kjøpt oss nytt hus, og er avhengig av å få solgt før vi tar over dette. Valgte eiendomsmaglerfirma (boa) fordi de stadig vekk har lagt lapper i postkassene her hvor det står at leilighetene rives unna, nye prisrekorder i borettslaget, de sitter på lister over interessenter og så videre. Vi bor i den mest populære blokka, og taksten er høyere enn tilsvarende leiligheter i de andre blokkene her (samme borettslag). Andre meglerfirmaer vi har snakket med sier at det er populære leiligheter, og at det ikke kom til å bli noe problem å få solgt. Nå begynner jeg å tvile... Sitter igjen med en følelse av at eiendomsmegleren har lurt oss, jeg har ikke sett snurten av noen liste over interessenter, og det hele toppet seg da det ikke kom en kjeft på visning i går. Begynner å bli mildt sagt dritnervøs for at vi ikke skal få solgt. Hadde vi ikke blitt forsikret om at det ikke kom til å bli noe problem å få solgt (av flere meglere), hadde vi jo heller ikke kjøpt noe hus først. Vet det er idiotisk å kjøpe før vi har fått solgt, men i og med at andre leiligheter i samme blokka, men med dårligere utsikt (bakkeplan) har blitt solgt omtrent før visning, var vi sikre på at dette ikke kom til å bli noe problem. Nå begynner jeg å bli redd! Har annonsert på finn.no, og vi kommer til å sette ned prisen fra 1,980 til 1,950 mill. Annonse i lokalavisa blir lagt ut på fredag, og vi setter opp en ny visning på søndag. Vet liksom ikke om så mye mer vi får gjort.... Det ligger ett objekt til ute for salg i samme borettslag, men dette er en mindre leilighet, og i en mindre populær blokk, til 200.000 mindre enn vår. Så om noen av dere der ute har tips til hvordan vi kan få folk til å komme på visning (og legge inn bud!) hadde jeg vært evig takknemlig. Flere der ute som har vært i samme situasjon, men som til slutt fikk solgt? Hva gjorde dere? Kom gjerne med tilbakemeldinger på om det er noe vi burde endre på! Er ikke sikkert vi klarer å se ting fra en kjøpers perspektiv.... Koden er 41558805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatjuicen Skrevet 3. juni 2013 #2 Del Skrevet 3. juni 2013 Hei! Føler veldig med dere som har havnet i klørne på den eiendomsmegleren der. Har vært i akkurat samme situasjon som dere, brukte samme megler i BOA og har i ettertid kjent at jeg har følet meg veldig lurt.. Grunnen til at jeg valgte BOA og den eiendomsmegleren der var fordi de overbeviste meg om at leiligheten ville bli solgt med en gang, for mye høyere pris enn takst. Jeg anbefaler deg å bytte meglerfirma, hvis det går! Leiligheten deres er dessverre overpriset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Del Skrevet 3. juni 2013 Moss Anonym poster: 1fde01bf55641851b12aab4ef9140f7b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooo Skrevet 3. juni 2013 #4 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg vet ikke hvem boa er, men kan søndagsvisning unngåes? Det funker ikke her i byen i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 3. juni 2013 #5 Del Skrevet 3. juni 2013 Ønsker dere lykke til i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 3. juni 2013 #6 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg syns dette var en delikat og flott presentasjon! Dere la den ut 10.mai, så det har gått en knapp måned.. Det er ikke lang tid, i denne sammenhengen. Del gjerne annonsen på facebook og andre sosiale medier, og få andre til å dele videre. Det tar gjerne litt tid for evt interessenter å få samlet midler og ta en så viktig økonomisk avgjørelse, så ha litt is i magen Prisnivået i området vet jeg ingenting om, ei heller megleren dere har valgt. Jeg har hatt veldig positiv erfaring med noen helt andre, og ville vel ikke ha valgt noen som dumper reklame ned i postkassa mi (men det er nå meg, da ) Lykke til med salg iallefall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. juni 2013 #7 Del Skrevet 3. juni 2013 Nå er jeg ikke kjent med eiendommer og meglere på de kantene, men det slår meg at en som annonserer såpass agressivt mangler jobb og er kanskje ikke altfor flink til den jobben han har. Hva slags kontrakt har dere med megleren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatjuicen Skrevet 3. juni 2013 #8 Del Skrevet 3. juni 2013 PS: Veldig fin leilighet forresten! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanne87:) Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 3. juni 2013 Samme megleren til og med?? Hjelpes... Var akkurat det han sa og! At han regnet med at taksten kom til å bli på ca 2 mill (noe som forsåvidt stemte), og han fikk det til å høres ut som at leiligheten kom til å bli revet vekk! Hadde aldri kjøpt noe nytt først om noen hadde fortalt oss at det ikke stemte... Ufint å si at de sitter på en liste over folk som bare venter på å få kjøpe i vår blokk, når det åpenbart ikke stemmer... At leiligheten vår er overpriset vet jeg ikke, det er ikke lenge siden det ble solgt leiligheter for over 2 mill i samme blokk.... Og nå velger vi å legge oss 50.000 under... Det er stor forskjell på blokkene i borettslaget, noen av de ligger i noe som jeg nesten vil kalle for slumområder, mens vår blokk er den mest populære, med småbarnsfamilier og eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 3. juni 2013 #10 Del Skrevet 3. juni 2013 Jeg vet ikke hvem boa er, men kan søndagsvisning unngåes? Det funker ikke her i byen i alle fall. Godt poeng! Folk vil gjerne bruke søndagen til andre ting, så det som funket for meg, var at megler hadde nøkkel og kom og gikk som han ville - dvs når kjøperne ønsket å se leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatjuicen Skrevet 3. juni 2013 #11 Del Skrevet 3. juni 2013 Nå er jeg ikke kjent med eiendommer og meglere på de kantene, men det slår meg at en som annonserer såpass agressivt mangler jobb og er kanskje ikke altfor flink til den jobben han har. Hva slags kontrakt har dere med megleren? Det tar i gjennomsnitt 27 dager å selge en bolig i Norge, men problemet her er jo at det ikke kommer en eneste sjel på visning! Da ville jeg også vært nervøs. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #12 Del Skrevet 3. juni 2013 En prisreduksjon på 30k er jo ingenting. Anonym poster: a93e6bed0b6fd8a148d81a4d4f5d22f4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanne87:) Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 3. juni 2013 Har tenkt på det jeg og, men megleren insisterer på å holde visninger på søndager! Tenkte kanskje at folk var bortreist, lå og gassa seg på stranda og andre ting i helgene og foreslo derfor visning på mandag, evt visning både søndag og mandagen etter. Men megleren holder fast på sitt og sier at dersom man er på boligjakt, setter man av den dagen til visning hvis man er virkelig interessert. Hva tenker dere om visning både søndag og mandag f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanne87:) Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 3. juni 2013 30k er ikke mye, men det gjør jo at den kanskje dukker opp i søkeresultatene til flere på finn? Uff, jeg har en skikkelig, skikkelig dårlig magefølelse nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #15 Del Skrevet 3. juni 2013 -Beliggenhet: Moss. -Knøttsmå barnesoverom. For små til at barn faktisk får lekt på rommet sitt. -De andre leilighetene med 3 soverom i Moss ligger til salgs for 100-200 000 mindre enn din leilighet. Kjøkken og bad er mer oppusset i tillegg. Anonym poster: 3137e4b77f5482d50c0142d33ea319c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomatjuicen Skrevet 3. juni 2013 #16 Del Skrevet 3. juni 2013 Samme megleren til og med?? Hjelpes... Var akkurat det han sa og! At han regnet med at taksten kom til å bli på ca 2 mill (noe som forsåvidt stemte), og han fikk det til å høres ut som at leiligheten kom til å bli revet vekk! Hadde aldri kjøpt noe nytt først om noen hadde fortalt oss at det ikke stemte... Ufint å si at de sitter på en liste over folk som bare venter på å få kjøpe i vår blokk, når det åpenbart ikke stemmer... At leiligheten vår er overpriset vet jeg ikke, det er ikke lenge siden det ble solgt leiligheter for over 2 mill i samme blokk.... Og nå velger vi å legge oss 50.000 under... Det er stor forskjell på blokkene i borettslaget, noen av de ligger i noe som jeg nesten vil kalle for slumområder, mens vår blokk er den mest populære, med småbarnsfamilier og eldre. Jepp, akkurat samme megleren. Er fra området og har i ettertid hørt mye skummelt om han, men har ikke lyst til å gå i detalj med tanke på at han ikke er her og kan forsvare seg. Det jeg kan si er at jeg vet om flere som valgte å selge boligen sin gjennom BOA Moss og alle lover for høy pris og at den vil bli solgt med en gang - mens boligene da blir liggende 3-4 måneder uten at de blir solgt. BOA i Moss er noen ordentlige luringer. Forskjellen på BOA og Terra, eller Privatmegleren er at de går ut med alt for høy pris - slik at det tar lengre tid å selge boligen. Hadde prisen vært noe lavere, ville flere vist interesse og etter en budrunde kunne den likevel havnet på 2 millioner. Leiligheten var jo faktisk superfin, og alt ser bra ut der føler ikke det er noe du kunne gjort anerledes. Det går an å ta en telefon til andre meglerfirmaer i Moss og høre hva de tenker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 3. juni 2013 #17 Del Skrevet 3. juni 2013 Noen tips: Dropp de der sammensatte bildene på Finn. Hvis jeg skulle kjøpt leilighet så er det mye viktigere for meg å faktisk se rommene på bildene. Det er utrolig forstyrrende med to bilder i ett. Jeg kikker ikke på Finn-annonser for å se meglerens og fotografens artistiske side... Se om dere kan få utarbeidet en plantegning til å legge inn i bildekarusellen. Jeg gidder sjelden å gå på visning om jeg ikke allerede vet hvordan planløsningen er, for jeg sorterer veldig mye på akkurat det. Husk også at dere slettes ikke trenger megleren for å holde visning, det kan dere gjøre selv. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #18 Del Skrevet 3. juni 2013 Kjempefin leilighet!! Jeg tror kanskje jeg ville tatt ut to seteren, og om dere er flinke å male så hadde jeg malt frontene på kjøkkene hvit (men da må det gjøres skikkelig altså). Anonym poster: a659730ce2a1a286767dd34c7c84af76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #19 Del Skrevet 3. juni 2013 Men megleren holder fast på sitt og sier at dersom man er på boligjakt, setter man av den dagen til visning hvis man er virkelig interessert. megleren er en dust. Har du mulighet til å bytte eiendomsmegler uten at det koster skjorta? Jeg tenker også at barnerommene er knøttsmå. Anonym poster: a93e6bed0b6fd8a148d81a4d4f5d22f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 3. juni 2013 #20 Del Skrevet 3. juni 2013 Min erfaring er at det hjelper å sette ned prisen, så det kan dere jo diskutere. Har også vært borti meglere som snakker over seg, men det som hjalp var å ta tiden til hjelp og sette ned prisen, dessverre. Og en måned er ikke allverden. Ønsker dere lykke til, det er en nervepirrende situasjon, men det går som oftest bra. ALT blir solgt tilslutt, som min bror trøstet meg med da det stormet som verst rundt meg. ( Har i skrivende stund ikke vært inne på linken, men snakker generelt om min egen erfaring nå, har solgt flere leiligheter i årenes løp.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå