Gå til innhold

Laseroperasjon hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjeivehornhinner og ca

Venstre:-02.00

Høyre: -02:25(eller 50) på høyre..

Jeg vurderer laseroperasjon.. men vet ikke hva jeg burde forholde meg til av bedrifter/tjenster

-Trondheimsøyelegesenter

-Memira

-Argus

-Godtsyn

Behandling: LASIK? eller Femtolasik?

Jeg var på forundersøkelse hos Memira, der de mente jeg burde ta femtolasik, men burde jeg pøse ut 20000,- kr ekstra for FEMTOLASIK istedenfor LASIK?

OG i forhold til "garanti" hvem kommer best ut da?

Noen her med erfaringener eller tips, tas gjerne imot! :)

Skrevet

jeg var hos SynsLaser Oslo. Og jeg spurte om dette med skjeve hornhinner. De utføret ikke dette.

Kun synskorrigering om man er nærsynt.

jeg var - 2,50 og - 2,75

Jeg betlate 24 000 kr og er srtålende fornøyd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De krrigete både nærsynthet og skjeve hornhinner på meg hos Synslaser. Jeg fikk en bivirkning med veldig tørre øyne om natten etter LASIK, samt store smerter i et døgn etterpå. Må bruke øyedråper på blå resept for alltid. I dag sjekker visstnok om man er disponert for tørre øyne syndrom. Fordelen er at det kun er overflate laserbehandling.

LASEK er vel slik at de skreller av en lapp på hornhinnen, og den lappen gror visst aldri ordentlig sammen. Dersom man senere får et slag på øyet kan den løsne igjen. Man er visst like disponert for tørre øyne med denne metoden også.

Anonym poster: 69dbdd4cebef44582f9630c2a4bc7516

AnonymBruker
Skrevet

De krrigete både nærsynthet og skjeve hornhinner på meg hos Synslaser. Jeg fikk en bivirkning med veldig tørre øyne om natten etter LASIK, samt store smerter i et døgn etterpå. Må bruke øyedråper på blå resept for alltid. I dag sjekker visstnok om man er disponert for tørre øyne syndrom. Fordelen er at det kun er overflate laserbehandling.

LASEK er vel slik at de skreller av en lapp på hornhinnen, og den lappen gror visst aldri ordentlig sammen. Dersom man senere får et slag på øyet kan den løsne igjen. Man er visst like disponert for tørre øyne med denne metoden også.

Jeg surret med LASEK og LASIK, så det er feil deg jeg skrev over.

LASEK - overflatebehandling.

cTEN- overflatebehandling

LASIK - skjære lokk, deretter laser

LASIK - Det var cTEN jeg tok for noen år tilbake, altså overflate laserbehadling. Begynner å bli så lenge siden.

http://synslaser.no/oyelaser_metoder

Det er en jungel av metoder og hard konkurranse for å kapre kunder. Er ikke helt fornøyd, siden det ble fremstilt som dn nærmest bivirkningsfri operadjon, og så har jeg nå tilstoppede talgkjertler og dermed tørre øyne syndrom resten av livet.

Skrevet

Takk for svar, Jeg bruker per i dag linser, men klarer kun og gå med linser i ca 4 timer før jeg MÅ had de av pga linsene "puster ikke" så øynene blir såre. Det gjør at jeg er litt skeptisk til og ta laseroperasjon..

Men jeg har sjekket for "tørre øyne" 2-3 ganger og det slår ikke ut positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Har god erfaring med Synslaser til tross for tørre øyne. De har fulgt opp godt (og gratis) i ettertid, når det viste seg at jeg var disponert for å få tilstoppede talgkjertler. Det ville visst slått ut senere i livet, men operasjonen tilskyndet det. Får nå øyedråper på blå resept som jeg bruker mest om natten. Er deilig å slippe linser og briller.

Bare vær sikker på at synet ditt er stabilt før du operer deg. Kjedelig å bli nærsynt/enda skjevere hornhinner i ettertid.

Jeg valgte overflate laserbehandling, fordi jeg ikke likte tanken på en løs lapp som aldri ville gro fast. Men om man ikke driver med boksing eller kampsport så er vel risikoen for et slag på øyet relativt liten (for da kan lappen løsne). Men har en venninne om er kjempefornøyd med den typen (Argus, tror jeg) også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skjeivehornhinner og ca

Venstre:-02.00

Høyre: -02:25(eller 50) på høyre..

Jeg vurderer laseroperasjon.. men vet ikke hva jeg burde forholde meg til av bedrifter/tjenster

-Trondheimsøyelegesenter

-Memira

-Argus

-Godtsyn

Behandling: LASIK? eller Femtolasik?

Jeg var på forundersøkelse hos Memira, der de mente jeg burde ta femtolasik, men burde jeg pøse ut 20000,- kr ekstra for FEMTOLASIK istedenfor LASIK?

OG i forhold til "garanti" hvem kommer best ut da?

Noen her med erfaringener eller tips, tas gjerne imot! :)

Memira i Bergen opererer for skjeve hornhinner, hva slags laser der vil bruke, avgjøres når du er på konsultasjon

Anonym poster: f289ed6b960a463c32ecef31ac5f3d41

Skrevet

Memira i Bergen opererer for skjeve hornhinner, hva slags laser der vil bruke, avgjøres når du er på konsultasjon

Anonym poster: f289ed6b960a463c32ecef31ac5f3d41

Skjønner, Eneste svaret jeg fikk var Femtolasik.. skal prøve andre optikere, for og sjekke øynene.. Jeg føle selv jeg sliter med tørt øye på venstre øye. Optikeren sier at jeg ikke har det.. (Klarer jo ikke linser lengre en 4 timer) Cten var spennende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok cten for et par år siden (i Oslo). Veldig fornøyd med sluttresultatet, men gikk nesten 3 uker før synet var helt klart.

Anonym poster: 229990669a94cc1ba2ef7836193dc66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...