Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello :)

Jeg har lest flere steder, inkludert her inne at lite symptomer i svangerskapet ofte er at noe er feil med det som ofte igjen fører til at man mister. Jeg er nå i uke 10/11, litt usikker. Jeg er mye trøtt, og var kvalm frem til for to år siden. Det kom da mest på kvelden, og varte ikke mer enn et par uker. Nå har jeg bittelitt ømme bryster og tretthet bare. Vil det si at det kan være noe feil? Eller at det er større sjanse for at noe er feil?

Blir jo litt beskymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Du faar nyte det!!!!! jeg var lite plaget I begynnelsen, saa kom det for fullt I uke 7-8, jeg brakk meg, kastet opp, hodepine, osv osv... u name it... saa I uke 9 tror jeg det var saa mistet jeg alle symptomene mine, jeg ble livredd og loep til foerste sykehus som hadde ultralyd.... der viste de meg ett lite bankende hjerte, alt var som det skulle.... symptomene kommer og gaar... og tro meg, du kommer tidsnok til aa foele paa at du er gravid..

I uke 10-11 saa er det saa lite som 1% sjanse for at det skal gaa galt... dessuten skal du ikke bekymre deg hvis du ikke har spottet blod eller brun utflod, ekstreme ryggsmerter osv...

det gaar som regel greit...

Gratulerer med bebis I magen :D

Skrevet

Hei.

Du faar nyte det!!!!! jeg var lite plaget I begynnelsen, saa kom det for fullt I uke 7-8, jeg brakk meg, kastet opp, hodepine, osv osv... u name it... saa I uke 9 tror jeg det var saa mistet jeg alle symptomene mine, jeg ble livredd og loep til foerste sykehus som hadde ultralyd.... der viste de meg ett lite bankende hjerte, alt var som det skulle.... symptomene kommer og gaar... og tro meg, du kommer tidsnok til aa foele paa at du er gravid..

I uke 10-11 saa er det saa lite som 1% sjanse for at det skal gaa galt... dessuten skal du ikke bekymre deg hvis du ikke har spottet blod eller brun utflod, ekstreme ryggsmerter osv...

det gaar som regel greit...

Gratulerer med bebis I magen :D

Har slitt med ryggsmerter nederst i ryggen, og vondt nederst i magen, men legevakten forklarte da at det var på grunn av alt som strakk seg og mest sannsynlig ikke noe farlig. Så håper på det! Ellers ble jeg veldig glad for svaret ditt! Tusen tusen takk, jeg skal prøve å nyte dette :)

Skrevet

Har slitt med ryggsmerter nederst i ryggen, og vondt nederst i magen, men legevakten forklarte da at det var på grunn av alt som strakk seg og mest sannsynlig ikke noe farlig. Så håper på det! Ellers ble jeg veldig glad for svaret ditt! Tusen tusen takk, jeg skal prøve å nyte dette :)

jeg kjenner meg selv igjen I deg, og jeg husker selv hvor bekymret jeg var for alt mulig.... jeg husker jeg satt I bilen og plutselig saa fikk jeg kjempe vondt I magen, mener det var I venstre side... jeg fikk helt panikk.... jeg kom til aa miste og dette var det, og naar jeg kom hjem saa kom jeg sikker til aa finne litervis av blod I trusen, og tvang mannen min til aa stoppe paa butikken for aa kjoepe bind til meg.... full panikk!

men det gikk veldig greit.... det jeg kjente var vokse smerter, du vet at I disse ukene saa strekker livmoren paa seg, tenk fra aa vaere paa en str med en noett til aa kunne holde ett barn paa 3-4kg... om man ikke kjenner litt stikkninger I rygg og mage er vel mer unormalt...

jeg husker ogsaa at jeg leste her inne at det er mange som helst vil ligge forann toalettet med oppkast enn aa ikke ha noen symptomer... jeg kjenner meg selv igjen I det ogsaa.. slik var det I begynnelsen, fordi man er saa redd, og noen sier at jo mer symptomer man har, jo bedre er det for bebisen....

Det er tull.... du skal nyte det naa, at du har ett nesten symptomfritt svangerskap for det kommer tidsnok til deg... haaper du faar ett problemfritt svangerskap og at dette gaar lekende lett for deg...

oensker deg lykke til og alt godt! Dette gaar saa fint saa!

Skrevet

jeg kjenner meg selv igjen I deg, og jeg husker selv hvor bekymret jeg var for alt mulig.... jeg husker jeg satt I bilen og plutselig saa fikk jeg kjempe vondt I magen, mener det var I venstre side... jeg fikk helt panikk.... jeg kom til aa miste og dette var det, og naar jeg kom hjem saa kom jeg sikker til aa finne litervis av blod I trusen, og tvang mannen min til aa stoppe paa butikken for aa kjoepe bind til meg.... full panikk!

men det gikk veldig greit.... det jeg kjente var vokse smerter, du vet at I disse ukene saa strekker livmoren paa seg, tenk fra aa vaere paa en str med en noett til aa kunne holde ett barn paa 3-4kg... om man ikke kjenner litt stikkninger I rygg og mage er vel mer unormalt...

jeg husker ogsaa at jeg leste her inne at det er mange som helst vil ligge forann toalettet med oppkast enn aa ikke ha noen symptomer... jeg kjenner meg selv igjen I det ogsaa.. slik var det I begynnelsen, fordi man er saa redd, og noen sier at jo mer symptomer man har, jo bedre er det for bebisen....

Det er tull.... du skal nyte det naa, at du har ett nesten symptomfritt svangerskap for det kommer tidsnok til deg... haaper du faar ett problemfritt svangerskap og at dette gaar lekende lett for deg...

oensker deg lykke til og alt godt! Dette gaar saa fint saa!

Nå ble jeg lettet! Det var som du tok tankene ut av hodet mitt å skrev de ned. Jeg har også hatt vondt på venstre side helt nederst i magen når det har kommet. Men det har ikke vart mer enn noen minutter før det har gitt seg. Alt er så nytt så det blir så mye beskymringer om alt og ingenting nå egentlig.. Veldig fint å se hva du skriver, og jeg vil takke for at du tar deg tid til å svare på mine spørsmål :-)

Skrevet

Prøv å ikke bekymre deg. Om noe er galt er det ikke mye å få gjort uansett, dessverre. Men jeg signerer tulipaner; nyt det! Vær glad du ikke kaster opp hver dag, er svimmel og i generelt dårlig form :)

"Menssmerter" og ryggvondt er helt vanlig og som regel er det ikke noe å være redd for!

Lykke til videre og gratulerer :)

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer og var nervøs slik som du er! Men jeg hadde et helt fantastisk svangerskap uten noen plager! :) nyt det!! :)

Skrevet

Jeg er 24 uker på vei, og eneste symtomet jeg har hatt (foruten manglende mens selvfølgelig) er et blodtrykksfall i uke 6. Så hadde det ikke vært for at jeg kjenner den lille sparke i vei i magen, føler jeg meg fint lite gravid.... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke såvidt jeg vet noen sammenheng mellom manglende/varierende symptomer i den forstand at man mister - men klart man vil etterhvert miste symptomene om fosteret ikke lever lengre.

Så om man har hatt X antall kraftige symptomer hele veien som plutselig avtar, og i tillegg hCG nivå er synkende, ja da vet man jo årsaken. Men det nivået tar uansett tid for å synke, og man kan ha symptomer også uten å lengre være gravid en stund - så symptomer er liksom heller ikke sikkert som banken.

Ellers sies det jo at sterk kvalme betyr høye hormonnivåer som igjen kan bety redusert risiko for å miste - men dette igjen er ingen garanti. Eksempelvis så var søsteren min fryktelig kvalm før hun opplevde SA, men overhodet ikke dårlig eller kvalm med graviditeten som ble fullendt.

Jeg er ca like langt som deg, og går jo også rundt og kjenner på symptomene - og blir litt engstelig om de "forsvinner" og ikke avløses av noe nytt. Men jeg har heller ikke enda vært plaget av kvalme(mor/søstre har vært gjennom 10 svangerskap og ikke vært spesielt plaget med kvalme/oppkast de heller) - så jeg tror kanskje man må la være å måle seg uansett med alle de historiene man leser her inne/på nettsider.

Der får man jo gjerne bare servert de som var aller mest dårlige, og de som fikk SA/MA pga et eller annet begynnende symptom(som igjen omtrent alle gravide har uansett).

Jeg har også hatt stikninger og ubehag i underliv hele veien - enkelte dager mer enn andre, og blør ved alle former for sex(selv om vi ikke har samleie.....) - og til nå har iallefall hCG vært sterk og stigende.

De stikningene er livmoren som strekker seg visstnok og er helt normalt :)

Jeg skal på første kontroll i morgen(har tatt noen hCG før dette pga blødninger), og det skal vel du også siden vi er omtrent like langt? Da får du jo vite mer om du ikke har vært hos lege enda :)

Jeg har også bestilt tidlig UL(synes det er for sent å få vite om alvorlige misdannelser som ikke er forenerlig med liv i uke 18+vil sjekke hvor blødninger kommer fra) - du kan jo vurdere det i uke 12 ca om du er veldig engstelig og bare vil vite om det foreløpig er OK der inne.

Anonym poster: f72193ee0a1ccf042a33b9567d7098d7

Skrevet

Jeg hadde ømme brystet og litt tretthet som symptomer første trimester begge svangerskap, har to fine friske barn :) Det er normalen for min kropp.

AnonymBruker
Skrevet

Man vet dessverre alltid. Har 2 venninne som ikke var hverken trøtte eller kvalme, som begge fikk baby....

så har jeg ei som har vært trøtt, som fikk beskjed idag om at hun mistet.

Selv har jeg mistet da jeg ikke hadde symptomer, og en gang da jeg var kvalm.

Anonym poster: ba438659ca37c7fb001ff4041bd029e5

Skrevet

Nå vet jeg ihvertfall at det er mer normalt enn jeg trodde at man ikke har så mye symptomer. Så får jeg håpe på det beste samtidig som jeg vet at man ikke har noen garanti for at ting går bra. Jeg håper dette blir en frisk liten prins eller prinsesse. :-)

Veldig glad for mange svar og at folk tar seg tid til å svare på mine spørsmål og høre mine beskymringer som sikkert for noen kan høres dumme ut:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...