Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når mistet dere? Var det noen kjennetegn som kom i forkant? Dager/uker før? Eller samme dagen kanskje? Hvor gamle var dere da dere mistet? Var det førstegang dere var gravide, eller hadde dere vært det før?

Anonym poster: 73471b3c5e6c75560df76cc43843d59d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mistet i uke 6. Ingen kjennetegn i forkant, bare masse blod som plutselig strømmet. Andregangs gravid, 35 år. Ble heldigvis gravid kjapt igjen etterpå, da gikk alt greit.

Anonym poster: df95681b375d25c08beea17ccf6d76c9

AnonymBruker
Skrevet

Uuke 11. Visste det ikke, trodde alt var greit. Hadde hatt UL i uke 9 med hjerteslag. skulle tilbake på Ul, og der ble det oppdaget.

Var ikke kvalm eller noe men tenkte jo at ikke alle er kvalme.

andre gang i uke 6. Jeg satt i en begravelse da jeg kjente en ekstrem skjærende smerte i livmora, og visste da at det hadde gått galt igjen. Etter 4 dager kom det ut.

Jeg var 27 og tenker jo som så at naturen ordner opp. Ingen er garantert. Noen har ingen symptomer, andre mange, og likevel kan det gå bra. Som regel er det noe feil med embryoet.

Anonym poster: 162a97b4175a8a96365e1e833087e695

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brunlig utflod noen dager før jeg begynte å blø på rett. Var bare 5 uker på vei.

Var 32 år og det var første gravdiitet. Hadde tegn på hormonell ubalanse(mest trolig derfor jeg mistet også), så brukte noen mnd på å bli gravid igjen. Men neste graviditet var helt uten komplikasjoner. Samme med graviditeten etter det igjen.(og ble da gravid på første forsøk.

Anonym poster: 623312b8a0ab725425d51de5ede5ed51

AnonymBruker
Skrevet

Mistet i uke 5 eller 6, visste ikke i forkant at jeg var gravid. Fikk veldig sterke menssmerter (pleier ikke å ha det til vanlig) såpass at jeg ikke orket bevege meg og bare måtte ligge i ro i senga og ta smertestillende. Så blødde det unormalt mye. Jeg skjønte fort at det ikke var vanlig mensen, så jeg tok en test dagen etter og den var positiv. Det kom veldig brått og jeg merket ikke noe før den dagen det skjedde. Var 23 og første gangen jeg var gravid. Veldig rart å tenke på i ettertid, hender jeg funderer på hvordan ting kunne ha vært! Faren var en jeg har hadde et seksuelt forhold til, så var ikke nødvendig å si noe til han synes jeg, vi har fortsatt kontakt og hender jeg har litt lyst til å fortelle han det. Men det blir kanskje litt feil nå noen år etter!

Anonym poster: 1696a00076c23f10778a8418b9b512e9

Skrevet

Var 22 og mistet i uke 11! Første gang jeg var gravid... Merket litt murringer dagen før jeg begynte å blø!:) blødde litt første dagen og dagen etter fosset det! :( hadde sett bankende hjerte i uke 8! :( Ble gravid igjen 3 måneder senere og har nå verdens nydeligste lille gutt! :)

Skrevet

23 år og gravid for 2. gang.. Mistet første gang rundt uke 11. Visste ikke at jeg var gravid engang den første gangen.

Den siste gangen merket jeg at noe hadde skjedd allerede 1 uke etter jeg hadde sex.

Hadde veldig til symptomer fra den dagen. Sure oppstøt, supervonde pupper..

IKM var på en Mandag, og fikk da positiv CB digital.

Søndag samme uke spottet jeg litt brunt blod, men det stoppet og legevakten beroliget meg med at dette kom nok til å gå bra!

Tirsdag og Onsdag uka etter hadde jeg vannvittig vondt i korsryggen, og jeg syntes seriøst synd på meg selv. Alle symptomer hadde forsvunnet, men hadde lest at det kunne skje...

Torsdagen var dagen det skulle skje.

Jeg var 5+6 og på sverigetur med søstern og hennes samboer.

Jeg hadde stadig vondt i ryggen, og min søster var snill å bærte alle posene for meg.

På vei hjem kjente jeg at det begynte å småblø, og jeg var 100% sikker på at nå var det over.

Ringte legevakta og sa at jeg blødde, og at jeg var sikker på at jeg dreiv å mistet.

Dro på legevakta, kom rett inn, og en ultralyd bekreftet det jeg selv trodde.

Alt hadde gått i oppløsning, og livmora var fylt med masse blod, og jeg hadde på det tidspunktet begynt å blø masse.

Skrevet

Mistet i uke 8, hadde vært på ul en drøy uke før og sett ett bankende hjerte. Dette var første graviditet og jeg var 20 år.

Startet med brunlig utflod i to dager eller så, før det startet å blø skikkelig.

Ble gravid igjen etter å ha hatt mensen en gang.

Skrevet

Missed abortion, skjedd en feil helt fra celledelingen av, så har ikke noen konkret tid for misting, men var til utskrapning i uke 10. Første svangerskap, var 25 år. Ingen symptomer på ma, men masse graviditetssymptomer hele veien, med stor stigning av hcg. Mye mer enn på det vellykkede svangerskapet noen måneder senere.

Skrevet

Jeg var 7 uker. Hadde på formiddagen litt stikking i magen som jeg trudde var voksesmerter siden jeg hadde lest om det, men stusset litt fordi jeg syntes at det på en måte var for mye vondt, selv om jeg ikke hadde vært gravid før. Oppdaget litt blod i trusa når jeg var på do i 15-16-tiden, mindre enn mensblod men mer enn noen dråper. Fortsatte å blø ca like mye. I 20-tiden fikk jeg kramper som kom oftere og oftere, og ble vondere og vondere. Like før midnatt kom fosteret ut når jeg tilfeldig satt på do. Krampene ble da mindre og mindre, og ca kl 1 sovnet jeg og sov som en stein rett etter jeg sa til meg selv at jeg kom neppe til å klare å sovne etter dette. Fortsatte å blø i ca 3 dager, litt mer enn mensen. Jeg var 26 år og gravid for første gang.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var 9 uker på vei. Skulle på kontroll på sykehuset, og visste ikke at det var noe galt. Jeg hadde mistet graviditetsfølelsen noen dager i forveien og dagen før kontrollen var jeg iskald, men jeg tenkte likevel at alt var fint, og at jeg og barnefar skulle få se noe på UL. Men nei.. Jeg blødde ikke noe, siden det var en missed abortion jeg hadde hatt.

Kvalmen gravide har, mistet jeg fort, og trodde bare jeg var heldig.. Det var min første gang som gravid, og det skjedde i mars dette året. Jeg er 22 år gammel.

AnonymBruker
Skrevet

Missed abortion, skjedd en feil helt fra celledelingen av, så har ikke noen konkret tid for misting, men var til utskrapning i uke 10. Første svangerskap, var 25 år. Ingen symptomer på ma, men masse graviditetssymptomer hele veien, med stor stigning av hcg. Mye mer enn på det vellykkede svangerskapet noen måneder senere.

Hvordan fant du det ut da? Gikk du til tidlig UL, i så fall hvorfor?

Anonymous poster hash: 166c9...e86

Skrevet

Hvordan fant du det ut da? Gikk du til tidlig UL, i så fall hvorfor?

Anonymous poster hash: 166c9...e86

Jepp, til tidlig ul pga medisinsk historie med fare for komplikasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Mistet i slutten av uke 6. Hadde hatt brunlig utflod noen dager før blødningen startet. Fikk store smerter under blødningen, men det avtok etterhvert. Tegnene som kom i forkant var "stikkninger" på den ene siden av magen, og den brune utfloden. Mistet også tegnene på graviditet som kvalme. Nå venter vi på ny positiv test..

Anonymous poster hash: 8897e...3db
Skrevet

Fosteret døde i uke 6, jeg fant det ikke ut før flere uker senere da jeg skulle til UL. Trodde bare jeg hadde en lett graviditet pga lite symptomer... Måtte ta medisinsk abort for å få det ut, da det ikke kom av seg selv. Ble gravid igjen 3-4 måneder etterpå.

Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg dro på tidlig ultralyd i uke 7 fordi jeg ville få det bekreftet, syntes liksom ikke de 20 positive testene var svar nok. Hadde ikke hatt så mange tegn på graviditeten annet enn veldig ømme og store bryster. På innenvendig UL fant ikke legen noe annet enn en tom fostersekk. Jeg fikk veldig sjokk og syntes det var flaut. Vet ikke hvorfor jeg ble pinlig berørt, det var bare noe som skjedde med meg. Jeg reagerte helt sprøtt ved å være over-munter og bare "jaja sånt skjer jo!" og tok nesten på meg roller som TRØSTER fordi legen så så lei seg ut. Jeg gikk ut fra legekontoret, tok på meg solbrillene og strigråt. Satte meg i bilen og banket rattet hardt 10 ganger. Legen hadde bedt meg la det gå noen dager for å se om kroppen ryddet opp selv, men etter bare noen timer ble jeg så kvalm og dårlig av tanken på at det lå en tom fostersekk inni meg og jeg ville bare få det ut. Dro på en ny ultralyd samme dag for å være heeelt sikker på at det ikke var noe der, fikk det bekreftet og bestilte time på Ullevål til dagen etter.

Dette var min første graviditet og jeg ble gravid igjen noen måneder etterpå. Er 23 år og 11 uker på vei.

Skrevet

Mistet i uke 18. Fikk plutselig smerter i magen og småblødninger noen dager før jeg skulle på ordinær UL. Ringte legen, men fikk bare beskjed om å vente til jeg skulle på UL om et par dager. På UL fikk vi vite at barnet var dødt, og jeg fikk med noen tabletter hjem som jeg skulle ta før jeg skulle tilbake på utskrapning et par dager etterpå. Helt grusomt! :(
Kom aldri så langt at jeg fikk tatt tablettene, for om kvelden gikk vannet og jeg fødte barnet mitt på do.
En uhyggelig opplevelse som sitter friskt i minne selv om det er 12 år siden.

Skrevet

Når mistet dere? Var det noen kjennetegn som kom i forkant? Dager/uker før? Eller samme dagen kanskje? Hvor gamle var dere da dere mistet? Var det førstegang dere var gravide, eller hadde dere vært det før?

Anonym poster: 73471b3c5e6c75560df76cc43843d59d

Vi mistet i uke 11. I noe som heter missed abort. Barnet hadde sluttet å vokse i uke 6, men kroppen hadde bare fortsatt å være gravid. ALT var normalt helt frem til jeg begynte å småblø litt brunlig i uke 10 +. Gikk da til legen, ble sent til UL, og de så at barnet var dødt når jeg var 11 uker.

Jeg var 25 da jeg mistet. Dette var 2 gang jeg var gravid.

Nå er jeg blitt gravid igjen. 2 måneder etter vi mistet. SÅ krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen :)

Skrevet

Første gang: Jeg begynte å blø umiddelbart etter positiv test. Blødde i fire/fem uker før jeg fikk uutholdelige smerter. Viste seg at jeg fremdeles var gravid, men at det satt i egglederen, og at den hadde sprukket.

Andre gang: Dette svangerskapet. Jeg ble gravid med tvillinger og utviklet TTTS. Selv om det ble utført laserkirurgi på morkaken, endte det med at den ene tvillingen døde i uke 26.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...