Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi har dåp neste helg og har spurt et vennepar av min søster om å servere. Eller DVs de hjelper til på kjøkkenet et par timer. Hva gir man de for dette?

Anonym poster: 4863efb0c8e2531c8e9edd7fc31a6c37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt 150kr timen per person, om ikke dere ganske umiddelbart kan gjengjelde en tilsvarende tjeneste.

Beregn en time lenger enn dere anslår nå.

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Dette kjem jo litt an på kor godt du kjenner dei. Er dokke i same venneflokk er det noko anna enn viss du berre har møtt dei eitpar gongar.

Viss du ventar at dei skal vaske opp og så kan eg love deg at det tek meir enn eitt par tinar. 150 kr per time er ein passe pris, og så bør du betale dei for medgått tid, og minimum fire timar, for viss det er meir enn seks til bords så kjem det til å ta meir enn eitt par timar. Eg ville ikkje gitt dei i ei gåve med mindre dei på det mest bestemte avviser betaling.

AnonymBruker
Skrevet

de er et vennepar av min søster,men jeg kjenner de godt og vi er litt sammen med de også. Hva med en flaske vin og en blomst da?

Anonym poster: bf16e122990333fe3d8dc6f93006b42a

Gjest Gjest
Skrevet

de er et vennepar av min søster,men jeg kjenner de godt og vi er litt sammen med de også. Hva med en flaske vin og en blomst da?

I tillegg til 150kr timen, ja.

• Liker 6
Gjest navnelapp
Skrevet

Det hadde eg syntest var utruleg kjipt. Eg gjer ofte slike tenester for folk, men då er det for dei aller næraste, ikkje vennar av bror min, liksom. I så fall ville eg hatt betalt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Føler det er relevant her...

Anonym poster: 74af7844d941b40277cc2af41330e115

Skrevet

I tillegg til 150kr timen, ja.

Hvorfor skal de få vin og blomster, i TILLEGG til en bra timeslønn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er de? Føler det er relevant her...

Anonym poster: 74af7844d941b40277cc2af41330e115

Hvorfor er det relevant?

Anonym poster: 32d2a51babc285c651e762c27e274f0f

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal de få vin og blomster, i TILLEGG til en bra timeslønn?

Vel, det var vel mer ett svar på at blomster og vin ikke var nok. ;)

• Liker 3
Skrevet

1. dåp: En venninne kokte opp lapskausen (i lånt lokale). (Ho er kokk) Ho fekk ein bukett roser + takkekort etter dåpen.

2. dåp: ei anna venninne rørte i gryta når me var i kyrkja (her heime). Ho fekk ingenting anna enn takk, men burde fått ei flaske vin.

Gjest Gjest
Skrevet

1. dåp: En venninne kokte opp lapskausen (i lånt lokale). (Ho er kokk) Ho fekk ein bukett roser + takkekort etter dåpen.

2. dåp: ei anna venninne rørte i gryta når me var i kyrkja (her heime). Ho fekk ingenting anna enn takk, men burde fått ei flaske vin.

Begge skulle fått betalt.

• Liker 4
Skrevet

Vi betaler ikkje for tjenester i familie eller blant venner. Men venninne i dåp nr 2 skulle fått takkegave, som nevnt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler ikkje for tjenester i familie eller blant venner. Men venninne i dåp nr 2 skulle fått takkegave, som nevnt.

Hvorfor fikk ho ikke engang takkegave?? Tror ikke ho gidder å hjelpe til flere ganger..

Anonym poster: 26453b3cca947f7c5d48edf5d87b9f88

AnonymBruker
Skrevet

Betal de minst 150,- i timen pr pers. Bør også være en minstepris, slik at de tjenester hvertfall 500,- hver på et par timer.

Minst!

Blir overrasket over hvor gjerrige noen er.

Og dere som ikke ga noenting - shame on you!

Der hadde jeg ikke gjort med min egen søster en gang. Om ikke penger, så hadde hun hvertfall fått NOE!

Anonym poster: d4043b008645b9a095bb7e579638b927

• Liker 3
Skrevet

Er ikke det nok med en takk? Jeg varmet opp mat og satte det frem i en konfirmasjon for en kollega/venninne.. fikk ingenting og forventet heller ikke noe.. om bnoen år kan hun hjelpe meg tilbake.. fikk med gode kakerester da ;)

• Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Er ikke det nok med en takk? Jeg varmet opp mat og satte det frem i en konfirmasjon for en kollega/venninne.. fikk ingenting og forventet heller ikke noe.. om bnoen år kan hun hjelpe meg tilbake.. fikk med gode kakerester da ;)

Det er heilt ok. Då byttar ein tenester. Her er det snakk om personar som er vennar av søsken, og gjenytingar er ikkje nemnt. Viss ein "skuldar" ei teneste, og er seg det bevisst, så er det ok, men då bør ein vere open om det. Eg kjem frå eit område der det er vanleg å bake til kvarandre ifbm konfirmasjonar, bryllup og likande. Då er det enten eksplisitt eller implisitt at ein bakar tilbake ved eit seinare høve. Ts nemner ingenting om denne typen avtalar.

• Liker 1
Skrevet

Betal de minst 150,- i timen pr pers. Bør også være en minstepris, slik at de tjenester hvertfall 500,- hver på et par timer.

Minst!

Blir overrasket over hvor gjerrige noen er.

Og dere som ikke ga noenting - shame on you!

Der hadde jeg ikke gjort med min egen søster en gang. Om ikke penger, så hadde hun hvertfall fått NOE!

Anonym poster: d4043b008645b9a095bb7e579638b927

Herregud, gjerrige fordi man ikke vil betale oppmot 1000 kr for å servere i et selskap? Dåp er jo ikke akkurat noe storfeiring som bryllup heller. Skal man betale så mye kan man jo like gjerne leie inn proffe folk da. Synes det er galskap å forvente så mye penger for en slik "jobb"!

Du høres i grunn ganske bitter ut. Ble du underbetalt selv en gang eller?

• Liker 1
Skrevet

Nå er det 7 år til konfirmasjon hos oss, så er vel ikke sikkert vi har kontakt lenger da.. men synes det var hyggelig å kunne hjelpe til i alle fall og kunne ikke falt meg inn å få betalt for det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

150,- er billig for dette og dere vil bli sett på som gjerrige idioter rett og slett. Ellers, helt enig med alt hva Gjest har nevnt over!

Anonym poster: 3bedac55b19ad0797dd2ef0edf116fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...