Gjest C4r1n3 Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Jeg har jo lyst på hele butikken når jeg er sulten men når jeg forsøker å komme på spesifikke ting jeg kunne tenkt meg, så står jeg helt fast. Noen med gode tips? Jeg ser mye film, serier og sitter på nettet og jeg liker å ha noe å knaske på mens jeg gjør dette og jeg har dessuten svært godt av å få i meg mat/snacks siden vekten har rast nedover og må litt opp igjen for helsa sin del og da må jeg nesten bare spise-spise-spise. Jeg vet min mor skal kjøpe saltstenger og en lett salt chips til meg, men hun ville kjøpe noe mer og maser om hva jeg vil ha. Og jeg vet min bestemor skal kjøpe salte kjeks til meg. Så, noe søtt, sunt og friskt står vel helst på listen. Eller matvarer som ikke på noen måte trengs å varmes, stekes eller stå kjølig. Jeg trenger ikke noe å drikke (får vann og jus her og det er alt jeg trenger). Jeg liker ikke leger ting som epler, appelsiner, bananer eller utenlandske jordbær (smakssansen min er seriøst snudd helt på trynet, ting jeg tidligere eeeelsket, smaker nå svært rart). Jeg kan ikke spise nøtter eller frø. Tiiiiiiips, noen?
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Vannmelon? Druer? Honningmelon? Smoothier? Kanskje noen salte kjeks som gjør at du får lyst å drikke mer vann?
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Jordbær? Endret 3. juni 2013 av Mrs. Random Nick
Cho Kon It Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Druer, kjeks, smoothie.. Nå fikk jeg også jernteppe.. Kakepynt?
Freaky Fly Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Tørket frukt, kanskje? Slikt som rosiner, aprikos osv.. Er vel lov å unne seg litt sjokolade eller smågodt? Kommer ikke på så mye annet sunt snacks i grunn, annet enn frukt... Hmm. Noe tyggis, pastiller eller sukkerfrie drops kan vel være greit om du bare ønsker å ha noe i munnen, men gir jo ikke noe særlig energi. Sånne "barer" (alt fra nøtte- til muslibarer) finnes det jo en del av, men vet ikke hvor lett det er å finne noen uten nøtter og frø.. Det kan i hvertfall være et litt bedre alternativ enn mye annet om du finner noe som passer
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 - Den nye (gamle) milkshaken fra Tine! - Popcorn - Riskjeks med ostepulver - Ostepop? - Kremost til de salte kjeksene - Minigulrøtter - Blåbær/bringebær/jordbær med cottage cheese/vaniljekesam - Smash (bare fordi det er så innmarri godt) - Anonym poster: 779913fef5c21f80a8727a3be8db2133
Chloe- Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Rømme og holidaydip - blandes rett i boksen! Må stå kjølig da, men du kan jo spise den kjapt eller oppbevare rømma i kjøleskapet på avdelingen.
muttra Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 da jeg var innlagt i påsken syntes jeg agurk var godt å knaske på , kanskje pga feberen, ikke mye energi og kalorier der da ritz kjeks , nachoscips, tortillachips med salt eller ost av søtsaker sjokolade, bamsemums, lakrisbåter, av frukt avocado, tomat var vanskelig dette og finne på noe når det er utelukket med nøtter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #9 Skrevet 18. august 2013 fleire tips? Anonymous poster hash: 7c2aa...aa1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #10 Skrevet 19. august 2013 Ferdigsmurt baguett Cotte Cheese (jeg syns at den er god alene) Anonymous poster hash: 85bcd...c23
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #11 Skrevet 19. august 2013 Sånne beger med blåbær og bringebær? Masse antioksidanter er jo en fin bonus Guacamole eller salsa fås kjøpt hermetisk i tacohylla, med nachos til å dyppe i? Guacamole liker jeg med sånne små gulerøtter og ertebelger også. Ferdigsmurt lefse er godt til kaffen eller tekoppen. Holder seg fint uten kjøleskap. Det gjør for så vidt muffins også Sånne musli-barer er gode små mellommåltid. Finnes gjerne blant spesialkosten. Vet du får mat, men er veldig glad i de porsjonsposene med havregrøt som søtt mellommåltid - vanlije og blåbær eller eple og kanel. Bare rør ut i varmt vann, og de har sikkert tevann tilgjengelig på avdelinga? Anonymous poster hash: f0a28...9bb
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #12 Skrevet 19. august 2013 Hjemmelaget pizza med spekeskinke, pære og blåskimmelost. Kanelboller. Hjemmelagde muffins med squash og chocolate. Grissini med ost Tacochips Gullfisk Smash Fruktis - men det kan du jo ikke ha liggende. Anonymous poster hash: 623dd...728
Gjest Inggolf Skrevet 19. august 2013 #13 Skrevet 19. august 2013 Hjemmelaget pizza med spekeskinke, pære og blåskimmelost. Kanelboller. Hjemmelagde muffins med squash og chocolate. Grissini med ost Tacochips Gullfisk Smash Fruktis - men det kan du jo ikke ha liggende. Anonymous poster hash: 623dd...728 er det sånne ting du ber om om du ligger på sykehus? mine forslag: bakevarer fra bakern eller ferskvaredisken (som du spiser samme dag/kveld som du får det selvfølgelig) kanskje slike smurte lefser kan friste? eller vestlandslefse? smågodt, eller postegodt pakke med punsheboller (eller hvordan det skrives)
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #14 Skrevet 20. august 2013 er det sånne ting du ber om om du ligger på sykehus? mine forslag: bakevarer fra bakern eller ferskvaredisken (som du spiser samme dag/kveld som du får det selvfølgelig) kanskje slike smurte lefser kan friste? eller vestlandslefse? smågodt, eller postegodt pakke med punsheboller (eller hvordan det skrives) er det sånne ting du ber om om du ligger på sykehus? mine forslag: bakevarer fra bakern eller ferskvaredisken (som du spiser samme dag/kveld som du får det selvfølgelig) kanskje slike smurte lefser kan friste? eller vestlandslefse? smågodt, eller postegodt pakke med punsheboller (eller hvordan det skrives) Det er sånne ting som jeg setter pris på og som smaker nok til at jeg gidder å spise det. Det er ikke alle som har familie som kan bake, men når jeg har vært syk, har jeg i hvert fall satt umåtelig pris på at moren min lagde noe selv med masse smak i (mye sukker og mye salt). Anonymous poster hash: 623dd...728 1
Alvina Skrevet 20. august 2013 #15 Skrevet 20. august 2013 (endret) Jeg vet jo ikke hva du liker, men for mye salt er ikke helt sunt. Ville ønsket meg kjeks med lite salt som passer til ost, camenbert, blåmuggost (de har det også på tube), cherrytomater, litt salat til ost og kjeks, nøtter, sjokolade, lakris, bringebær og vaniljekesam, havregrynsgrøt som er søtet i ferdigporsjonspose, mandler, knekkebrød, tørket elg- eller reinsdyrspølse, røkt laks med potetsalat og grønt og ferskt brød. Granateplesaft, gresk yoghurt... Og sikkert mye annet rart, men ikke alt på en gang. Vafler som er stappfulle med smør og rømme i røra og med jordbær og rømme hadde også fristet. Og gjerne te jeg liker som de ikke har på de fleste sykehus. Bortskjemt jeg sikkert, men skriver bare hva jeg kunne tenkt meg, middagsrester er også ok. Eller smørbrød med masse digg på. Endret 20. august 2013 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå