AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #21 Skrevet 3. juni 2013 er det ingen åpen kafeteria der hvor det ligger mat til pasientene? ikke store luksusen, men noen brødskiver og syltetøy ol på bokser? Trodde det var det på hver sengeavdeling. Type lite kjøkken med litt hvis sulten kom etter kl 17 eller mellom hovedmåltidene. Anonym poster: c82ebfe9ee386f97baef8fc288bccd97
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #22 Skrevet 3. juni 2013 Med mindre du har matallergier el så går det stort sett greit. Hva en gjør om en har mye allergier, og ikke har familie el som kan komme med mat til en aner jeg faktisk ikke. Man tar med mat hjemmefra. Knekkebrød og knekkebrød og atter knekkebrød. Det er ikke så lett uten kjøleskap. Anonym poster: 639a74ca574053c1b15617e38af144fc 1
Charmander Skrevet 3. juni 2013 #23 Skrevet 3. juni 2013 Jeg lå inne en periode, men hadde vanskeligheter med å bevege meg men jeg gikk å kjøpte mat utenom. Fikk også mat av mamma/pappa når de besøkte meg. Maten på sykehus er jo så trist at hjelp.
Portvinpiken Skrevet 3. juni 2013 #24 Skrevet 3. juni 2013 (endret) ' Endret 4. juni 2013 av Portvinpiken
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2013 #25 Skrevet 4. juni 2013 Man tar med mat hjemmefra. Knekkebrød og knekkebrød og atter knekkebrød. Det er ikke så lett uten kjøleskap. Anonym poster: 639a74ca574053c1b15617e38af144fc Logisk når det er snakk om en planlagt innleggelse, men om det er noe akutt og det ikke er mulig å reise hjem? Jaja, jeg er feit, blir jeg innlagt får jeg håpe de har litt ris å koke til meg, og så får jeg bare ta det som en slankekur
Gjest Heartbeat Skrevet 4. juni 2013 #26 Skrevet 4. juni 2013 Hva slags avdelinger er dette? Spør ikke bare deg, men andre som har skrevet ca. det samme. Får pasientene forsyne seg selv? Høres jo veldig uhygienisk ut på sykehus, hvor det er en viss grad av sykehusinfeksjoner (E.coli/UVI/norovirus...) og pasientene ofte er svake og til dels immunsupprimerte. Anonym poster: ba5cb59dfd9c6b1d4e58cf640ed742ea Har ligget på forskjellige avdelinger og sykehus, og begge plassene og avdelingene hadde de kjøleskap man kunne ta av
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #27 Skrevet 4. juni 2013 Spørs hvilken avdeling du ligger på, sist jeg lå på sykehuset havna jeg først på observasjonsavdelingen, der var det bare å dra i snora også fixa pleierne mat hvis du ønska. Så ble jeg flytta til infeksjonsavdelingen, der var det kantine med tørrmat tilgjengelig døgnet rundt utenom måltidene. Men snakk med pleierne og forklar problemet ditt, så finner de nok noen løsninger Anonym poster: a4b86ff64cd0fa5855cbd2791c99ce53
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #28 Skrevet 5. juni 2013 Logisk når det er snakk om en planlagt innleggelse, men om det er noe akutt og det ikke er mulig å reise hjem? Jaja, jeg er feit, blir jeg innlagt får jeg håpe de har litt ris å koke til meg, og så får jeg bare ta det som en slankekur Hvis man ofte er syk så har man vel en sykehusbag stående. Ellers er det sikkert en sykepleier som er snill nok til å gå i butikken for deg. Anonym poster: 639a74ca574053c1b15617e38af144fc
estrella Skrevet 5. juni 2013 #29 Skrevet 5. juni 2013 Der jeg jobbet (stavanger universitetssykehus) hadde vi kjøkken som vi delte på to avdelinger. Jeg var sommerhjelp og hadde nettopp ansvar for å stelle i stand til frokost, lunsj, middag og kveldsmat (samt andre enkle oppgaver). Null problem å fikse måltid for pasienter mellom måltidene. Bare spørre dem som jobber
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2013 #30 Skrevet 5. juni 2013 Hvis man ofte er syk så har man vel en sykehusbag stående. Ellers er det sikkert en sykepleier som er snill nok til å gå i butikken for deg. Anonym poster: 639a74ca574053c1b15617e38af144fc Det er dessverre slik i dag at vi nok ikke er bemannet i en travel sykehusavdeling for å springe i butikken for pasientene. Vi springer nok som det er i hverdagen, butikkbesøk rekker vi IKKE. Noen avdelingen har litt tørrmat og "rett-i-koppen" tilgjengelig, samt drikke. Vi har kantine for pasient og ansatte som er åpen på dagtid, vi har kiosk som har baguetter og påsmurte matpakker og salater, pasientene kan smøre seg ei skive eller to og la stå til senere, eller de har pårørende som kan være behjelpelig. Pasienter med spesielle ernæringsvansker kan bestille ønskekost på forhånd. Jeg har selv vært pasient på vårt sykehus, og gikk ned 8 kg på en uke. Det skyltes rett og slett forferdelig dårlig matlyst og at det ikke var tilgjengelig fristende, "matlystfremmede" matvarer. Jeg er ikke stolt av tilbudet til våre pasienter, og undersøkelser viser også at det som serveres ikke er godt nok ernæringsmessig. Anonym poster: a78fac18dc4d5b7977518a4336a676ee 4
Tullebull Skrevet 5. juni 2013 #31 Skrevet 5. juni 2013 På sykehuset jeg var på sist, hadde de et kjøleskap med juice, melk, yogurt etc. Rett i koppen supper, brødmat og pålegg tilgjengelig hele dagen så man kunne forsyne seg selv utenom måltidene. Dette var selvsagt ikke en avdeling med smittefarlige sykdommer etc.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #32 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har jobbet på et sykehuskjøkken og vi lagde kun disse faste måltidene og ikke noe ekstra. Men det kan jo hende at avdelinger har et brød og pålegg liggende, eller noe sånt, det vet jeg ikke. Er lov å spørre de som jobber der du er. Eller spørre noen du kjenner, familie eller venn, om å komme med noe til deg. Men det er vel kantine der? Om du er i form til å gå dit. Anonym poster: 6ec6a802b4dd4643bdf55f66624a7bf7
Teriyaki Skrevet 6. juni 2013 #33 Skrevet 6. juni 2013 "tar ikke lang tid å finne fram noen skiver"? Det er jo ikke akkurat et kjøkken de driver... Da jeg jobbet på sykehus (dog ikke direkte inne på sengeposten) ble maten levert til avdelingen ved faste tidspunkter, på brett, i porsjonsstørrelser. Utenom dette tror jeg stort sett pasientene ble henvist til kiosken eller den nærliggende matbutikken. Anonym poster: ba5cb59dfd9c6b1d4e58cf640ed742ea Ja, maten blir levert, men vi har også brød og masse, masse pålegg i kjøleskapet. Masse juice har vi også. Selvsagt skal pasientene få mat dersom de er sultne!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #34 Skrevet 7. juni 2013 TS her. Det er ein liten kiosk her, men den selger kun sjokolade, kjeks, brus, o.l. Det er ei automat for smørbrød og kantine som er åpen noen timer for dagen, men når man ikkje har småpenger eller lommebok med seg, så hjelper det egentlig veldig lite. Spurte ein pleier ang. mat siden legen ikkje virket sikker på om eg spiste nok, så eg fikk vite at det var mulig å få rett i koppen-retter og muligens brødskiver ved behov - det var bare å spørre. Her er det intet kjøkken som pasientene kan benytte seg av, ei heller kjøleskap til oppbevaring av medbrakte varer. Anonymous poster hash: 55b3f...02e
Teriyaki Skrevet 7. juni 2013 #35 Skrevet 7. juni 2013 TS her. Det er ein liten kiosk her, men den selger kun sjokolade, kjeks, brus, o.l. Det er ei automat for smørbrød og kantine som er åpen noen timer for dagen, men når man ikkje har småpenger eller lommebok med seg, så hjelper det egentlig veldig lite. Spurte ein pleier ang. mat siden legen ikkje virket sikker på om eg spiste nok, så eg fikk vite at det var mulig å få rett i koppen-retter og muligens brødskiver ved behov - det var bare å spørre. Her er det intet kjøkken som pasientene kan benytte seg av, ei heller kjøleskap til oppbevaring av medbrakte varer. Anonymous poster hash: 55b3f...02e Et kjøleskap som pasientene kan benytte seg av har ikke mitt sykehus heller, men vi har et kjøkken på avdelingen som har brød og pålegg.
huttiheita Skrevet 7. juni 2013 #36 Skrevet 7. juni 2013 På avdelingen jeg jobber på, har vi et lite kjøkken, hvor vi har pålegg, brød, frukt, rett i koppen, yoghurt og litt småting, hvis pasientene blir sultne utenom måltidene. Ingen som kan bli sure for at du spør om litt mat, stort sett er man bare fornøyde med pasienter som har fått igjen matlysten sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå