Gå til innhold

Returnere et plagg


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lyst på en jeans jakke så lenge, som jeg har sett på miinto.

Har spart til den, men når jeg skulle bestille den, så viste det seg at de ikke hadde str. min. Jeg ringte til selve butikken, og fikk vite at de hadde en som var nesten lik, bare at den var bitte litt mørkere, og at de hadde i str. M, den jakken var av italiensk merke, og jeg måtte opp en str, fordi de er litt mindre i str. Dama sa at jeg kunne bestille den, passet den ikke, så kunne jeg bare returnere. Jeg stusset litt over det, men bestillte.

Fikk den, prøvde den, og den var både stor for meg og rett og slett passet ikke.

Jeg ringte, og snakket med samme damen, som sa at jeg bare kunne returnere den, det er jo 14dagers returrett. Og ba meg om å sende med sporingsnr.

Var på posten, og de sa at det ville koste meg 140kr. for sporingsnr.

Da ville ikke jeg sende den, for det her har jeg ikke fått beskjed om.

I dag sender jeg jakken av gårde, slik vi ble enig om, uten sporingnr.

Hadde dere gjort som meg?

Jeg har aldri returnert et vare og angret på kjøpet, så jeg vet ikke hva jeg skal tenke.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg har bestilt pleier det å være med en returlapp man fyller ut og legger inn i pakken, og en klistrelapp som man klistrer utenpå. Da er det gratis frakt/porto.

Grunnen til at hun du snakket med ville du skulle sende med sporingsnr er fordi at det er mye sikrere. Da vet du at den kommer fram og ingen kan lures.

Skrevet

Penger man legger ut for frakt om det ikke følger med returseddel, skal man få refundert etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Det fulgte med en returlapp, men ingen klistrelapp. På den returlappen så har ikke selgeren fylt noe ut.

Skal jeg da fylle den ut, for min del allikevel?

jeg synes bare at dette blir en dyr retur.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Skrevet

Det fulgte med en returlapp, men ingen klistrelapp. På den returlappen så har ikke selgeren fylt noe ut.

Skal jeg da fylle den ut, for min del allikevel?

jeg synes bare at dette blir en dyr retur.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Jeg leste nå på nettsiden til Miinto at kunden selv er ansvarlig for å betale alle returer. Det synes jeg er dårlig service. Returseddel er viktig for at butikken skal vite hvem returen er fra og hvem som skal krediteres eller få igjen pengene sine.

Skrevet

Sporing er for din egen sikkerhet også.

Hvis det er et skikkelig lurefirma kan de påstå de aldri mottok returen.

Hvis porto blir for dyr pleier jeg å selge bomkjøpte ting på en lokal kjøp/salg-gruppe på Facebook istedet.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en jakke til litt over 2000,- fra en butikk i oslo.

hadde jeg visst dette her, hadde jeg aldri bestillt den.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

AnonymBruker
Skrevet

Sendte pakken av gårde i går, med sporingsnummer.

Tror dere at jeg har rett på å refundere de 140kr for sporingsnr?

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Skrevet

Nei, det står at du selv må stå for returen.

Skrevet

Hadde butikken gjort en feil i forhold til leveransen, så hadde de betalt retur.

Du har angret på kjøpet, så returen skal du selv betale.

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ikke betale i hytt og pine for at folk ombestemmer seg, det er jo forståelig. De får jo ikke akkurat refundert pengene fra Posten. Jeg sender retur uten sporingsnummer, jeg har sendt til både Danmark og Tyskland og gamblet på at det går bra. Det har alltid gått bra.

Anonym poster: ec18e34d0c8a158d2dd9b5158c3d0b13

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ikke betale i hytt og pine for at folk ombestemmer seg, det er jo forståelig. De får jo ikke akkurat refundert pengene fra Posten. Jeg sender retur uten sporingsnummer, jeg har sendt til både Danmark og Tyskland og gamblet på at det går bra. Det har alltid gått bra.

Anonym poster: ec18e34d0c8a158d2dd9b5158c3d0b13

Ja, det skjønner jeg, men synes jeg kunne fått beskjed om det på forhånd.

Men men, gjør aldri slik feil igjen.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jo TS rådet av kundeservice til å bestille en størrelse opp, noe hun gjorde og oppdaget at jakken var for stor. Synes da hun burde ha fått gratis retur.

Anonym poster: fb3c1ed372074c5fdebbb92ee2cafbc7

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jo TS rådet av kundeservice til å bestille en størrelse opp, noe hun gjorde og oppdaget at jakken var for stor. Synes da hun burde ha fått gratis retur.

Anonym poster: fb3c1ed372074c5fdebbb92ee2cafbc7

Det er det jeg prøver å forklare. Selgeren har sagt til meg da jeg ringte at de ikke hadde den jakken jeg ville ha i S str. Men hun anbefalte ei som er nesten lik, bare at den var et hakk mørkere, og sa at jeg måtte opp en str. til M. Hun sa, du kan bestille, passer den ikke så har du full returrett. Hun sa ikke noe om SPORINGSNUMMER. Så da føler jeg meg lurt, og jeg kan ikke se det på noen annen måte.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Skrevet

Var på posten, og de sa at det ville koste meg 140kr. for sporingsnr.

Da ville ikke jeg sende den, for det her har jeg ikke fått beskjed om.

I dag sender jeg jakken av gårde, slik vi ble enig om, uten sporingnr.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Sendte du den med sporing eller ikke?

Om du angrer på kjøpet og butikken ikke har en returordning med egne sendingslapper, kan de ikke kreve at du sender med sporing, men for din egen del kan det være kjekt da du kan "bevise" at den er mottatt av butikken eller ikke.

Selv om butikken anbefalte at du kunne forsøke denne jakken istedet for den du egentlig ville ha så kan de ikke garantere at den passer. Du sier selv at den var både for stor og at den rett og slett ikke passet deg, så da er det ikke bare størrelsen som var problemet.

Butikkene trenger heller ikke returlapper, utfylt angreskjema er nok for å finne ut hvem som la ordren og skal få refundering/kreditering.

AnonymBruker
Skrevet

Sendte du den med sporing eller ikke?

Om du angrer på kjøpet og butikken ikke har en returordning med egne sendingslapper, kan de ikke kreve at du sender med sporing, men for din egen del kan det være kjekt da du kan "bevise" at den er mottatt av butikken eller ikke.

Selv om butikken anbefalte at du kunne forsøke denne jakken istedet for den du egentlig ville ha så kan de ikke garantere at den passer. Du sier selv at den var både for stor og at den rett og slett ikke passet deg, så da er det ikke bare størrelsen som var problemet.

Butikkene trenger heller ikke returlapper, utfylt angreskjema er nok for å finne ut hvem som la ordren og skal få refundering/kreditering.

Jeg sendte den med sporing, til slutt, måtte jo det ja, for det var det jeg fikk beskjed om.

Og det med str. hun sa at jeg måtte opp en str. om jeg brukte S, for italienske klær var litt mindre i str. Noe som visste seg å være bullshit. Med jakken kom det kun angrerettskjema og ingen returlapp, når hun visste at jeg muligens skulle sende den i retur.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Skrevet

Jeg sendte den med sporing, til slutt, måtte jo det ja, for det var det jeg fikk beskjed om.

Og det med str. hun sa at jeg måtte opp en str. om jeg brukte S, for italienske klær var litt mindre i str. Noe som visste seg å være bullshit. Med jakken kom det kun angrerettskjema og ingen returlapp, når hun visste at jeg muligens skulle sende den i retur.

Anonym poster: 1be03cca13c30d513b7faf0c12f02b9b

Derfor så er det lurt å alltid sette seg inn i leverings og bestillingsbetingelser før man bestiller. Så slipper man ubehagelige opplevelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...