AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Det er er slutt og en lang historie, men skal prøve å gjøre den kort. Onsdag kom kjæresten gjennom 1 år hjem til meg på kvelden. Han ble forsinket og jeg ringte han fordi jeg tenkte lage en varmrett, men det var opptatt i nesten 20 minutter og han pleier ikke prate lenge i telefonen. Når han da kom fikk han en melding på telefonen og jeg spurte hvem det var. Til vanlig bruker jeg ikke spørre. Da kom han bort til meg og viste meg meldingen. Der står det: Deilig å høre stemmen din. Savner deg. Jeg spurte hvem det var, men det ville han ikke si. Sist helg var han også merkelig opptatt av mobilen og det har vært uvanlig at han tar samtalene i et annet rom og tekster meldinger. Jeg leste en av meldingene fra et nummer som ikke var lagret, en avtale om å møtes kl. xx. Han sa det var en kamerat som heter xxxxxxx, men jeg har telefonnummert til kameraten. Jeg spurte hvorfor han viser meg meldingen når han ikke vil fortelle hvem det er. Han mente det var fordi han var ærlig. Da eksploderte jeg og kastet telefonen hans ut i bakgården sammen med tøyet og skoene hans. Det hadde regnet og jeg angret meg og sa jeg skulle gå og hente sakene. Da ble jeg alene med hans telefon i noen minutter og lagret nummeret på min telefon. Det var et nummer han ikke hadde lagret. Jeg ringte henne fra min mobil, men hun svarte ikke. Da ringte jeg fra hans telefon og hun sa: Hei, det er Tone. Jeg sa hvem jeg var og at hun kanskje ikke visste noe om han og meg, men hun nektet for at de hadde et forhold. Jeg la på og visste at jeg ikke ville få mer ut av henne. Når jeg kom inn ba jeg eksen gå. Han ville prate og roe ned situasjonen, men ikke fortelle hvem denne Tone var. Han forsøkte å si at det er en felles venninne som heter Lone, men jeg har nummeret til Lone og det var ikke hennes stemme. Når han kom hjem ringte han meg igjen for å roe ned situasjonen som han sa. Jeg la på. Neste dag fikk jeg vite hvem Tone er. Hun er gift med hans beste venn. Jeg ante allerede at det er en i felles bekjentskapskrets siden han forsøkte ufarliggjøre situasjonen. Men hvem skriver en sms pålydende Deilig å høre stemmen din, savner deg, til en som bare er venn? Og han ville ikke fortelle hvem. Tone ville snakke med meg par dager senere hvis jeg ikke sa noe til mannen hennes. Hun er gift og har barn. Hun sa at i et halvt års tid har hun og min ekskjæreste ofte pratet sammen fordi hennes mann er så fraværende. Barna deres var tilstede og hun gråt i telefonen, men var i et annet rom. Jeg spurte om hun ikke hadde andre enn sin manns bestekamerat å prate med, da gråt hun mer og sa at hun ikke har det. Men vet hun har venninner, familie hun ofte besøker og jeg reagerer ikke på at de har pratet, men meldingen hun sendte og måten alt ble formidlet meg på, med hemmelighetskremmeri hele situasjonen. Hvordan ville dere tolke dette? Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
Skatt Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Jeg ville gjort akkurat det du gjorde, kaste klærne hans ut av vinduet, men jeg ville ikke hentet de igjen. Sorry, men dette er en gjenganger, dessverre. Føler med deg. 2
Luring-59 Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Ja man kan vel kalle dette utroskap og dere har uten tvil et problem uansett hva man kaller det. Det er lett i bli sugd inn i slike forhold uten at man egentlig ville det. Det startet som er uskyldig forhold hvor man trøster eller trøstes av en venn. Og når man føler at man blir forstått eller forstår et annet menneske så ønsker man mer kontakt, mer nærhet og gjerne også sex. Egentlig burde man skjønne at man går over en grense når man innleder fortrolige forhold til et annet menneske av motsatt kjønn, men det er ikke alltid så lett å se disse grensene. Du trenger å snakke med kjæresten din om dette og dere må være ærlige med hverandre for å komme videre. Du må utfordre ham til å finne ut hva han egentlig vil. Finne ut om han angrer og hva han selv syns om å drive på på den måten. Problemet med slike affærer er at de skaper utrygghet. Man trenger å stole på hverandre i et forhold og det kan være vanskelig å stole på en partner som involverer seg med andre og holder ting skjult. DU må selv finne ut om du tør å stole på ham igjen. Det kan ta tid og vil være avhengig av at han viser at han er tik å stole på.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Jeg ville gjort akkurat det du gjorde, kaste klærne hans ut av vinduet, men jeg ville ikke hentet de igjen. Sorry, men dette er en gjenganger, dessverre. Føler med deg. TS: Takk for svar. Men jeg kastet ikke sko, klærne hans og mobilen for å hente de inn igjen, jeg kastet alt ut i affekt etter sjokket, men det ga meg muligheten for å få tilgang til hans telefon og hennes nummer og jeg ble klar over muligheten når jeg kledde på meg og gikk ut døra, det var det samme nummeret som fra helga før, der de hadde gjort avtale om å møtes kl. xx. Han ville ikke si hvem hun var, men neste dag ringte jeg en felles venn som er viden kjent for å prate om andre og uten at jeg røpet hvilke opplysninger jeg var ute etter (hvem hun er), nevnte jeg bare hennes mann når spurte hvordan det går med prosjektet de to har på gang. Da fikk jeg vite at han sliter økonomisk fordi de ventet på et oppgjør. Jeg sa, men kona hans har jo inntekt. Tone nei! sa han. Hun bare lever på mannen sin nå og driter i alt. Hun heter ikke Tone, men har et ganske sjeldent navn. Og etter at min kjæreste gjennom ett år fikk vite at jeg vet hvem Tone er, haglet det inn meldinger fra han, at jeg er gal osv. Så nå sitter jeg med en dobbel følelse, har jeg tatt feil og er de kun venner, eller lyger de for å dekke seg selv? Jeg tror mest på det siste. Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Ja man kan vel kalle dette utroskap og dere har uten tvil et problem uansett hva man kaller det. Det er lett i bli sugd inn i slike forhold uten at man egentlig ville det. Det startet som er uskyldig forhold hvor man trøster eller trøstes av en venn. Og når man føler at man blir forstått eller forstår et annet menneske så ønsker man mer kontakt, mer nærhet og gjerne også sex. Egentlig burde man skjønne at man går over en grense når man innleder fortrolige forhold til et annet menneske av motsatt kjønn, men det er ikke alltid så lett å se disse grensene. Du trenger å snakke med kjæresten din om dette og dere må være ærlige med hverandre for å komme videre. Du må utfordre ham til å finne ut hva han egentlig vil. Finne ut om han angrer og hva han selv syns om å drive på på den måten. Problemet med slike affærer er at de skaper utrygghet. Man trenger å stole på hverandre i et forhold og det kan være vanskelig å stole på en partner som involverer seg med andre og holder ting skjult. DU må selv finne ut om du tør å stole på ham igjen. Det kan ta tid og vil være avhengig av at han viser at han er tik å stole på. Takk for svar, men jeg er ikke det største hinderet mht. ærlighet, for å være ærlig om dette er hennes mann kanskje nødt til å få vite noe og hvilke reaksjoner vil det føre til, kanskje skilsmisse og kanskje en type vendetta mot sin bestekamerat? Jeg kan forstå at følelser kan oppstå når man betror seg til en annen, men dette er voksne mennesker og de har lekt med ilden. Jeg betrodde meg også for mange år siden til en kamerat som var venn med min daværende samboer. Det oppstod følelser, men vi holdt oss i skinnet og tok avstand fremfor å gi det næring. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
Gjest C4r1n3 Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 På en måte skulle man tro det var uskyldig siden han viste deg meldingen, men samtidig blir det SVÆRT vanskelig når han nektet å fortelle hvem meldingen var fra (spesielt mtp hva meldigen sa) og hvordan han reagerte når han fant ut at du vet hvem "Tone" er. "Venne"forhold som de to har, i følge henne, er ikke sunne. Og du kan banne på at bestekompisen til din kar IKKE hadde satt pris på å få høre om det heller (jeg tror jeg fint kunne funnet på å fortelle denne karen om at konen og bestevennen var blitt så gode venner gitt).. En skulder å gråte på kan fort bli til noe annet - og dessuten pleier man ikke akkurat å velge mannen sin beste venn sin skulder å gråte på dersom man kun vil gråte og snakke om det som er vanskelig i forholdet, da bruker man en god venninne. Jeg kan bare si at jeg hadde blitt meget skeptisk og jeg tror ikke det er fullstendig rent mel i posen her, magefølelsen din sier deg noe - følg den du, det er som regel riktig.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Og når det angår å stole på han mer? Hvorfor viste han meg meldingen? Han kunne slettet den eller slått av telefonen, men han valgte å vise meg den og jeg følte at han dyttet på meg noe han ikke ville prate mer om. Som han sa, han var bare ærlig. Så nei, jeg føler ikke at jeg har noen grunn til å stole på han. Hvis ikke noen overbeviser meg om at slike meldinger er vanlig å sende til det motsatte kjønn uten at det ligger noe under. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Hadde rett og slett fortalt det til mannen hennes jeg da, og bedt de begge brenne. Anonym poster: 95aa7b5e5e05bdd9bd8d75f1d1a2df90 1
lykkestor Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Og når det angår å stole på han mer? Hvorfor viste han meg meldingen? Han kunne slettet den eller slått av telefonen, men han valgte å vise meg den og jeg følte at han dyttet på meg noe han ikke ville prate mer om. Som han sa, han var bare ærlig. Så nei, jeg føler ikke at jeg har noen grunn til å stole på han. Hvis ikke noen overbeviser meg om at slike meldinger er vanlig å sende til det motsatte kjønn uten at det ligger noe under. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697 Jeg kan gjerne skrive meldinger til kamerater jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, at det var fint å snakke med han og at jeg savner han. Men jeg syntes hun ordla seg på en litt anderledes måte.. For meg er ihvertfall ikke det normalt og jeg hadde selv reagert om min kjæreste hadde en slik melding på telefonen.
Chloe- Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Garantert utro. Hvis han var så "ærlig", hvorfor komme med hele denne Lone-forklaringen som var jug fra ende til annen? 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #11 Skrevet 3. juni 2013 På en måte skulle man tro det var uskyldig siden han viste deg meldingen, men samtidig blir det SVÆRT vanskelig når han nektet å fortelle hvem meldingen var fra (spesielt mtp hva meldigen sa) og hvordan han reagerte når han fant ut at du vet hvem "Tone" er. "Venne"forhold som de to har, i følge henne, er ikke sunne. Og du kan banne på at bestekompisen til din kar IKKE hadde satt pris på å få høre om det heller (jeg tror jeg fint kunne funnet på å fortelle denne karen om at konen og bestevennen var blitt så gode venner gitt).. En skulder å gråte på kan fort bli til noe annet - og dessuten pleier man ikke akkurat å velge mannen sin beste venn sin skulder å gråte på dersom man kun vil gråte og snakke om det som er vanskelig i forholdet, da bruker man en god venninne. Jeg kan bare si at jeg hadde blitt meget skeptisk og jeg tror ikke det er fullstendig rent mel i posen her, magefølelsen din sier deg noe - følg den du, det er som regel riktig.. Magefølelsen har fortalt at noe er galt, men nå spriker den. Nå får jo jeg høre at det er jeg som er gal, de er bare venner og som Tone sa, de har pratet mye sammen det siste halve året. Hun ville bare prate med meg på en betingelse, det var at jeg ikke måtte fortelle det til hennes mann. Jeg sniker ikke på andres telefoner og gjorde det heller ikke natt til onsdag eller andre netter når han har sovet og jeg har stått opp for å ta en røyk eller for å ta et glass vann. Men hvorfor viste nå ekskjæresten meg meldingen? Han har gjentatte ganger forsøkt å gjøre meg sjalu og har ofte vist tegn på sjalusi. I fjor høst anklaget han meg og Tones mann for å ha lyst på hverandre og sa: Bare gå og legg dere sammen, jeg vet dere har lyst! Enden på visa var at mannen til Tone ble fornærmet og sint og ikke ville snakke med han på tre uker. Jeg kan gjerne skrive meldinger til kamerater jeg ikke har hatt kontakt med på lenge, at det var fint å snakke med han og at jeg savner han. Men jeg syntes hun ordla seg på en litt anderledes måte.. For meg er ihvertfall ikke det normalt og jeg hadde selv reagert om min kjæreste hadde en slik melding på telefonen. Jeg kan også skrive meldinger, var koselig å snakke med deg, håper vi møtes om ikke lenge, men å skrive deilig å høre stemmen din, savner deg... Det er forbeholdt kjærester? Jeg har gitt par hint til hennes mann på melding, men de har servert han den samme historien som jeg har fått, at de kun har hatt kontakt fordi hun er oppgitt over han. Ergo er det jeg som tilsynelatende er gal og hennes mann som er den egentlige grunnen til det hele. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
Tidus Skrevet 3. juni 2013 #12 Skrevet 3. juni 2013 Det KAN hende at han bare "stiller opp" for henne via telefon og samtaler. Men hans løgn ovenfor deg er absolutt grunn nok til å bli nesten like så sint. Å kalle det utroskap er vanskelig, siden du ikke vet. Men dette virker svært desperat. Både fra eksen dins side, og denne Tone. Ville aldri tilgitt en kjæreste som måtte skjule noe slikt uansett. Men så er jeg svært nøye og presis på hva jeg tolerer eller ikke også. 2
Gjest anonym Skrevet 3. juni 2013 #13 Skrevet 3. juni 2013 Magefølelsen har fortalt at noe er galt, men nå spriker den. Nå får jo jeg høre at det er jeg som er gal, de er bare venner og som Tone sa, de har pratet mye sammen det siste halve året. Hun ville bare prate med meg på en betingelse, det var at jeg ikke måtte fortelle det til hennes mann. Jeg sniker ikke på andres telefoner og gjorde det heller ikke natt til onsdag eller andre netter når han har sovet og jeg har stått opp for å ta en røyk eller for å ta et glass vann. Men hvorfor viste nå ekskjæresten meg meldingen? Han har gjentatte ganger forsøkt å gjøre meg sjalu og har ofte vist tegn på sjalusi. I fjor høst anklaget han meg og Tones mann for å ha lyst på hverandre og sa: Bare gå og legg dere sammen, jeg vet dere har lyst! Enden på visa var at mannen til Tone ble fornærmet og sint og ikke ville snakke med han på tre uker. Jeg kan også skrive meldinger, var koselig å snakke med deg, håper vi møtes om ikke lenge, men å skrive deilig å høre stemmen din, savner deg... Det er forbeholdt kjærester? Jeg har gitt par hint til hennes mann på melding, men de har servert han den samme historien som jeg har fått, at de kun har hatt kontakt fordi hun er oppgitt over han. Ergo er det jeg som tilsynelatende er gal og hennes mann som er den egentlige grunnen til det hele. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697 Det er et typisk mønster at den som er utro ofte anklager sin partner for å være det.
Chloe- Skrevet 3. juni 2013 #14 Skrevet 3. juni 2013 (endret) "Bare gå å legg dere sammen, jeg vet dere har lyst" tolker jeg på tre måter. 1. Så et frø i Tones hode om at hennes egen mann begjærer deg over henne. 2. Rettferdiggjøre egne handliger. 3. Et ufattelig dårlig hint om åpent forhold på tvers av ekteskap. Endret 3. juni 2013 av Chloe- 2
Gjest C4r1n3 Skrevet 3. juni 2013 #15 Skrevet 3. juni 2013 Vet du, jeg tror jeg bare hadde beholdt han som eks og bedt han gå å ta seg en jævla bolle. Han løy deg rett i trynet med den "Jone"-greia, de skjuler tydeligvis sitt gråte-på-skulderen-vennskap fra hennes mann og hans bestevenn, han nektet å fortelle hvem hun var, hun ville kun snakke med deg om du ikke sa noe til hennes mann, han kaller deg gal, han har beskyldt deg for å ville ligge med bestevennen, osv. Det er tydelig at noe foregår både i hodet på eksen din og mellom de to og det er ikke noe jeg ville hatt noe med å gjøre ihvertfall. Move on, finn deg en vetigere fyr. 5
lykkestor Skrevet 3. juni 2013 #16 Skrevet 3. juni 2013 Magefølelsen har fortalt at noe er galt, men nå spriker den. Nå får jo jeg høre at det er jeg som er gal, de er bare venner og som Tone sa, de har pratet mye sammen det siste halve året. Hun ville bare prate med meg på en betingelse, det var at jeg ikke måtte fortelle det til hennes mann. Jeg sniker ikke på andres telefoner og gjorde det heller ikke natt til onsdag eller andre netter når han har sovet og jeg har stått opp for å ta en røyk eller for å ta et glass vann. Men hvorfor viste nå ekskjæresten meg meldingen? Han har gjentatte ganger forsøkt å gjøre meg sjalu og har ofte vist tegn på sjalusi. I fjor høst anklaget han meg og Tones mann for å ha lyst på hverandre og sa: Bare gå og legg dere sammen, jeg vet dere har lyst! Enden på visa var at mannen til Tone ble fornærmet og sint og ikke ville snakke med han på tre uker. Jeg kan også skrive meldinger, var koselig å snakke med deg, håper vi møtes om ikke lenge, men å skrive deilig å høre stemmen din, savner deg... Det er forbeholdt kjærester? Jeg har gitt par hint til hennes mann på melding, men de har servert han den samme historien som jeg har fått, at de kun har hatt kontakt fordi hun er oppgitt over han. Ergo er det jeg som tilsynelatende er gal og hennes mann som er den egentlige grunnen til det hele. TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697 Selvfølgelig er det lov å sende sånne meldinger, men slik du har nevnt at stod på den meldingen er i overkanten av hva man skal finne seg i. Venner/bekjente skriver ikke slikt, det er bare ikke normalt i min krets ihvertfall. Jeg tror ( det gjør meg vondt å måtte si slik til et annet menneske) han er utro.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. juni 2013 #17 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Det høres veldig mystifistisk ut. Jeg hadde også droppa ham. Ikke noe å samle på. Virker som at mye av det som kommer ut av ham er halve sannheter. Og at informasjonen fra han kommer for sent. Dere har ikke vært sammen så veldig lenge heller. Jeg tror det er bra at du gikk ut av det forholdet. Endret 3. juni 2013 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 Garantert utro. Hvis han var så "ærlig", hvorfor komme med hele denne Lone-forklaringen som var jug fra ende til annen? Lone er en eks av han fra flere år tilbake og det var vel mer enkelt at jeg skulle tro det var henne enn at han og hans bestevenns kone har noe de skjuler for omverdenen. Det var med alle disse bortforklaringene hans jeg virkelig ante at det var ugler i mosen. Hvis han hadde fortalt den versjonen Tone nå har presentrert, ville jeg trodd på han, sett bort fra den romantiske meldingen han fikk fra Tone da som ikke overlater så mye til fantasien? Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Det KAN hende at han bare "stiller opp" for henne via telefon og samtaler. Men hans løgn ovenfor deg er absolutt grunn nok til å bli nesten like så sint. Å kalle det utroskap er vanskelig, siden du ikke vet. Men dette virker svært desperat. Både fra eksen dins side, og denne Tone. Ville aldri tilgitt en kjæreste som måtte skjule noe slikt uansett. Men så er jeg svært nøye og presis på hva jeg tolerer eller ikke også. TS: Jeg er av samme type. Jeg har mannlige venner, men sender de ikke romantiske meldinger eller skjuler verken telefonsamtaler eller meldinger som sendes. "Bare gå å legg dere sammen, jeg vet dere har lyst" tolker jeg på tre måter. 1. Så et frø i Tones hode om at hennes egen mann begjærer deg over henne. 2. Rettferdiggjøre egne handliger. 3. Et ufattelig dårlig hint om åpent forhold på tvers av ekteskap. Han har vist mange tegn til sjalusi helt fra begynnelsen, så jeg tolket det som nok et tegn på sjalusi. Tones mann har utseendet med seg, driver eget firma og er både morsom og lett å prate med. Men min (må kalle han eks) har også utseendet med seg, dog er han ikke så høy som han ønsker å være og har komplekser for å være ca. 1,65. Han spurte meg en gang om jeg følte meg flau fordi han ikke var høyere. Da hadde han drukket. Jeg ble overrasket, det ville aldri falt meg inn. Vet du, jeg tror jeg bare hadde beholdt han som eks og bedt han gå å ta seg en jævla bolle. Han løy deg rett i trynet med den "Jone"-greia, de skjuler tydeligvis sitt gråte-på-skulderen-vennskap fra hennes mann og hans bestevenn, han nektet å fortelle hvem hun var, hun ville kun snakke med deg om du ikke sa noe til hennes mann, han kaller deg gal, han har beskyldt deg for å ville ligge med bestevennen, osv. Det er tydelig at noe foregår både i hodet på eksen din og mellom de to og det er ikke noe jeg ville hatt noe med å gjøre ihvertfall. Move on, finn deg en vetigere fyr. Det er noe som er galt, men nå fikk både han og Tone et forsprang overfor Tones mann siden jeg avslørte dette så lett. Hva dette består i, vet jeg ikke, men har ikke tenkt å fotfølge saken. Det høres veldig mystifistisk ut. Jeg hadde også droppa ham. Ikke noe å samle på. Virker som at mye av det som kommer ut av ham er halve sannheter. Og at informasjonen fra han kommer for sent. Dere har ikke vært sammen så veldig lenge heller. Jeg tror det er bra at du gikk ut av det forholdet. Jeg hadde ikke annet valg enn å be han gå? Selv om det ikke har vært noe seksuelt, tråkket han så hardt på mine grenser at det ikke er noe alternativ. Og jeg tror ikke etter å ha lest meldingen fra Tone, at det kun har vært et rent platonisk forhold. Hører rykter om at eksen nå forteller dritt om meg. Det er ikke lenge før noen lekker nye rykter om meg fortalt av han, før jeg forteller det jeg vet til alle vi kjenner. Noe bedre menneske er jeg ikke selv om det kan ødelegge et ekteskap der de har barn. Det var det Tone forsøkte på, å lage seg til offer i telefonsamtalen. Jeg måtte huske på barna... TS Anonym poster: e4e6c70e58a141d218bf3e6a94ebb697
ainna Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Uansett hva de fysisk måtte ha gjort er dette et svik mot deg fordi han har vært fortrolig med en annen enn deg bak din rygg. Dette er illem du må følge ditt hjerte nå, og din magefølelse. Du har jo allerede gjort det, og fått bekreftet det du trodde, at det var noe. Lykke til. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå