Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har grunnlag for det med kronisk sykdom.

Ja, jeg går på AAP nå.

Jeg er over 25 nå, men fikk påvist sykdommen det året jeg var 25. Jeg er syk det meste av tiden og det er ikke mulig å finne en jobb som kan tilrettelegges nok til at jeg kan arbeide, er dessuten innlagt på sykehus en gang i mnd omtrent.

Hvordan går jeg fram før å søke uføretrygd?

Anonym poster: 96dff116b985149e9aec3fb1ddbf5297

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen.

Anonym poster: 188e4959e43c74cbcab8c3ac3048506d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen.

Anonym poster: 188e4959e43c74cbcab8c3ac3048506d

Fastlegen er enig med meg om at jeg burde bli ufør, men utover det vet jeg fortsatt ikke noe om prosessen om hvordan jeg søker (annet enn at jeg bør skrive noen ord om mine personlige plager pga sykdommen). Vil gjerne få søkt så fort som mulig siden slike saker har en tendens til å dra ut i evigheter før man får svar.

Anonym poster: 96dff116b985149e9aec3fb1ddbf5297

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med Nav og be om å få et møte med en saksbehandler. Ta gjerne med fastlegen på dette møtet. Der kan du og fastlegen forklare at du ønsker å søke om uføretrygd. Det er ingen vits å sende inn søknad uten at det er avtalt med saksbehandler først, fordi det er kommet nye regler som gjør at alle som leverer søknad uten at det er avtalt med saksbehandleren får avslag automatisk.

Anonym poster: fc4ae6ab5bb3f56f892fec2273403d05

• Liker 1
Skrevet

Hent søknadsskjema hos NAV og bestill time. Ta med skjema til fastlegen og fyll det ut sammen!!! Sørg for at fastlegen sender legeerklæring, evt spesialisterklæring. Møt opp på timen med NAV og vær ærlig om din sykdom og situasjon. Ikke gi rom for tvil, ikke gi rom for at du kan komme tilbake i arbeide. Lykke til.

Skrevet

Min erfaring er at det kan lønne seg å få noen spesialistuttalelser også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...