AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #1 Skrevet 3. juni 2013 Hei. Jeg og min mann har sett oss ut et halvpart tomannsbolig som vi har så lyst på. I dag bor vi en leilighet i et populært og etterspurt område. Her har vi bodd i snart 3 år, det er ny leilighet, som vi kjøpte for 3 år siden. Her om dagen hadde vi en megler på besøk som roste den opp i skyene, vi har gjort mye siden vi flyttet inn, og den er ganske så påkostet. Vi fikk takst, og vi gikk nesten opp i taket, den har steget veldig i pris på den tiden vi har bodd her. Så har vi blitt enda gira på å se etter noe større. Vi elsker leiligheten vår og det å bo her, men vi har hatt litt trøbbel med vedkommende under oss, mtp festing og støy til tider, hvor den siste gangen endte opp med å ringe politi. Så det er et ork å bo her til tider. Mannen min jobber og tjener veldig godt, jeg er på AAP, og har bra inntekt. Jeg har helt siden jeg gikk på aap, sett bort fra huskjøp, har alltid tenkt at det ikke går. Men jeg og mannen min har satt oss ned og snakket om inntekten, og kom frem til at det blir ikke stor forskjell med regninger mtp tomannsbolig. Jeg jobber med å komme meg tilbake i jobb, og til neste år, så er jeg i full jobb, etter mine planer. Hva tenker dere? Anonym poster: 74fe4aae2a497167d3599221b29ce71b
Gjest C4r1n3 Skrevet 3. juni 2013 #2 Skrevet 3. juni 2013 Ganske sikker på at du ikke vil få lån mens du går på AAP (det regnes ikke som fast inntekt), så isåfall må han ta hele lånet til du får fast inntekt via jobb. Om det går bra, så er det vel bare å gå for det.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #3 Skrevet 3. juni 2013 Ja, du sier noe der...hmmm.. Vi skal ringe våres bank i dag og forhøre oss, får bare krysse fingrene. Anonym poster: 74fe4aae2a497167d3599221b29ce71b
Helen Skrevet 3. juni 2013 #4 Skrevet 3. juni 2013 Jeg og samboer kjøpte hus sammen før jul, jeg går på AAP og han har fast jobb. Vi hadde ingen problemer med å få lån, selv uten egenkapital. Men det skal sies at jeg er ferdig utdannet vernepleier nå om et par uker. Så banken antok at jeg hadde gode muligheter til å få fast jobb etter endt utdanning
momo Skrevet 3. juni 2013 #5 Skrevet 3. juni 2013 Jeg går på AAP, er enslig mor. Og hadde ingen problemer med å få boliglån. Jeg hadde egenkapital, og skulle starte på utdannelse da jeg fikk lånet.
Helene Skrevet 3. juni 2013 #6 Skrevet 3. juni 2013 Jeg er uføretrygdet minstepensjonist og alenemamma. Har også fått lån og eid bolig i mange år. Har etterhvert ganske mye egenkapital da, så har også gode rentevilkår. Når dere er 2, og han i fast arbeide burde det ikke være noe problem å få lån.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #7 Skrevet 3. juni 2013 Takker dere for svar, nå ble jeg litt lettet Vi har i løpet av disse 3 årene spart en god del + at vi får mye for leiligheten, om vi selger til den taksten, eller kanskje over. Anonym poster: 74fe4aae2a497167d3599221b29ce71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå