Gå til innhold

Hypnose mot sengevæting

Væren

Anbefalte innlegg

Vår yngste sønn på 10 år har aldri blitt tørr om natten. Han er dessverre temmelig arvelig belastet, ettersom både jeg og Hr. Sau hadde dette problemet da vi var små. At begge foreldre var sengevætere, tilsier en arvelighetsfaktor på ca 75 %. Mellomstemann var også sengevæter, men sluttet plutselig like før han fylte 8 år. Eldstegutten har heldigvis sluppet dette.

Det har så langt ikke vært noe problem, og det betyr ikke noe for oss mht. ekstra arbeid etc. Vi har aldri problematisert dette ytterligere, aldri snakket nedsettende om ham eller problemet hans, aldri sukket eller stønnet eller påført ham skyldfølelse på noe vis... Vi har prøvd det meste, vært til utredning på barnepoliklinikk, prøvd minirin i både pille- og nesesprayform, og nå sist: kiropraktor. Dette hjalp heller ikke. Alarmmatte har vi hørt ymse om, så det er ikke noe tema hos oss.

Nå begynner dette med sengevætingen virkelig å hemme sønnen vår, han vil ikke overnatte hos venner, eller ha overnattingsgjester. Vi prøver å foreslå lure måter å ordne opp i det praktiske på, men han nekter! Han har sluttet på speideren og vil ikke delta på turer med fotballaget eller klassen sin. Og det er ikke lysten det skorter på! Han er en populær gutt som har masse gode venner, og er en positiv ledertype i klassen sin. Så heldigvis har han et godt og sunt selvbilde!

Vi har hørt at det nå er gjort kjempegode erfaringer med HYPNOSE i forbindelse med sengevæting, bl.a. var det et innslag i nyhetene på KANAL 24 om dette for en tid tilbake. Gutten vår er kjempeinteressert i å prøve dette, og han maser og spør om når han kan få hypnose...

Er det noen som kjenner til lege eller psykolog som kjenner til og praktiserer denne teknikken? Helst hadde det vært fint om du vet om noen i Rogaland! Jeg har ikke mailadresse liggende i profilen min nå, men har du et konkret tips, hadde det vært fint om du sendte meg en PM!

Håper noen kan hjelpe, da... :wink:

Klem fra sauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det forskningsprosjektet du har lagt link til som jeg har hørt om, og har lyst til å finne mer ut av! Har sendt mail til den ene av legene, men han er i forskningsstilling, og har så langt ikke svart på min mail.

Hjalp det med homeopat og akupunktur da, spinnvill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt ærlig ikke hva som hjalp. Om det var homøpat/akupunktur eller om hun rett og slett vokste det av seg. Hun syntes ihvertfall at det var helt herlig å få massert føttene, hehe.. Jeg synes det var verdt å prøve..

Vi fikk noen piller av en homøpat for ekstreme bleieutslett når hun var lita, og fikk ikke utslett etter det. Så jeg har tro på det der..

Vet at noen få allmen leger også driver med naturmedisin, så sjekk opp der du bor i tilfelle du vil prøve. Sikkert en del humbug blandt de, begynner de å skulle dra onde ånder ut av barnet så tviler jeg på deres seriøsitet (har opplevd det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en del humbug blandt de' date=' begynner de å skulle dra onde ånder ut av barnet så tviler jeg på deres seriøsitet (har opplevd det).[/quote']

:o Å fyttigrisen, da hadde jeg tatt ungen og løpt ut!

Var jo bra at hun ble kvitt problemet, i alle fall! :P Vår mellomste sønn vokste det av seg; han sluttet like før han fylte 8 år. Hadde vært fantastisk om minsten fikk kvitte seg med sengevætingen, også!

Nå har jeg nettopp sendt mail til Rikshospitalet, har tillatt meg å spørre den overlegen som foretok undersøkelsen mht. hypnose om hun kjenner til noen som praktiserer teknikken her på vår kant av landet!

Spørs om jeg får svar, da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får svar! Og at det hjelper dere..

Det jeg leste om hypnosen virket jo veldig lovende.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Dette hørtes interresant ut. Får ikke opp siden det er linket til jeg.

Skikkelig trist når dette problemet fører til at de selv føler at de ikke kan være med på aktiviteter som andre barn, selv om det jo finnes en rekke lure måter å unngå at problemet oppdages på :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...