Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg er litt lost, vet ikke helt hva jeg mener og føler så jeg lufter det litt her i håp om noen kloke ord!

Jeg er en mann i slutten av 20 åra og etter og ha vært singel i nesten 2 år etter et 7 år langt samboerskap traff jeg ei flott jente på ferie i utlandet og tilfeldighetene skulle ha det til at hu faktisk bodde i samme by som meg og jeg har aldri treffi hu tidligere!

Ferien varte ei uke og me hoppa i køys første dag og sexen er FENOMENAL, skikkelig på bølgelengde der! Jeg for min del trudde det var et ONS som vanlig da jeg har trivdes som singel etter noen svært dårlige år i forrige samboerskap. Men på slutten av turen spurte hun meg om jeg ville treffna når me kom hjem og det ville jeg (tenkte mest på sexen.. I know)

Hun var tidlig forelsket og jeg ble også forelsket, vi ble kjærester og har vært det i 4mnd men i hele det korte forholdet har jeg irritert meg over holdningene hennes om og ha kontat med sin x når de ikke har noen forpliktelser til hverandre foruten felles venner. Jeg er veldig konservativ der men jeg prøver og finne meg i det uten og lage leven! Hun drar også plutselig opp andre hun har datet helt plutselig og når hun ser kjekkaser på tv bemerker hun det høyt og tydelig! Forstår at hun har en fortid da me er begge i slutten av 20 åra men hvorfor trur hun jeg er interessert i og høre om X`er? Jeg har da null interesse og snakke om mine X`er til henne.. Jeg ser da pene damer på tv jeg også men føler ingen behov for og sitte og si "Hun er så deilig" Hva er vitsen med det?

Jeg merker at jeg blir furten og mister lysten på hu... En annen ting er at hun fester veldig mye både med meg og kompiser som hun har hatt hele veien og det plager meg ikke, det som plager meg er at hun treffer nye folk på byen og legger de til på facebook dagen etterpå og snakker om dem med navn og at han var så grei osv! Hvorfor? Jeg er mann selv, jeg vet hva gutter tenker når de går i prat med damer.. Det er et enkelt regnestykke.. Videre sier hun f.eks. Han var jo gift? Ja, nettopp svarer jeg.. Jeg er også ute på byen og blir også sjekka opp av damer men jeg har da ingen interesse av og drive og si det til kjæresten min, EI legge dem til på facebook?

Holdningen hun har gjør at jeg nå har mistet sommerfuglene jeg hadde og det virker som om hun vil ha samme priviligèr med meg som hun hadde som hun var singel, jeg har tatt opp alt det nevnte og møter ingen forståelse og får til svar og jeg siterer "Jeg gjør som jeg vil, vet jo hvor grensa går"

Etter 4mnd føler jeg at dette ikke er noe og satse på, tenkt masse og jeg HATER og såre folk og jeg vet hun kommer til og bli knust og kommer til og si at jeg skal forandre meg, skal gjøre alt som du vil... Greia er kjære skal jeg svare, jeg vil ikke at du skal forandre deg, jeg ville gjerne ha sett at du tilpasset deg oss, slik jeg har prøvd og tilpasse meg deg når vi har så forskjellige syn på en såpass viktig ting..

Jeg er lei av og sitte med dårlig samvittighet og føler at jeg må si unnskyld fordi jeg føler at jeg er urimelig..

Store spørsmålet er jo da, er jeg urimelig, sær og egoist når jeg forventer at hun burde ta hensyn til meg og mine syn slik jeg prøver med henne når vi er et par?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonym poster: bec2829d97f90157e2f19a763bd14f4f

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Hei ts,

skjønner deg godt. Jeg hadde aldri akseptert at min kjæreste hadde holdt på sånn...Virker som hun har stort bekreftelsesbehov, har hun dårlig selvbilde? Hovedproblemet slik jeg ser det, er at hun ikke respekterer grensene dine, dvs ikke respekterer deg. Du må si klart og tydelig at du ikke er interessert i denne kontakten hun har med stadig nye menn. Det er jo som du selv sier, som om hun er singel. Hadde hun likt at du holdt på sånn med andre damer? Har hun hintet noe om åpent forhold? Du må ikke finne deg i dette, er jo som du selv beskriver, at du mister følelser pga dette. Du føler deg ikke akkurat spesiell og verdsatt når hun må legge til mange andre menn på fb hver gang hun har vært ute. Kanskje du allerede har bestemt deg ts. Du har iallefall min sympati!

Hilsen dame

Gjest anonym
Skrevet

P.S : Virker som det har gått veldig fort i svingene her...Bare 4 mnd , og hun må ha kontakt med mange andre menn..? Virker som hun tar lett på ting..Hmm, hadde vært skeptisk.

Hilsen dame

PSS: Er og egentlig skeptisk til forhold som begynner med ons. Venter alltid mye lenger, ofte måneder.

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Mennesker som insisterer på å henge rundt eksene sine + flørte med andre er en uting. Jeg forstår godt at du er lei.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

TS her igjen, takk for meningene deres!

Selvbildet hennes er ikke helt topp, hun er ei forrykende dame hva gjelder utsende men når du kommer innpå henne forstår jeg jo at hun ikke har det beste selvbildet! Det har hun også sagt, syntes det er rart så pen som hun er og det er erfaring jeg har gjort meg med andre også at mange av de pene har dårligst selvbildet! Skjerp dere damer :biggrin:

Tydelig at hun trenger oppmerksomhet og det trudde jeg at jeg var flink til og gi henne men når hun søker det hos andre er det akkurat som lufta går ut av ballongen og jeg mister interessen BIGTIME, hvertfall når jeg forklarer situasjonen og møter bare ei gretten mine! Jeg er sjalu, det er ingen hemmelighet men dette vet jeg godt og det jobbes IHERDIG med og holde meg selv i sjakk for og la tvilen kommer til gode hos andre mennesker. Jeg vil da ikke gå hen og bryte av en samtale med hun og en annen når vi er ute og fester fordi det er bare idioti syntes jeg men med overstående utfordringer hjelper det ikke akkurat på saken!

Hva gjelder ONS, har jeg faktisk hatt sex FØRST, enten edru eller beruset med alle seriøse forhold jeg har hatt! Hvorfor det, jeg vet sannelig ikke men slik er det nå med meg!

Jeg trur at det finnes mennesker der ute, av mitt kjønn samt det motsatte som syntes det er greit at partner har kontakt med X`er, bringer dem opp i ny og ne, bemerker utsende til det motsatte kjønn titt og ofte samt kan stå og flørte og pirre litt uten at det går noe lengere men for og så fortelle det til kjæresten sin etterpå at det er jo bare "gøy"

I slutten av 20 åra med et langt samboerskap bak meg er jeg er definitivt ikke en av dem og sakens kjerne er at jeg aldri vil be noen forandre seg for MEG fordi jeg mener det skal falle seg natrulig for hverandre pga at en føler en har lyst til og ta hensyn og tenke på det beste til den man bryr seg om!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trur at det finnes mennesker der ute, av mitt kjønn samt det motsatte som syntes det er greit at partner har kontakt med X`er, bringer dem opp i ny og ne, bemerker utsende til det motsatte kjønn titt og ofte samt kan stå og flørte og pirre litt uten at det går noe lengere men for og så fortelle det til kjæresten sin etterpå at det er jo bare "gøy"

I slutten av 20 åra med et langt samboerskap bak meg er jeg er definitivt ikke en av dem og sakens kjerne er at jeg aldri vil be noen forandre seg for MEG fordi jeg mener det skal falle seg natrulig for hverandre pga at en føler en har lyst til og ta hensyn og tenke på det beste til den man bryr seg om!

Da er dere neppe noe for hverandre.

Jeg er 30 +, og har et svært tett forhold til to tidligere partnere, og flere venner av motsatt kjønn. Det er ikke noe jeg har noe ønske om å endre, uavhengig av hvem jeg er sammen med.

Gi slipp, før dere får alt for sammenvevde liv, og det blir mer kaotisk å bryte opp.

Gjest Gjest
Skrevet

Til TS, dame i 30 årene . Skjønner deg godt . Tror du bør la henne gå uavhengig om hun kommer til å si at hun skal endre seg osv. Mulig hun skjerper seg de neste 2 utekveldende også er det tilbake i runddansen....finn en som har de samme "grunnverdiene" som deg selv .... Det er virkelig helt utrolig viktig :-) du høres ut som en god fin mann - lykke til

Gjest anonym
Skrevet

Da er dere neppe noe for hverandre.

Jeg er 30 +, og har et svært tett forhold til to tidligere partnere, og flere venner av motsatt kjønn. Det er ikke noe jeg har noe ønske om å endre, uavhengig av hvem jeg er sammen med.

Gi slipp, før dere får alt for sammenvevde liv, og det blir mer kaotisk å bryte opp.

Hva legger du i "et svært tett forhold"? Jeg tenker at du er i et åpent forhold? Evt har et nært forhold til dem og at din kjæreste må tåle dette. Flørter du samtidig med en haug av nye menn hver gang du er på byen, som dama til ts?

Ts: du fortjener så mye bedre! Dama "di" opptrer som singel.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva legger du i "et svært tett forhold"? Jeg tenker at du er i et åpent forhold? Evt har et nært forhold til dem og at din kjæreste må tåle dette. Flørter du samtidig med en haug av nye menn hver gang du er på byen, som dama til ts?

Ts: du fortjener så mye bedre! Dama "di" opptrer som singel.

Jeg har aldri vært i et åpent forhold nei. Jeg er polyamorøs og har i perioder hatt to partnere (som selvsagt har visst om hverandre) over lang tid, men det er noe annet enn et åpent forhold. Har ingen interesse av å flørte på byen, og er ofte et år eller to mellom hver gang jeg gidder gå ut på byen for å feste. Det jeg ligger i "svært tett forhold til venner" er at de står meg svært nær, men at det ikke er noen seksuell spenning involvert. Er den til stedet, så er det mer sannsynlig at jeg ser på personen som en partner og ikke en venn.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, TS her!

Takk for svar og meninger... 4 mnd er jo ikke så lang tid i sammen så hvis jeg nå velger og bryte ooo blir det lettere nå en at jeg i stedet skal få rundt og holde følelser og meninger inne til jeg blir enten såret eller forbanna! Det er heller ikke riktig verken for hu eller meg! Det jeg tenker på mest faktisk oppi alt er og såre henne og jeg har treft foreldra hennes også samt en del venner.. Kanskje tåpelig men det er meg!

AnonymBruker
Skrevet

Samme om det er dårlig selvbilde eller hva pokker som får henne til å oppføre seg sånn. Du skal da ikke måtte bli i forholdet pga det.

Anonym poster: 1f00f454cb17f0b9349fa41b88da4227

AnonymBruker
Skrevet

I hvor stor grad har dere snakket om dette? Jeg synes dette er ting det er rimelig å diskutere, og du bør være tydelig på hva du kan akseptere, hva du er villig til å jobbe med/ser på som ditt eget problem og hva du synes er vanskelig med hennes atferd. Du gjør deg en del kloke refleksjoner, og det er veldig sant at man ikke kan forvente at den andre kan forandre seg, men i noen tilfeller er det jo noe en både kan og vil dersom en blir gjort oppmerksom på det. Men dersom ingenting skjer må du ta konsekvensene av det, og det er jo ikke noe vits i å bli i et forhold hvor følelsene er døde og en bare irriterer seg. Jeg tenker at etter fire måneder bør det ikke være sånn; da er en gjerne fortsatt nyforelska og litt ekstra tolerant...

Anonym poster: c2997745e30be1a577ad00e88b0b3f84

Gjest anonym
Skrevet

Synes hun bør ta det du sier på alvor, men noen mennesker kan man ikke stole på dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...