AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Min 1 åring begynner i barnehage i august og jeg har nå prøvd å sette meg inn i hav som er best å kjøpe, alt fra vår/høstdress til om det er bedre med parkdress med fór eller ikke? Og hva med merket? reimaTech eller Troll? Hva er egentlig galt med lindex eller h&m? Jeg hører at det ikke er vits å bruke masse penger på klær til en 1 åring. Men skal jeg da la min 1 åring som ikke går sitte i søla uten en dress som er tilstrekkelig, slik at han alltid er våt? Noen som kan hjelpe meg? Anonym poster: d61dde08159557649ddd73545b60a82f
Gjest Marmot Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Dette med dresser blir en smakssak og litt etter hvor du bor. Men uansett trenger du en uforet dress når barnet begynner i barnehage, og dress til vinteren trenger du jo faktisk ikke kjøre før vinteren nærmer seg. Jeg har alltid brukt uforet dress og en tykkere ulldress inni, men jeg har også et veldig varmt barn som det hadde vært vanskelig å temperaturregulere ellers. Og selvfølgelig skal 1-åringen ha tilstrekkelige klær, jeg skjønner ikke de som mener det ikke er vits å bruke penger på det? Sønnen min har hatt Reima siden han var 8 mnd. og begynte å sitte ute, jeg har vært veldig fornøyd med Reima, men det kan godt være Lindex og H&M sine dresser er like gode, men jeg har kjøpt Reima på salg og ikke trengt å prøve. Vi har dog hatt ytterjakker fra H&M og der må jeg si jeg ikke synes de har like god kvalitet som Reima. Det du trenger i første omgang er en uforet parkdress og regntøy. Jeg er forresten veldig, veldig fornøyd med den uforede dressen fra Leketøy, som selges rimelig på Coop Obs-butikker.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Jeg velger kvalitet selv om det bare er 1 år. Jeg er tenker komfort når jeg velger klær til barna mine. Og bl a Reima ser jeg på som komfortable klær. Jeg syns uteklær fra kjedene ofte er for tykt og stivt, og noe er for tynt og slites lett. Jobber selv i en av kjedene, men jeg kjøper ikke uteklær der. Har tidligere jobbet i butikk som selger Reflex og Reima, og sverger mer til det(også ble jeg nok noe "hjernevasket" , mer enn jeg blir der jeg jobber nå ) Reima syns jeg ikke egner seg så godt på barmark når det gjelder slitestyrke. Så som vår/høstdress har jeg tidligere brukt mye Reflex, men i år ble det Ludo, som er så og si det samme som Reflex. Men den er ikke like vanntett som Reima. Det ser jeg ikke på som problem, for er det vått så bruker de som oftest regntøy. Til vår/høst bruk er det best med en dress uten for. Spesielt Reima blir for varmt med for på den årstiden. Så om jeg skal komme med spesifikk anbefaling så vil jeg anbefale at du kjøper Reflex eller Ludo parkdress og todelt regndress til bruk i høst og en tykkere dress, f eks Reima til vinteren. Anonym poster: 73895c763e91f255c462ccd1a419bd0c
Gjest Marmot Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Forøvrig liker jeg mye bedre regntøyet fra H&M enn det fra Reflex. Vi har ett sett av hver og sønnen min foretrekker også H&M sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå