Gå til innhold

For første gang har jeg ringt barnevernsvakta.

Anbefalte innlegg

Gjest finpåvin
Skrevet

I går var jeg sjåfør på feststemte folk. Det var en stor festival med 7500 deltagere. Og når jeg kjører forbi inngangen ser jeg en mor med en datter i barnevogn, jenta kunne ikke være mer en 3-4 år. Jeg kjørte lenge, fra kl 2200-2330. Sakket først med politiet, de vill ikke gjøre noe så lenge foreldrene virket beruset. Noe de heller ikke gjorde. Ringte så barnevernsvakta, og fikk det samme svaret der. Jeg er helt sjokkert, er det greit at en jente på 3-4 år er ute blant masse fulle folk? Kan være at jeg overreagerer? Da jeg kjørte hjem 2345 var de borte

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest
Skrevet

skal det være "forelderne ikke virket beruset " ? .. Om det virket beruset burde de absolutt gjort noe..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du overreagerer. Ser ikke problemet når foreldrene er edru.

Anonym poster: 5ec80c94ed0eb09c251e40d0ecf975fe

• Liker 8
Gjest lisha
Skrevet

jeg reagerer på samme måte som deg ts, jeg syns det er rart!

Skrevet

Så lenge foreldrene ikke var ruset på noen måte, er ikke dette en barnevernsak.

Ikke helt det som er vanlig å gjøre når man har små barn, men ikke omsorgsvikt.

• Liker 19
Skrevet

Kanskje de var utenlandske? Å ha små barn oppe lenge, er f.eks veldig vanlig i Spania...

• Liker 2
Gjest finpåvin
Skrevet

Virket ikke beruset skulle det stå, ja!

De var av utenlandsk opprinnelse .

Gjest finpåvin
Skrevet

Virket ikke beruset skulle det stå, ja!

De var av utenlandsk opprinnelse .

AnonymBruker
Skrevet

Nå må du slappe av. Dette er vanlig i syden. Der legger de barna i 22-23 tiden, fordi de har siesta midt på dagen. Er bare her i Norge foreldre er så hyseriske med den klokka og tvinger barn i seng klokka 19, for de innbiller seg at det er bare det politisk korrekte klokkeslettet å legge barna på. Så hvis poden ikke er trøtt klokka 19 så starter de med Vallergan, for ALLE BARN MÅ JO SOVE NON STOP FRA 19-07 HVER DAG HELE UKEN, VØTT.

Nei, ro ned. Barna tar ingen skade av å være på konsert, tivoli, spasertur, spise middag ect etter klokka 21 en fin sommersdag.

Anonym poster: e9b115e721576aa32910cd89cf3b3c55

• Liker 24
Gjest finpåvin
Skrevet

Jeg er en av de som tar hensyn til barna mine når jeg er i syden. Vi går riktig nok ikke hjem klokken 19, men når det er fulle folk over alt går vi hjem. Og her var det ikke snakk om spasertur, tivoli. De sto på den samme plassen i 1,5 time. Kanskje jeg overreagerer...men min 3 åring hadde ikke fått være med på en festival kl 2300 der nærmest alle er fulle!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som tar hensyn til barna mine når jeg er i syden. Vi går riktig nok ikke hjem klokken 19, men når det er fulle folk over alt går vi hjem. Og her var det ikke snakk om spasertur, tivoli. De sto på den samme plassen i 1,5 time. Kanskje jeg overreagerer...men min 3 åring hadde ikke fått være med på en festival kl 2300 der nærmest alle er fulle!

Hvis barnet ikke reagerer eller blir redd når det er fulle folk rundt, hvorfor er det da så farlig?

Anonym poster: 094c8c9e391b18c9cc8ccc23fdbf501a

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes kanskje det er å overreagere litt. Hvis jeg forstår deg riktig, så var de utenfor inngangen? Hvis ikke hadde det kanskje vært litt drøyt. Synes ikke det gjør noe at barn en sjelden gang er lengre opp enn vanlig, så lenge det ikke gjentar seg ofte. Det er også vanlig i andre kulturer at barna er lengre ute med foreldrene (hvis det er snakk om utlendinger da).

Gjest finpåvin
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan barna mine reagerer. Men de skal få slippe å se at folk kaster opp, krangler med kjæresten sin eller at noen blir voldelig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke optimalt å ha med ungen på konsert, men en barnevernssak er det da aldeles ikke. De har da alvorlige og virkelig saker å ta seg av.

Anonym poster: 2b04a429315f38d77dc387a4df79bc01

• Liker 3
Skrevet

Her jeg bor er ungene med på restauranter og barer til lenge etter midnatt, de tar ikke skade av det :) Det er bare en kultur som ikke er så vanlig i Norge. Men det betyr ikke at det er noe galt for det. Jeg synes du overdriver.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Som barn var jeg ofte med mine foreldre på konserter og festivaler. De var bestandig edrue, men jeg husker hvor usikker jeg ble når fulle folk kom for å snakke med oss, hvor redd jeg ble når jeg så politiet måtte bryte opp en slosskamp. Jeg husker hvor trøtt jeg var. Skulle ønske noen hadde tatt tak i det.

Jeg mener man må ofre slike ting som å gå på festival klokken 2300, om man ikke finner barnevakt!

Anonym poster: 3542a57f59f2c79e730a24a66b6788aa

Skrevet

Jeg er enig med deg at det ikke er et sted for et barn, uten at jeg vet akkurat hva slags festival det er snakk om (noen er definitivt mindre barnevennlige enn andre...) men heller ikke at det er en hastesak for politi/barnevern. Det hadde vært en annen sak om du kjente foreldrene og visste at dette skjedde svært ofte eller at de selv drakk når barnet var med. Skjønner at du ble bekymret da, jeg hadde nok stusset på det jeg også og tenkt at det var en dum situasjon.

• Liker 2
Skrevet

Syns ikke du trenger å ringe politiet fordi du ikke liker deres oppdragelsesmetode. Så lenge barnet ikke var alene, og så lenge foreldrene var ved sine fulle fem, ser jeg ikke noe problem i det.

Hvem vet, kanskje å se fulle folk som barn gjør at en skjønner mer av verden, og at man blir mindre naiv?

Jeg syns det er teit å skjule verden for barn, bare fordi de er barn...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Maken til hysteri..

Er så enig i flere innlegg over som snakker om kultur og vaner.

Det er spennende å oppleve litt forskjellig ting.

Barn legger jo ikke det samme i fyll som voksne.

En edru mor på utsiden sv en festival ringer du barnevernsvakten for, og i tillegg er så selvgod i ditt drittkjedelige konvensjonelle liv at du tar kontakt med politiet....

Høres ut som en burugle fra 50-tallet. En man gladelig parodierer på fest med barna.

Anonym poster: da3860999a22d6b06a1ccaeef28444b8

• Liker 4
Gjest finpåvin
Skrevet

Jeg ringte ikke politiet, jeg snakka med en som sto ved inngangen :)

Men uansett så synes jeg det er bedre å ringe en gang for mye..det er jo opp til barnevernet om de vil gjøre noe med saken

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...