Governorswife Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Vurderer en IKEA Kivik 1 seter + chaiselounge til en liten stue, men lest om noen som har dårlig erfaring med at stoffet sklir og sømmene sitter skjevt på putene etter litt bruk. Noen som har erfaringer?
Silfen Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Ikke imponert over kvaliteten. Stoffet falmer. Her om dagen knakk den på ene siden. Så jeg må på sofashopping. Den er omtrent to år.
Governorswife Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2013 Men hvis den knakk så har de jo produksjonsgaranti... 1
Governorswife Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg er forresten bare ute etter en "herjesofa" nå som vi har småbarn, kommer til å bytte til en bra en når vi har penger å bruke på det. Men ønsker jo at den ser pen ut, men kommer ikke til å være så redd for den. Tenkte kanskje kjøpe pent brukt på FINN og nytt trekk. Første pri er innkjøp av gressklipper og kantklipper og alt mulig annet man trenger når man flytter inn i hus... Endret 2. juni 2013 av Governorswife
Silfen Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Jeg er forresten bare ute etter en "herjesofa" nå som vi har småbarn, kommer til å bytte til en bra en når vi har penger å bruke på det. Men ønsker jo at den ser pen ut, men kommer ikke til å være så redd for den. Tenkte kanskje kjøpe pent brukt på FINN og nytt trekk. Første pri er innkjøp av gressklipper og kantklipper og alt mulig annet man trenger når man flytter inn i hus... Jeg har også unger og vi spiser mye i sofaen. Dette er første forsøket mitt på en stoffsofa og jeg går nok tilbake til skinn.
Governorswife Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2013 Men funker det ikke å vaske trekket? Hos oss er det ikke lov å spise i sofaen, det gjør man ved spisebordet hos oss. Tolererer og forventer selvsagt klissete hender i sofaen, men ikke at måltider inntas der.
Governorswife Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2013 Eventuelt andre forslag til liten chaiselounge sofa under 2m bredde med avtagbart trekk? Jeg har hatt skinnsofa og synes inn det er behagelig med bar hud, blir klissete og huden sitter fast i sofaen hvis det er litt varmt. Da vasker jeg heller et trekk innimellom.
Silfen Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 Joda, trekket funker fint å vaske. Men det falmer altså.
Governorswife Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2013 Kjøper muligens nytt trekk hos Bemz.com, da ser plutselig sofaen ikke ut som en IKEA sofa lenger med masse kule og spesielle farger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå