Gjest lisha Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 jeg lurer på hvordan dere skal åpne talen deres jeg syns innledningen er verst.. men når jeg først har begynt, så går det veldig greit, har bare litt problemer med å starte! takke foreldre for en fin oppvekst og for at jeg er den jeg er, takke svigers for at de har en så flott sønn?
Gamerfrue Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 (endret) det kuleste er hvis man kan klare å starte litt utenfor boksen - litt rett på sak. Start med et ordtak feks (altså: "Det er et ordtak som sier..."), og forklar deretter hvordan dette ordtaket har vist seg å ta helt feil, eller hvor overrasket du har blitt. Takking kan du heller sy inn etterhvert, men det beste (er min subjektive mening) er en pangstart, for da blir den husket og mye morsommere å høre på Edit: ta gjerne utgangspunkt i en spesiell hendelse. Min tante åpnet konfirmasjonstalen til hennes stedatter med historien om første møte mellom dem, da min tante løp inn i min onkels hus fordi hun måtte så innmari tisse, og da hun braste inn dodøren satt min kusine der og sa "hei". Endret 2. juni 2013 av Gamerfrue 2
Gjest lisha Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 det kuleste er hvis man kan klare å starte litt utenfor boksen - litt rett på sak. Start med et ordtak feks (altså: "Det er et ordtak som sier..."), og forklar deretter hvordan dette ordtaket har vist seg å ta helt feil, eller hvor overrasket du har blitt. Takking kan du heller sy inn etterhvert, men det beste (er min subjektive mening) er en pangstart, for da blir den husket og mye morsommere å høre på Edit: ta gjerne utgangspunkt i en spesiell hendelse. Min tante åpnet konfirmasjonstalen til hennes stedatter med historien om første møte mellom dem, da min tante løp inn i min onkels hus fordi hun måtte så innmari tisse, og da hun braste inn dodøren satt min kusine der og sa "hei". Artig episode med konfirmasjonstalen! var ikke dumt å starte med et ordtak eller noe vi skal ha felles tale, så blir litt uvanlig tale tror jeg! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå