Gå til innhold

hvordan starte talen?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

jeg lurer på hvordan dere skal åpne talen deres :)

jeg syns innledningen er verst.. men når jeg først har begynt, så går det veldig greit, har bare litt problemer med å starte!

takke foreldre for en fin oppvekst og for at jeg er den jeg er, takke svigers for at de har en så flott sønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det kuleste er hvis man kan klare å starte litt utenfor boksen - litt rett på sak. Start med et ordtak feks (altså: "Det er et ordtak som sier..."), og forklar deretter hvordan dette ordtaket har vist seg å ta helt feil, eller hvor overrasket du har blitt. Takking kan du heller sy inn etterhvert, men det beste (er min subjektive mening) er en pangstart, for da blir den husket og mye morsommere å høre på :)

Edit: ta gjerne utgangspunkt i en spesiell hendelse. Min tante åpnet konfirmasjonstalen til hennes stedatter med historien om første møte mellom dem, da min tante løp inn i min onkels hus fordi hun måtte så innmari tisse, og da hun braste inn dodøren satt min kusine der og sa "hei". :fnise:

Endret av Gamerfrue
  • Liker 2
Gjest lisha
Skrevet

det kuleste er hvis man kan klare å starte litt utenfor boksen - litt rett på sak. Start med et ordtak feks (altså: "Det er et ordtak som sier..."), og forklar deretter hvordan dette ordtaket har vist seg å ta helt feil, eller hvor overrasket du har blitt. Takking kan du heller sy inn etterhvert, men det beste (er min subjektive mening) er en pangstart, for da blir den husket og mye morsommere å høre på :)

Edit: ta gjerne utgangspunkt i en spesiell hendelse. Min tante åpnet konfirmasjonstalen til hennes stedatter med historien om første møte mellom dem, da min tante løp inn i min onkels hus fordi hun måtte så innmari tisse, og da hun braste inn dodøren satt min kusine der og sa "hei". :fnise:

Artig episode med konfirmasjonstalen! :)

var ikke dumt å starte med et ordtak eller noe :)

vi skal ha felles tale, så blir litt uvanlig tale tror jeg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...