Gå til innhold

Fullkasko, hva når bilen ender totalvrak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en 11år gammel bil jeg valgte å kaskoforsikre, men jeg lurer litt på, hva om jeg kjører på hjort, for de kryr det av hr på vestlandet, og bilen ender totalvrak. Hva får jeg igjen for å ha den kaskoforsikringa da?

Anonym poster: b04540b0f7ded0122504fd6992ebd74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du erstatning for bilens verdi, minus egenandel og evt bonustap. Bonustap varierer litt fra selskap til selskap om det er påkjørsel av dyr.

Forøvrig trenger ikke bilen være totalvrak for å kondemneres. Om reparasjonskostnadene overstiger bilens verdi velger selskapet ofte å betale ut bilens verdi istedet.

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar, tidligere har jeg bare hatt gamle vrak som ikke var verdt noe særlig, men nå har jeg investert noen tusen i bil og vil helst ikke at den ødelegges av et lit uhell og jeg står igjen uten noe.

Anonym poster: b04540b0f7ded0122504fd6992ebd74f

Skrevet

En 11 år gammel bil er da umulig verdt de helt store summene? Hva koster det å ha den i kasko?

Hva med å kjøre forsiktig, gå for "minikasko" (brann, tyveri og glass) og sette de øvrige pengene inn på en konto som er for neste bilkjøp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får du erstatning for bilens verdi, minus egenandel og evt bonustap. Bonustap varierer litt fra selskap til selskap om det er påkjørsel av dyr.

Forøvrig trenger ikke bilen være totalvrak for å kondemneres. Om reparasjonskostnadene overstiger bilens verdi velger selskapet ofte å betale ut bilens verdi istedet.

Om opprettingskostnadene overstiger bilens verdi er bilen å betrakte som totalvrak.

Og de velger alltid å betale minst mulig, ergo om opprettingskostnader overstiger bilverdi så får du 100% sikkert ikke retta opp bilen din.

Er også mulig å kjøpe ut bilen som den er, da får du en sum + bilen så kan du fikse den selv om du er flink med denslags, samme om det er mindre skader, så kan du få det takstert, få ut pengene og gjøre jobben selv

Anonym poster: 5a349e35765fdaf94d99fca3a5a388b0

Skrevet

Ja, men på kaskoskade pleier de vel ikke gjøre det, for det åpner for svindel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...