Gå til innhold

Cirka hvor mange kalorier i pizza?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "flink pike" og spiser sunt og holder meg på et kalorinivå som gjør at jeg går jevnt ned i vekt, ca. 1 kg pr uke. Men innimellom "må" jeg spise usunn mat av sosiale årsaker. Det blir for anstrengt å la være. Som når vennegjengen går ut for å spise pizza og det ikke finnes alternativer. Og uansett så har jeg ikke selvdisiplin nok til å spise salat mens folk rundt meg mesker seg med pizza.

Men det er jo nesten håpløst å holde regnskap med kaloriene når jeg spiser sånt. Jeg kan godt klare å spise litt mindre av andre ting den dagen jeg vet jeg skal ut med venner, eller f.eks. kutte 100-200 kalorier daglig hele uken for å kunne kose meg litt ekstra på lørdagen. Men da må jeg vite omtrent hvor mye kalorier jeg får i meg.

Pizzaen vi pleier å spise er av typen tykk med masse fyll. Gjerne med kjøttdeig, løk, nachochips og rikelig med ost. Eller med kjøttdeig og pepperoni. Hvert stykke er ca. 12x10 cm stort. Finnes det en måte jeg kan regne ut omtrentlig hvor mye jeg får i meg pr stykke? Eller noen som kan gi meg et anslag ut fra egne erfaringer?

Anonym poster: 756b3f84bb60cb1fa57b8437ab2a49aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte kan du finne næringsinnhold på hjemmesidene til restaurantene :) Det er nesten umulig å si næringsinnhold i pizza uten å ha laget den selv, da typer olje, ost osv. osv. osv. spiller en stor rolle. Et godt tips til slike sosiale anledninger du "sliter" med, noe jeg har gjort selv, er å velge en sunn starter :) Gå for en ren salat fra menyen eller hvis de har salatbar og spis den først, da skal du se at du lett klarer å holde deg til færre stykker pizza etterpå. Dette gjør alltid jeg, og ender opp med et eller to stykker pizza i stedet for 4-5.

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 400 kalorier i et firkantet pizzastykke og man spiser gjerne 3 stykker.

Anonym poster: 5d99e25b9603e7540f2e943517916521

Skrevet

Det er fryktelig slitsomt å måtte ha så kontroll på matinntaket og telle kaloriene hele tida.

Tør å slipp deg litt løs noen ganger, hvor du kan kose deg med mat uten å måtte telle kaloriene.

AnonymBruker
Skrevet

Takk takk :)

Til gutt_86: Jeg er ikke en av de jentene som har to kg "for mye" og desperat teller kalorier for å prøve å oppnå noe perfekt. Jeg er veldig overvektig og MÅ telle kalorier. Alle andre metoder har opp gjennom årene gjort meg til den jeg er i dag. Og med de sosiale vanene jeg har (venner og familie som vil ut og spise støtt og stadig) og ikke har lyst til å miste, så må jeg faktisk telle kalorier og være nøye på hva jeg spiser. Kjedelig, men sånn er det.

Anonym poster: 756b3f84bb60cb1fa57b8437ab2a49aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...