Gå til innhold

Felles tale?

White

Anbefalte innlegg

Det begynner å nærme seg bryllup, og gjestelisten har nådd svimlende 106 stykker. Verken jeg eller min kommende ektemann er i utgangspunktet noe særlig begeistret for å skulle holde tale, og i alle fall ikke nå når vi blir så mange! Det er jo forventet at vi skal si noen ord, og spesielt brudgommen kjenner litt på det nå.. Vi lurte på om vi skulle holde en tale sammen, litt mer til gjestene enn til hverandre på en måte. Litt sånn "10 grunner til at vi er her vi er i dag"-aktig. Blir det for dumt eller går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det begynner å nærme seg bryllup, og gjestelisten har nådd svimlende 106 stykker. Verken jeg eller min kommende ektemann er i utgangspunktet noe særlig begeistret for å skulle holde tale, og i alle fall ikke nå når vi blir så mange! Det er jo forventet at vi skal si noen ord, og spesielt brudgommen kjenner litt på det nå.. Vi lurte på om vi skulle holde en tale sammen, litt mer til gjestene enn til hverandre på en måte. Litt sånn "10 grunner til at vi er her vi er i dag"-aktig. Blir det for dumt eller går det an?

Det høres veldig dumt ut. Her et det noen som må ta seg kraftig sammen. Det er et bryllup, ikkr no rølpete bygdefest!

Anonym poster: 55159ad1cb77e2da33d5925fc23570d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i alle dager har rølpefest med dette å gjøre? :klo:

TS: ja, hvorfor ikke. :) Joda, det er "forventet" at det skal være noen taler. Personlig tenker jeg at det er hundre ganger viktigere at alle involverte har en så behagelig og avslappende dag som mulig. At de klarer å kose seg. :)

Anonym poster: ffef82260d0fdc6f50cba0d7be059d90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Vi skal holde talen sammen :) Nettopp fordi brudgommen gruer seg litt til å holde tale foran alle, og tenker seg litt redd for at jeg har så lang tale, og alt i talen hans blir oppbrukt på en måte :)

jeg syns det var en original ide, og jeg vil ikke at sambo skal grue seg til å holde tale :) på denne måten så kan jeg ta styringen litt, etter sambos ønske, men samtidig så blir han veldig delaktig :)

Vet vi skal fortelle litt hver om hvordan vi møttes, da blir det litt humoristisk.

Så blir det vel å henvende seg til hverandre, mens vi fremdeles står, og så blir det litt mer å se hverandre i øynene mens vi prater, fremfor å kikke ned til den andre og stå alene foran alle. .

så nå grubler jeg bare på hvordan vi skal åpne talen.. er alltid begynnelsen som er verst å starte med :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Dere MÅ ingen verdens ting, glem andres forventninger. Det finnes ikke lover om hvordan en bryllupsfest skal foregå selv om enkelte legger det frem slik.

2. Jeg likte ideen, og lettere å snakke på den måten om man ikke liker å snakke foran mange.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i et bryllup der brudeparet holdt felles tale og syntes det var koselig. Noen ganger kan det være ok med en egen twist på gamle tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Det høres veldig dumt ut. Her et det noen som må ta seg kraftig sammen. Det er et bryllup, ikkr no rølpete bygdefest!

Anonym poster: 55159ad1cb77e2da33d5925fc23570d2

Du glemte ironiflagget, eller? :klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg liker idéen! Dersom vi skulle ombestemme oss og holde tale, måtte det bli en felles tale ja - det er vel noe vi faktisk kanskje hadde fiksa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin ide, og dere kan lage deres egen personlige vri på det og folk blir litt overrasket.

En del av talen kan dere jo hver deres gang si et lite punkt om hva man liker eller særegenheter vet den andre, eller hvorfor man har det så bra sammen. Kanskje ta det alfabetisk? A: Amorøs. X er den mest amorøse mannen jeg kjenner. B. Badetur om kvelden. Jeg elsker badeturene våre på kvelden. D. Dumdristig. X er av og litt vel dumdristig og en gang gjorde han ...

Jeg vet ikke jeg, kunne sikkert funket hvis man klarte å lage små fine setninger. Noe som tar dere litt på kornet og som gjestene kan kjenne dere igjen i. Noen morsomme og kanskje noen litt direkte og mer seriøse. Bare et forslag. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Vi vurderte faktisk det, eg syns det er ein kjempeidé. Av ulike grunnar enda vi opp med kvar vår, men eg tenker at så lenge det vert gjort bra og med stil så kan ein bryte reglane på veldig mange måtar utan at det vert dumt. Go for it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tanken, og vi har faktisk allerede planlagt en slags variant av dette vi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...