Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lurt å har skjermlås på mobilen? Jeg tenker jo at det er greit å beskytte innholdet på mobilen og ikke minst at evt tyver kan ringe for en formue før man rekker å sperre sim-kortet. Men samtidig vil det jo være mye lettere for en som finner mobilen min å finne ut hvem jeg er og gi meg den tilbake om jeg ikke har skjermlås. Jeg fant selv en ulåst mobil på gaten en gang, den var tilbake hos eieren samme dag. Når det gjelder innholdet på mobilen min så er jo mesteparten uansett lagret på minnekortet, og det får de vel tak i uansett skjermlås. Har også hørt om folk som blir utestengt fra sin egen mobil etter for mange forsøk på opplåsing.

Anonym poster: 5913b958e1084740b4419c091c446bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har min ulåst, av den grunn at det er enklere for meg. Tenker ikke så mye over hva som er best for andre når det kommer til dette, det er jeg som bruker den mest.

Skrevet

Ja, har skjermlås. Det forsinker i allfall eventuelle tyver litt, dersom den kommer på avveie. Har dessuten "find my mac" eller hva den nå heter den greia som sporer iPhonen om den er på avveier, så skal nok klare å finne den dersom det er en ærlig finner som kommer over den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg hadde aldri skjermlås eller passord da jeg hadde kontantkort. Da fikk jo ikke en evt tyv brukt mer enn det jeg hadde på kortet uansett. Med med abonnement blir det jo litt annerledes. Jeg vurderer å lage et slikt opplåsingsmønster, men synes det er lett å trykke feil. Og jeg har ikke klart å finne hvor mange feil forsøk man kan gjøre før man låses ute. I tillegg er det ganske lett for en tyv å holde øye med meg mens jeg slår inn mønsteret, og så rappe telefonen. Og med stjålet telefon vil det jo ta litt tid før man får sperret sim-kortet.

Skrevet

Jeg bruker skjermlås, men mailadressen min står også på skjermlåsen. Så det er fullt mulig å få tak i meg selv om man ikke får låst opp telefonen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det på den gamle, har ikke tatt på den nye enda. Greit å ha!

Skrevet (endret)

Jeg har min låst. På opplåsningsskjermen har jeg bilde med informasjon om at jeg er organdonor med telefonnummer til mine pårørende. På android kan du også skrive inn noen ord som vises på opplåsningsskjermen, så der har jeg skrevet hvem som telefonen tilhører..

Har også installert Where's my Droid, så jeg selv kan vite hvor mobilen er dersom jeg mister den eller den blir stjålet.

Endret av Nautika
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har skjermlås. Tenker sånn at det er bare å ringe mobilen sin også vil den som har funnet ta telefonen så kan man ta det derifra. Eller så får du bare lage en etikett på innsiden av dekselet med navn og kontaktinfo da vet du.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Etter inspirasjon fra denne tråden har jeg nå lagt inn min mailadresse i skjermlåsbilde på mobilen :fnise:

I tillegg har jeg nummeret til mamma laget som ICE-kontakt, så alle kan ringe det fra min telefon hvis de finner den :)

Edit: Jeg har forresten valgt å skjule mønsteret, så ingen ser hva jeg faktisk trykker. Dettte gjorde jeg etter at min niese på 8 klarte å finne ut av mønsteret på skjermlåsen min :P

Endret av Wolfmoon
AnonymBruker
Skrevet

Etter inspirasjon fra denne tråden har jeg nå lagt inn min mailadresse i skjermlåsbilde på mobilen :fnise:

Lurt, hvor legger man det inn? Har samsung galaxy.

Skrevet

Nei, jeg vet ikke hvordan jeg ordner det.

Passer uansett ganske godt på telefonen min.

Skrevet

Lurt, hvor legger man det inn? Har samsung galaxy.

På min Samsung S2: Instillinger -) skjermlås -) Eierinformasjon :)

AnonymBruker
Skrevet

På min Samsung S2: Instillinger -) skjermlås -) Eierinformasjon :)

Det valget finnes ikke på min, dumt. Eneste som kommer opp på skjermlåsbildet er nødnummeret, og jeg kan ikke akkurat forvente at folk skal ringe ambulansen om de finner mobilen min :)

Skrevet

Det valget finnes ikke på min, dumt. Eneste som kommer opp på skjermlåsbildet er nødnummeret, og jeg kan ikke akkurat forvente at folk skal ringe ambulansen om de finner mobilen min :)

Du har ikke mulighet til å legge til en kontakt som ICE-kontakt heller? Da kan jo denne ringes fra din telefon, selvom skjermlåsen er på. Hva slags telefon har du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...