AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Når er det vanlig å døpe barnet? alder altså. Når bør man bestille dåpen? Hva koster en dåp? Leide dere lokalet? Hva serverte dere av mat og kaker? Anonym poster: 5c6cfb85fc31d146f140c02b42740828
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Det vanligste er rundt tre måneder, men det er ingen regler for dette. Snakk med den menigheten du hører til, det holder nok vanligvis med noen få uker? Det koster ingenting å døpe barnet i den menigheten du tilhører. Det som koster penger er selskapet - og der bestemmer du jo selv hvor mye du vil bruke. Jeg har døpt fire barn, leid lokale noen ganger, holdt det hjemme noen ganger. Servert koldtbord og dessert/kaker, som jeg har laget selv eller fått av slekt og venner. Mange som vil stille opp for søte små. Lykke til med dåpen! Anonym poster: cf179680ec481d9318090d6aa3623813
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Vårt barn var nesten 2 mnd når det ble døpt. Si i fra til den aktuelle kirken dere vil døpe det i, så kommuniserer dere videre med dem om det. Det er ikke så lang ventetid. Barn blir jo døpt hele året. Seremonien i kirka koster ingenting. Kun festen og ev. leie av lokale. Vi hadde festen hos svigers, og serverte snitter, kaker, kransekake osv. Endret 2. juni 2013 av Mrs. Random Nick
Stinelin Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 Tenkte du spesielt på dåp, eller andre sereonier også? Vi har navnefest hos Humanetisk forbund, og kan svare ang. det om du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Når tok dere ta kontakt med kirken? takk for svar:) Tenkte du spesielt på dåp, eller andre sereonier også? Vi har navnefest hos Humanetisk forbund, og kan svare ang. det om du vil. Tar gjerne imot rtips om dette også Anonym poster: 5c6cfb85fc31d146f140c02b42740828
Tolly Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 Vi døpte på sykehuset før hjemreise, rett og slett. Bare vi og fire dåpsvitner (man trenger ikke så mange).
Stinelin Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Tar gjerne imot rtips om dette også Anonym poster: 5c6cfb85fc31d146f140c02b42740828 Når er det vanlig å døpe barnet? alder altså. Når bør man bestille dåpen? Hva koster en dåp? Leide dere lokalet? Hva serverte dere av mat og kaker? Humanetisk forbund arrangerer navnefest to ganger i året i vårt fylke, vår og høst. Så melder man på når det passer. Med førstemann fikk vi egen seremoni i forbindelse med bryllupet vårt, da var han 3mnd. Nestemann vil være ca 2mnd på navnefesten. Man melder seg på på hjemmesiden til forbundet, www.human.no. For medlemmer koster det 1000kr, dobbelt for ikke-medlemmer. Vi har hatt maten på samme sted som seremonien. Bryllupsmiddag første gangen, neste gang blir det buffet. Jeg synes egentlig at kaffe og kaker kan være nok i dåp/navnefest, men siden det ble såpass mye ut av det med førstemann, og vi er ganske få denne gangen kjører vi middagsbuffet og kake denne gangen. (14 voksne og noen småbarn.) Edit: Quotefeil Endret 2. juni 2013 av Stinelin
barnesangen Skrevet 3. juni 2013 #8 Skrevet 3. juni 2013 Snuppa vår ble døpt da hun var 11uker. Jeg kontaktet kirkekontoret da snuppa var ca 4 uker og spurte hvilke søndager det var dåp. Valgte den som passet oss best. Hadde selskapet hjemme (25 stk-har stor familie) og bestilte koldtbord. Organiserte kakebaking i familien. Brukte ca kr 5500. Kirken er gratis, innbydelsen ble sendt på mail og litt penger på blomster, lys og pynt til bordet. ..
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #9 Skrevet 3. juni 2013 Vi skal ha dåp om noen uker. Kontaktet kirken for 2 uker siden. Vi blir 32 stk pluss noen småbarn. Bestilt koldtbord 285 per person og dåpskake 800 kr. resten baker vi selv. Leid lokalet for synes det er lettere. Innbydelser laget jeg selv, samme med bordkort. og kjøpt litt pynt og lys og diverse til bord og resten av lokalet.. Anonym poster: 4eb6f6405bb4bc508451e3464fc3f150
Kassiopeia Skrevet 3. juni 2013 #10 Skrevet 3. juni 2013 Vi skal ha dåp i slutten av måneden, da er lillegutt nesten 4 mnd. Har bestilt tacobuffet, 150 kr per stykk. Vi blir 28 til sammen. Har leid lokalet. Skal bake en del selv, inkludert dåpskaka. Resten av familien skal også bake. Ellers gjør vi det veldig enkelt med pynt. Papirduk, blå løper, skal plukke blomter ute, og ha silkebånd rundt norgesglass som vaser. Helt enkle bordkort som jeg lager selv. Skal også ha babyblå og babygrønne ballonger, samme farger i servietter. Legger litt enkel støssel på bordene. Også skal jeg ordne en bok og ha på gjestebordet, så alle kan skrive en hilsen til gullet. Hvilke kaker skal dere andre ha? Og hvor mye brus er vanlig å regne per person?
Mafalda Skrevet 4. juni 2013 #11 Skrevet 4. juni 2013 Vi skal ha en bitteliten dåp når minstejenta er 9 uker. For det første er det midt i fellesferien, for det andre er mye av familien bortreist og resten har ikke noe forhold til dåp, for det tredje er jeg ingen bordkort- og kakeperson som synes dette er gøy, og for det fjerde skal vi ha en mengde markeringer med større barn i løpet av de nærmeste årene, så jeg sparer kruttet til da Så her blir det enkelt, gitt. Har ikke bestemt meg om vi går ut og spiser etterpå eller bare lager en veldig god middag hjemme, men det blir bare oss nærmeste pluss faddere. Tok kontakt med kirken for to uker siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå