Gå til innhold

Kjæresten fridde plutselig! Hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten fridde plutselig til meg på fredag i sofakroken. Jeg svarte selvsagt ja :)

Vi har lyst å gifte oss i løpet av vinteren tror vi, men vet ikke hvordan vi skal gå frem med dette her.

Hvor begynner man? Er det noe som må gjøres nå med en gang? Papirer eller lignende? Bestille lokale?

Det eneste vi vet, er at vi ikke skal gifte oss i kirken. Hvilke alternativer har vi da?

Anonym poster: cc021a47dbb0ddfe9a4dab14dbf7f143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Jeg ville begynt å undersøke alternative vielsesformer; borgerlig vielse på rådhuset, humanetisk osv. Finne ut hva som passer for dere. Ellers ville jeg begynt å kikke på lokaler. Populære steder er ofte booket et år i forveien. Der kan det være en fordel at dere skal gifte dere på vinteren. Papirer trenger dere ikke å tenke på før det er 4 mnd igjen til bryllup.

AnonymBruker
Skrevet

Det aller første dere bør gjøre er jo å finne ut sammen hva slags bryllup dere vil ha, siden det er grunnlaget for alt annet. Stort? Lite? Kirken? Borgerlig? Formelt? Avslappet? Hva har dere råd til? Og så videre.

Lokale er det lurt å fikse så fort som mulig. Vinter er ikke høysesong, men populære steder blir gjerne booket et år (eller mer) i forveien.

Anonym poster: 44074b5b8d6b1652c5424ee0e88ca1fa

AnonymBruker
Skrevet

Åja, og gratulerer! :)

Anonym poster: 44074b5b8d6b1652c5424ee0e88ca1fa

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Gratulerer med forlovelsen! :D

Valg av kjole er det også smart å være tidlig ute med dersom du skal kjøpe det.

Skrevet

Dato

Sted (hva slags type feiring ønsker dere?)

Viglser (hef, unitarforbundet,tinghuset)

Så kan dere begynne med detaljer, papirer er 4 mnd før.

Gjest Ciegus
Skrevet

Angående vielsen kan dere vurdere human-etisk forbund, humanistforbundet (tidl. sosialhumanistene), unitarforbundet og tinghuset, mulig det finnes flere også. Finn ut hva som passer dere best ved å gå inn på hjemmesidene til de ulike alternativene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...