Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Er det noen som vil dele en god oppskrift på horn jeg kan ha fyll i? :blomst: Gjerne noen som ikke blir så tørre etter de har vært fryst, og ikke en søt deig.

Edit: Flott om det også er en oppskrift hvor måleenheten ikke er i gram, da jeg ikke har tilgang til vekt.

Endret av Sophia.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.godt.no/#!/artikkel/20374284/Dette+er+sunne+og+enkle+matpakker+til+eksamen&xtor=CS1-2-20374284%5BDette+er+sunne+og+enkle+matpakker+til+eksamen%5D

Her var det en oppskrift som jeg synes så bra ut! :) Jeg har ikke prøvd den selv, men kikket på den tidligere i dag, og da jeg så denne tråden tenkte jeg på den.

Det er gram med i oppskriften, men det er ikke noen steder jeg ser at det blir et problem, når smøret kommer med gram-merking, og du kan se på gjærpakken om hva som blir riktig i forhold til hvor mange gram hele pakken er. Fyllet trenger man jo ikke å være nazi på, men der også er det jo ganske enkelt å bare se på pakningen hvor mange gram hele produktet er, og så dele det opp sånn ca. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

http://www.godt.no/#...er til eksamen]

Her var det en oppskrift som jeg synes så bra ut! :) Jeg har ikke prøvd den selv, men kikket på den tidligere i dag, og da jeg så denne tråden tenkte jeg på den.

Det er gram med i oppskriften, men det er ikke noen steder jeg ser at det blir et problem, når smøret kommer med gram-merking, og du kan se på gjærpakken om hva som blir riktig i forhold til hvor mange gram hele pakken er. Fyllet trenger man jo ikke å være nazi på, men der også er det jo ganske enkelt å bare se på pakningen hvor mange gram hele produktet er, og så dele det opp sånn ca. :laugh:

Tusen takk! Så ut som en veldig grei oppskrift! :) Grammene så greie ut også ja - det skal jeg klare å få til! :ler:
Gjest Gjest_surfot
Skrevet (endret)

Liker veldig godt denne oppskriften. :) Pleier å bytte ut noe av melet med grovere mel, slik at jeg kan spise de til hverdags og!

Det står 1/2 kg hvetemel, dvs. ca 7,7 dl :). Og 25 g ferskgjær tilsvarer en 1/2 pakke tørrgjær!

Endret av surfot
Skrevet

Liker veldig godt denne oppskriften. :) Pleier å bytte ut noe av melet med grovere mel, slik at jeg kan spise de til hverdags og!

Det står 1/2 kg hvetemel, dvs. ca 7,7 dl :). Og 25 g ferskgjær tilsvarer en 1/2 pakke tørrgjær!

Tusen takk! Skikkelig lurt å ha litt grovt mel i også, da blir de jo plutselig mye sunnere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...