Sophia. Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hei! Er det noen som vil dele en god oppskrift på horn jeg kan ha fyll i? Gjerne noen som ikke blir så tørre etter de har vært fryst, og ikke en søt deig. Edit: Flott om det også er en oppskrift hvor måleenheten ikke er i gram, da jeg ikke har tilgang til vekt. Endret 2. juni 2013 av Sophia.
Gamerfrue Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 http://www.godt.no/#!/artikkel/20374284/Dette+er+sunne+og+enkle+matpakker+til+eksamen&xtor=CS1-2-20374284%5BDette+er+sunne+og+enkle+matpakker+til+eksamen%5D Her var det en oppskrift som jeg synes så bra ut! Jeg har ikke prøvd den selv, men kikket på den tidligere i dag, og da jeg så denne tråden tenkte jeg på den. Det er gram med i oppskriften, men det er ikke noen steder jeg ser at det blir et problem, når smøret kommer med gram-merking, og du kan se på gjærpakken om hva som blir riktig i forhold til hvor mange gram hele pakken er. Fyllet trenger man jo ikke å være nazi på, men der også er det jo ganske enkelt å bare se på pakningen hvor mange gram hele produktet er, og så dele det opp sånn ca. 1
Sophia. Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2013 http://www.godt.no/#...er til eksamen] Her var det en oppskrift som jeg synes så bra ut! Jeg har ikke prøvd den selv, men kikket på den tidligere i dag, og da jeg så denne tråden tenkte jeg på den. Det er gram med i oppskriften, men det er ikke noen steder jeg ser at det blir et problem, når smøret kommer med gram-merking, og du kan se på gjærpakken om hva som blir riktig i forhold til hvor mange gram hele pakken er. Fyllet trenger man jo ikke å være nazi på, men der også er det jo ganske enkelt å bare se på pakningen hvor mange gram hele produktet er, og så dele det opp sånn ca. Tusen takk! Så ut som en veldig grei oppskrift! Grammene så greie ut også ja - det skal jeg klare å få til!
Gjest Gjest_surfot Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Liker veldig godt denne oppskriften. Pleier å bytte ut noe av melet med grovere mel, slik at jeg kan spise de til hverdags og! Det står 1/2 kg hvetemel, dvs. ca 7,7 dl . Og 25 g ferskgjær tilsvarer en 1/2 pakke tørrgjær! Endret 2. juni 2013 av surfot
Sophia. Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2013 Liker veldig godt denne oppskriften. Pleier å bytte ut noe av melet med grovere mel, slik at jeg kan spise de til hverdags og! Det står 1/2 kg hvetemel, dvs. ca 7,7 dl . Og 25 g ferskgjær tilsvarer en 1/2 pakke tørrgjær! Tusen takk! Skikkelig lurt å ha litt grovt mel i også, da blir de jo plutselig mye sunnere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå