AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, så jeg forsøker her:) Jeg har fått i eksamensoppgave å lære bort folkedans, til elever i 7. klasse. Problemet er bare at jeg sliter veldig med å finne noe informasjon på nettet eller youtube om hvordan slike danser skal danses. Vi har danset dette på skolen, men jeg husker ikke hva de heter eller hvordan de går. Jeg husker litt av den ene dansen vi hadde, som gikk nokså enkelt for seg. Jeg husker dessverre ikke alle partiene i dansen, så derfor må jeg finne en ny en i full fart! Så jeg lurer rett og slett på om det er noen her inne som vet om noen enkle folkedanser (kan være fra overalt i verden, så det spiller ingen rolle) og hva navnet på dansen er? Eventuelt om noen vet om det noen sider med informasjon om dette. Jeg setter utrolig stor pris på hjelp! Anonym poster: 2c24bc7711febe2feb37fd8e1d5c6287
Gjest Drue Skrevet 4. juni 2013 #2 Skrevet 4. juni 2013 Du kan jo søke på youtube etter line dance-trinn? Det burde oppfylle folkedanse-kriteriet. Jeg veit om flere som bruker det, i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #3 Skrevet 4. juni 2013 Zorba: Gresk folkedans Anonym poster: a3afd71a943667e5d69570db52b7037b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2013 #4 Skrevet 4. juni 2013 Reinlender er fryktelig enkel, dersom du vil ha noe norsk noe. Den kjenner du kanskje noen som kan vise deg også. Anonym poster: 67ac2c39a0f979ac0b1ef62795d8339e
Wonders Skrevet 4. juni 2013 #5 Skrevet 4. juni 2013 (endret) er det norske eller internationale? Her er min favoritt For å slenge på litt fra verden har dere her Chilensk folkedans fra Påsekøya, veldig flott å se på... Endret 4. juni 2013 av Wonders
Petra75 Skrevet 4. juni 2013 #6 Skrevet 4. juni 2013 Pols er vel ikke akkurat det enkleste å lære seg i farten, vel....? Jeg ville ha gått for Zorba. Fort gjort å lære seg en litt sen kveld på Rhodos, i hvert fall, så det burde gå fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå