Gå til innhold

Utgangsmarsj

Gjest MrsL

Hvilken passer best til utgansmarsj?  

1. 1. Hvilken passer best til utgansmarsj?

• Clarke; Trumpet Voulantary/Prince of Denmark
      4
    • Nordraak; Purpose
      3
    • Annet?
      2

Anbefalte innlegg

Vi skal ha Mendehlson som inngangsmarsj, men har to å velge i som utgangsmarsj.

Hvilken synes dere passer best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha Trumpet Voluntary som inngang, for meg er den så høytidelig at jeg syns den passer best som det.

Purpose syns jeg ikke er så veldig fin, syns liksom at det er noe feil med takten.....

Vi skal ha en marsj min bestefar har skrevet som utgang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at Mendelshon er en absolutt utgangsmarsj for oss, så å ha denne som inngangsmarsj er uaktuell. Den har liksom toner som forteller at det hele er over liksom.....

Men det er jo godt vi alle er forskjellige :wink:

Og jeg ser jo at det der mange som er enig med deg i valget.

Et lite tips jeg kan gi; Hva med å spille litt av en ordinær utgangsmarsj, og deretter bryte av med en melodi dere begge liker? Det har vi planer om.

Og jeg som alltid pleier å være enig i det meste som MissG sier? :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er du alltid enig med meg, Lullu?

Ja, dere skal bryte av med en sang som er dere begge. Hvilken sang er det da?

Vi hadde tenkt å få noen til å synge "vår" sang i kirken. "Vår" sang er "Mysteriet deg" med Bjørn Eidsvåg.

Det er mulig Mendehlson har litt "utgang" over seg, men den eneste jeg ser som annet valg til inngang er "Here comes the bride" og den liker jeg faktisk ikke. Den blir for amerikanske filmer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde de nydelige "Bruremasj fra Lødingen" som Havdan Sivertsen har satt ord på (vi hadde den instrumental selvfølgelig) som utgangsmarsj. Den er så lett i tonen, og høres glad og lykkelig ut, noe som passer veldig godt til stemninga både hos brudeparet og gjester. Nå er vi gift, nå skal vi feire liksom :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg synes disse to var penest og det synes sambo også, men vi får kanskje ta en ekstra lytt på Brudemarsj fra Lødingen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er to pene brudemarsjer dere har plukket ut, men min tanke er kanskje at slike høytidelige marsjer passer bedre ved inngang. Vi hadde Purpose av Nordraak som inngangsmarsj, og det hadde mamma og besteforeldrene mine også. Håper dere finner noe som er akkurat dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere skal bryte av med en sang som er dere begge. Hvilken sang er det da?

Herb Albert: Spanish Fly. Morsom låt på trompet. Er faktisk låta som spilles når teksten fyker over tv'n under "Fjernsynskjøkkenet". Er en rask og morsom låt som forbindes med sambo. Er ikke helt sikker på hvordan vi gjør det, men tipper vi starter med Mendelsohn, og halveis ned kirkegulvet blåser trompetisten i gang med denne istedet.  :ler:  

Tror mormor får litt bakoversveis, men sånn er det bare.

Vi hadde tenkt å få noen til å synge "vår" sang i kirken. "Vår" sang er "Mysteriet deg" med Bjørn Eidsvåg.

Ja, nyyyydelig. Vi skal også ha 2 solistinnslag i kirken (Ave Maria og From this moment....). Ingen raske sanger dere liker da, som kunne gjort en morsom avslutning på det hele? Dvs. som deler av marsjen ut?

Det er mulig Mendehlson har litt "utgang" over seg, men den eneste jeg ser som annet valg til inngang er "Here comes the bride" og den liker jeg faktisk ikke. Den blir for amerikanske filmer for meg.

Enig. Men det er godt mulig vi tar denne allikevel  :ler:  Min sambo har veldig lyst på denne, og for meg oser det Bryllup med stor B når denne marsjen spilles. Har ikke vært i så mange bryllup at jeg har gått lei denne. Men Canon in D skal vi også vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...