LittDiva Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 Jep, begynte å tenke på at bestefaren min fortalte at han fikk kalde føtter med hun han skulle giftet seg med en gang i tiden. Ganske feigt, så han kjøpte rett og slett noen flasker med øl og satte seg i parken rett ved kirken . Fikk ikke mindre kalde føtter av og sitte der og se gjestene gå inn i kirken.... Så bryllup ble det ikke. Og det ligger en del ubrukte kjoler til salgs på Finn, så lurer litt... Hva er din story? Hvorfor ble bryllup avlyst?
Ferny Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Er vel mange som selger kjolene sine selv om de faktisk giftet seg i dem...? Er jo ikke som at den blir brukt flere ganger, pluss at de er ganske kostbare (mange av de i hvert fall). 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Er vel mange som selger kjolene sine selv om de faktisk giftet seg i dem...? Er jo ikke som at den blir brukt flere ganger, pluss at de er ganske kostbare (mange av de i hvert fall). TS skrev at det ligger endel ubrukte brudekjoler til salgs på finn. TS, dette var jo en egen sak i forrige VG Helg, men det er sikkert noen interessante historier blant KGs brukere også. Anonym poster: 373a637c33e626782b6e80309a55f8a6 5
LittDiva Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2013 Tenkte på de ubrukte eller påstått ubrukte. Og så en overskrift i en eller annen avis om emnet.
LittDiva Skrevet 2. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2013 TS skrev at det ligger endel ubrukte brudekjoler til salgs på finn. TS, dette var jo en egen sak i forrige VG Helg, men det er sikkert noen interessante historier blant KGs brukere også. Anonym poster: 373a637c33e626782b6e80309a55f8a6 Det var det jeg tenkte . Og jeg hadde en prest som nabo før, og hun sa at det var slett ikke uvanlig med og avlyse bryllup i siste liten, at det var myye mer vanlig enn folk vet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #6 Skrevet 2. juni 2013 En venninne av meg kommer kanskje til å avlyse bryllupet sitt. Hun har fått kalde føtter, og er litt usikker på om dette er han hun vil dele resten av livet med. Samtidig tror jeg kanskje hun har litt følelser for en annen, hun har ikke sagt noe om det, så det er kun en observasjon fra min side. Anonym poster: 3eebb670b010a1050205551a1b52e3d4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #7 Skrevet 2. juni 2013 Det var det jeg tenkte . Og jeg hadde en prest som nabo før, og hun sa at det var slett ikke uvanlig med og avlyse bryllup i siste liten, at det var myye mer vanlig enn folk vet. Jepp. Og det var i Dagbladets Magasinet jeg leste det, kom jeg på nå, ikke VG Helg. Overraskende mange avlyser. Ifølge artikkelen i Magasinet var det i 2005 ett av fire brylluper i sentrumskirkene i Bergen som ble avlyst. Må jo finnes noen blant KG-brukerne også da, vel? Anonym poster: 373a637c33e626782b6e80309a55f8a6
Ferny Skrevet 2. juni 2013 #8 Skrevet 2. juni 2013 TS skrev at det ligger endel ubrukte brudekjoler til salgs på finn. TS, dette var jo en egen sak i forrige VG Helg, men det er sikkert noen interessante historier blant KGs brukere også. Anonym poster: 373a637c33e626782b6e80309a55f8a6 Ah, leste ikke så nøye. Kanskje noen fant seg en ny drømmekjole da, eller bestilte feil størrelse? Men spennende om det er noen saftigere historier der ute!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juni 2013 #9 Skrevet 2. juni 2013 Det er fordi man planlegger bryllup i all for ung alder ut fra feil motiver. Man ønsker å være ung brud og ha prinsessekjole - samboeren er riktignok en drittsekk, men han blir helt sikkert mer ansvarsfull når vi blir gift og får barn. Man er gravid og topper "heila dridden" med bryllup fordi en synes man skal være gift når man får barn. Man presser mannen til å fri ... Og så - like før sen store dagen oppdager man at han eller hun er utro, at drømmemannen eller damen ikke går an å leve med eller at fornuften slår inn fordi det plutselig går opp for en at en faktisk lover på tro og ære og til evig tid osv - og det er feil partner ... Det burde vært krav om at man bodde sammen i tre år og hadde familierådgivning FØR man fikk barn og parterapi som en del av bryllupsforberedelsene.
Gjest C4r1n3 Skrevet 2. juni 2013 #10 Skrevet 2. juni 2013 Er jo enkelte bridezilla-bruder som kjøper seg mer enn bare en kjole til bryllupet sitt, så kan være derfor noen selges.. Grunner til å avlyse... tja, man kan ha fått kalde føtter, funnet ut om utroskap, hatt en diger krangel, det kan ha oppstått sykdom eller problemer med familie, det kan ha blitt for mye krøll i planleggingen og dermed har de måttet utsette det til senere, etc.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #11 Skrevet 2. juni 2013 Jepp. Og det var i Dagbladets Magasinet jeg leste det, kom jeg på nå, ikke VG Helg. Overraskende mange avlyser. Ifølge artikkelen i Magasinet var det i 2005 ett av fire brylluper i sentrumskirkene i Bergen som ble avlyst. Må jo finnes noen blant KG-brukerne også da, vel? Anonym poster: 373a637c33e626782b6e80309a55f8a6 Sjekket de hvor mange av de avlyste bryllupene som ble satt opp på et annet tidspunkt? Jeg har litt vanskelig for å tro at 1/4 bryllup hvor dato er satt og kirke booket blir avlyst for godt. Anonym poster: d27ba9049d917d6e0f27281fe227cb7f 5
Gjest Lincoln Skrevet 2. juni 2013 #12 Skrevet 2. juni 2013 Tja, det er jo mye utroskap ute og går. Som i et mye omtalt kjendisbrudd forleden.
Tallulah Skrevet 2. juni 2013 #13 Skrevet 2. juni 2013 Det burde vært krav om at man bodde sammen i tre år og hadde familierådgivning FØR man fikk barn og parterapi som en del av bryllupsforberedelsene. Ekteskapsrådivning før ekteskap er jeg enig i at brude være en del av forberedelsene. Det er tross alt viktigere å forberede seg på et livslangt ekteskap enn til bryllupet som er over på én dag. Men å kreve at folk må bo sammen først? Jeg håper at du tuller.. Skilsmissestatistikken for de som ikke bor sammen før ekteskap er mye lavere enn for de som bor sammen før de gifter seg. 3
Gjest bustyvel Skrevet 2. juni 2013 #14 Skrevet 2. juni 2013 Ekteskapsrådivning før ekteskap er jeg enig i at brude være en del av forberedelsene. Det er tross alt viktigere å forberede seg på et livslangt ekteskap enn til bryllupet som er over på én dag. Men å kreve at folk må bo sammen først? Jeg håper at du tuller.. Skilsmissestatistikken for de som ikke bor sammen før ekteskap er mye lavere enn for de som bor sammen før de gifter seg. Fordi mange av disse er hyperkristne og ikke ønsker skilsmisse? 20
Tallulah Skrevet 2. juni 2013 #15 Skrevet 2. juni 2013 Fordi mange av disse er hyperkristne og ikke ønsker skilsmisse? Altså er det også viktig hvilken innstilling en har til hva et ekteskap er Men uansett hvem disse folkene er så viser det at det ikke er nødvendig å bo sammen for å inngå ekteskap, det var poenget mitt 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #16 Skrevet 2. juni 2013 Pga familie og tidligere omgangskrets kjenner jeg mange som gifter seg tidlig/uten å bo sammen som er kristne. Jeg må si at selvom jeg aldri hadde gjort det samme, så tror jeg nok at sannsynligheten for at de skiller seg er utrolig liten. Mye pga av tro, at de føler skilsmisse er feil. Likevel, jeg ser ikke nødvendigvis på dette som noe negativt. Jeg tror at med rett holdning, om at problemer SKAL løses, og forholdet skal bevares, så kan man komme seg utrolig langt. Likevel er de jo noen eksempler på de som har havnet med en dårlig mann, og da er det nok dessverre noen som likevel ikke velger å skille seg. Jeg tror dog at de fleste har såpass god innsikt at de ser forskjell på løselige problemer, og et destruktivt forhold. Så min konklusjon er at jeg aldri ville gjort det samme, men at jeg tror de har like bra, om enn ikke bedre, sjanser for å holde sammen livet ut enn Ola Nordmann. Det betyr ikke at jeg ville giftet meg etter så kort tid uten å ha bodd sammen, men hvert sitt valg. Anonym poster: e6698e9386dae064504d7ee6a755735b 5
CathFoto Skrevet 2. juni 2013 #17 Skrevet 2. juni 2013 Mange av de ubrukte kjolene på Finn er kinakjoler, så da tipper jeg at de ikke passet eller ikke levde opp til forventningene. Det er i allefall mange av de der de skal ha høye priser og ikke nevner merke hvor det er lett å se at det er en dårlig kopikjole. 1
Skjønningen Skrevet 3. juni 2013 #18 Skrevet 3. juni 2013 Mange av de ubrukte kjolene på Finn er kinakjoler, så da tipper jeg at de ikke passet eller ikke levde opp til forventningene. Det er i allefall mange av de der de skal ha høye priser og ikke nevner merke hvor det er lett å se at det er en dårlig kopikjole. Det der tror jeg på, og har sett selv hvor dårlig kvalitet de "ubrukte" kjolene er. Her dreier det seg uten tvil om enten billige kjøp som de ønsker å tjene mer på ved å selge kjolene en tusing dyrere enn de kjøpte dem for, eller rett og slett og pure angring fordi kjolen ikke levde opp til forventningene. 2
Amens Skrevet 3. juni 2013 #19 Skrevet 3. juni 2013 Jeg kjøpte først en billig kjole fra Kina, men den var for stor i bysten. Så kjøpte jeg en finere kjole fra USA som jeg ble gift i. Begge henger i skapet. Den jeg giftet meg i vil eg ikke selge og Kina-kjolen gidder jeg ikke bry meg med å selge.
Amarinda Skrevet 3. juni 2013 #20 Skrevet 3. juni 2013 Ekteskapsrådivning før ekteskap er jeg enig i at brude være en del av forberedelsene. Det er tross alt viktigere å forberede seg på et livslangt ekteskap enn til bryllupet som er over på én dag. Men å kreve at folk må bo sammen først? Jeg håper at du tuller.. Skilsmissestatistikken for de som ikke bor sammen før ekteskap er mye lavere enn for de som bor sammen før de gifter seg. Og hvor finner man denne statistikken? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå