Kokonøtt Skrevet 2. juni 2013 #1 Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hei, jeg er en jente på 17 som klarer ikke å gå ned i vekt. Jeg har en mage som jeg vil så gjerne bli kvitt. Å gå med bikini på en sommersdag eller ha en kjole som sitter litt tett, er noe jeg har drømt om veldig lenge... Jeg trener sport to ganger i uken, trener styrke, og går noen turer av og til. Selv om jeg drikker vann i stedenfor annet slikt som brus og saft, og jeg unngår snop og annet godt og spiser frukt i stede, så blir jeg ikke noe tynnere. Kan noen hjelpe meg, og komme med noen forslag om hvordan jeg kan oppnå ønske mitt? Endret 31. mai 2015 av Kokonøtt
Gjest bustyvel Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Hva spiser du ellers da? Mye take-away, brød, ris etc? Hjelper ikke at du unngår snop og brus om du spiser mye annet dritt Uansett er du i vekst, og jeg synes ærlig talt du ikke skal bekymre deg for dette. Du vil forandre deg mye, fokuser på å ha det bra, tren fordi det er gøy og spis fornuftig slik at du har gode vaner til senere i livet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Nå høres det ut som du ikke er overvektig så jeg skal ikke be deg telle kalorier, noe også fordi du er så ung. I stedet synes jeg du skal fokusere på kosthold og fysisk aktivitet, og der er du jo godt i gang allerede:) Det handler bare om å finne en aktivitet du liker og trives med. Og så kan du jo bare fylle på med litt løpeturer eller gåturer:) Og at du trener styrke er kjempebra! Kostholdsmessig synes jeg en fin plass å starte er med de berømte 5 om dagen; Minst 3 grønnsaker og 2 frukt hver dag. Så er det bare å få i nok proteiner, som du finner masse av i reker, kylling, kalkun, rent svinekjøtt, tunfisk etc. Husk gode fettsyrer, fra fisk, avakado, nøtter ol. Du kan jo passe deg litt for karbohydrater(sier IKKE at du skal kjøre lavkarbo!), men personlig får jeg mest bruk for dem når jeg skal i fysisk aktivitet. Ellers gir de meg liksom ikke så mye. Men det er vel smak og behag. Til slutt lurer jeg på om jeg skal be deg om å måle deg med målebånd i stedet for badevekt. Du vokser enda så vekta kan nok være litt flyktig, men målebånd er liksom så drøyt igjen:P Så om du bestemmer deg for å måle deg med målebånd, lov meg å ikke bli helt besatt, ok? Vil ikke ha noens helse på samvittigheten. Anonym poster: 42ce0426efd0613bf232034c440ff684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå