Gå til innhold

Samboeren min har en venn som påvirker han negativt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboeren min har en god kamerat som jeg opplever som negativ og ikke en god person å være rundt. Kameraten lirer av seg mye negativt og jeg vet at kjæresten min har snakket med han når vi har hatt diskusjoner sammen. Jeg er 100 % for at man kan prate med kamerater/venniner om slikt. Jeg vet at kameraten kun hører på samboeren min og ikke tenker seg om hvordan jeg har det eller hva som egentlig er sant eller ikke.. Denne kompisen snakker aldri med meg og han har alltid hatt en holdning som ikke er noe god.

I det siste har jeg kjent oppførselen til kompisen har smittet over på samboeren min.. Vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Anonym poster: 954b3080bff3abab7fe21fba66edd830

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen som kan gi råd? :(

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Snakk med samboeren din. Jeg vet ikke i hvilken ende du skal begynne, men forsøk å være rolig og saklig. Lar du være, har du jo ingen sjans for å se noe bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med samboeren din. Jeg vet ikke i hvilken ende du skal begynne, men forsøk å være rolig og saklig. Lar du være, har du jo ingen sjans for å se noe bedring.

Takk for råd og tips. desverre så må jeg gå VELDIG rolig frem, fordi samboeren min liker ikke å snakke om "alvorlige" og "Seriøse" ting.. vet ikke hvor jeg skal begynne, da han blir veldig stresset over å snakke

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd og tips. desverre så må jeg gå VELDIG rolig frem, fordi samboeren min liker ikke å snakke om "alvorlige" og "Seriøse" ting.. vet ikke hvor jeg skal begynne, da han blir veldig stresset over å snakke

Det må da gå an å kommunisere med kjæresten sin, hvis ikke hadde jeg revurdert forholdet.

Anonym poster: 42dc97c2f9cf429833750af0d235c77a

Gjest anonym
Skrevet

Hei ts,

Kan du si litt mer hvordan han påvirker samboeren din negativt?

Synes og det er et tankekors at samboeren din ikke kan snakke om alvorlige, seriøse ting...

AnonymBruker
Skrevet

Det må da gå an å kommunisere med kjæresten sin, hvis ikke hadde jeg revurdert forholdet.

Anonym poster: 42dc97c2f9cf429833750af0d235c77a

Er nettopp det jeg gjør. Men er livredd.. Redd for å være ensom og redd for å "skuffe" andre.. Han liker ikke å snakke..

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts,

Kan du si litt mer hvordan han påvirker samboeren din negativt?

Synes og det er et tankekors at samboeren din ikke kan snakke om alvorlige, seriøse ting...

Han har begynt å snakke "drit" om andre mennesker blant annet som han ikke kjenner.. Han har også begynt å få en litt overlegen holdning.. fått en lik holdning som kameraten. og kameraten har ingen venner, sitter inne hele dagen og henger på facebook 24/7

Gjest anonym
Skrevet

Han har begynt å snakke "drit" om andre mennesker blant annet som han ikke kjenner.. Han har også begynt å få en litt overlegen holdning.. fått en lik holdning som kameraten. og kameraten har ingen venner, sitter inne hele dagen og henger på facebook 24/7

Hvilken overlegen holdning? Er kameraten selbsikker eller usikker? Virker jo egentlig usikker, men prøver å skule det med å være tøff i trynet? Er dette en ny kamerat, eller noen han har kjent lenge? Er de studiekamerater eller kollegaer?

Du kan jo si at du synes ikke det er ok at han snakker drit om andre mennesker.

Skrevet (endret)

La hvertfall mannen få ha vennene sine i fred.

Syns du mannen din oppfører seg dårligere får DET være det du tar opp - ikke fokuser på å finne en syndebukk.

Endret av Chloe-
AnonymBruker
Skrevet

Finner meg litt innimellom a rock and a hard place. Selvsikker eller usikker. Er det en konstant greie?

Hvordan dårlig innflytelse har denne kompisen da, TS?

Anonym poster: aca4529cb5b86ca8a4750cd8341e6911

AnonymBruker
Skrevet

Er nettopp det jeg gjør. Men er livredd.. Redd for å være ensom og redd for å "skuffe" andre.. Han liker ikke å snakke..

Å ikke like å snakke (om følelser) må være en av de vanligste årsakene til brudd...Noen varsellamper som blinker her.

Anonym poster: b41ad6b1a6f5127ca642ee661fdbe26e

Gjest Sissel
Skrevet

Hadde samme situasjon. Kjæresten min forstod ikke hva jeg mente da jeg sa at han endret seg hver gang han hadde vært med denne kompisen. Negativ og mer kontrollerende.

De er ikke så nære venner i dag. Jeg ga klar beskjed om hva jeg mente, noe som tok laang tid for oss å komme over. Men til gjengjeld er jeg veldig glad i hans andre venner, og prøver å få de til å delta mye i livet vårt. Inviterer dem osv. Når det gjelder han andre, så begynte jeg å gå ut av huset når han var her, og takket alltid nei når vi ble invitert dit osv. Kjæresten tok hintet til slutt. I dag kan vi "le" litt av det. Men lett har det ikke vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...