Gå til innhold

Den beste yoghurten på markedet er ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synnøve sin naturell Gresk Yoghurt! Slik skal ekte yoghurt smake - jeg er imponert og veldig glad at jeg kan finne smaken fra barndommen min her i Norge! Tine sin smaker ikke helt yoghurt, men Synnøve har klart det! Ville bare si det til dere som vil smake på ekte yoghurt uten å dra til Hellas. :)

Anonym poster: a1322fe191f7b82463ed397d07446eef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den yohurten er jeg helt hekta på og, supergod!

Jeg elsker gresk yoghurt, og holder på å spise meg skakk hver gang vi er i Hellas, og det var en glede å oppdage Synnøve Finden sin:)

Anonym poster: 3925d6915d8e470556f9fff2ff585d2d

• Liker 3
Skrevet

Synnøve sin naturell Gresk Yoghurt! Slik skal ekte yoghurt smake - jeg er imponert og veldig glad at jeg kan finne smaken fra barndommen min her i Norge! Tine sin smaker ikke helt yoghurt, men Synnøve har klart det! Ville bare si det til dere som vil smake på ekte yoghurt uten å dra til Hellas. :)

Anonym poster: a1322fe191f7b82463ed397d07446eef

For oss som aldri har smakt gresk yogurt; hva er forskjellene? Har smakt yogurt i andre land og de har ikke levert på Tine-nivå :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ikke yoghurt naturell, men Tine kom med en ny Sprett yoghurt med mindre sukker den med eple var veldig veldig god. Å pepperkakeyoghurten de hadde til jul, den var nydelig.

AnonymBruker
Skrevet

Synes russisk yoghurt er den absolutt beste jeg :strix:

Anonym poster: 7abe5ca3f79899c4bb427c5eca4472e8

• Liker 1
Skrevet

Gresk yoghurt, men jeg finner den utsolgt overalt nå om dagen :(

AnonymBruker
Skrevet

De selger gresk yoghurt i 1 kilosspann på blandt annet Rema 1000, meny og ica :)

Anonym poster: 7abe5ca3f79899c4bb427c5eca4472e8

Skrevet

Når dere spiser den som ikke er tilsatt smak, pleier dere å blande den med noe da? Jeg syns den smaker litt for mye som rømme. Liker godt den fra Synnøve med honning og nøtter, men syns ikke den er så god helt ren.

Skrevet

Har oppi chia eller hempfrø, gojibær, nøtter, honning, halvfrosne bær, tørket frukt osv

Skrevet

Har oppi chia eller hempfrø, gojibær, nøtter, honning, halvfrosne bær, tørket frukt osv

Hva er egentlig goji bær? :flau:

Skrevet

Gresk yoghurt med akasiehonning er best. Gjerne også med frokostblanding oppi.

AnonymBruker
Skrevet

Eeeeelsker gresk yoghurt og snjo(?) :laugh::wow: ''Vanlig'' yoghurt fra Tine er så tynn og suppete, kan ikke huske at de var slik før?! :( Så har de Ø D E L A G T !!! melon yoghurten med å tilsette pasjonsfrukt!! :grine:

Anonym poster: fd494f13e5fd45419b99bb98a45cca59

Skrevet

Hva er egentlig goji bær? :flau:

Forskning på Goji bær

Her skriver vi litt om forskning på goji-bær og om funnene i de ulike studiene. Det har blitt gjort en rekke studier på goji-bær, og det er vitenskapelig påvist at disse små røde bærene kan ha blant andre følgende helsefremmende egenskaper:

- Gojibær er perfekt for restitusjon etter trening

- Gojibær kan forebygge kreft

- Gojibær kan forbedre immunforsvaret

- Goji bær kan ha anti-aldrende egenskaper

- Gojibær inneholder 18 aminosyrer og 21 mineraler og sporstoffer

- Gojibær kan øke sexlysten

Goji-bær som restitusjon etter trening.

Visst du at Goji-bær inneholder hele 12% proteiner? En så høy andel proteiner er særdelses uvanlig når det gjelder frukt og bær. Det høye proteininnholdet i kombinasjon med alle vitaminene og mineralene gjør derfor bærene til perfekt mat for restitusjon etter trening. Næringsinnhold Goji bær

Gojibær mot kreft

Flere studier har identifisert anti-kreft egenskaper hos Goji-bær. Goji-bær inneholder polysakkarider (naturlige komplekse karbohydrater) og en studie fra 2001 viste at disse polysakkaridene kan hemme cellevekst som fører til leukemi.

En studie i 1994 viste at polysakkarider fra Goji bær kombinert med en standard kreftmedisin var 2,5 ganger mer effektiv på svulstene enn med kun bruk av kreftmedisin alene.

Goji bær er bra for immunforsvaret

Immunforsvaret trenger en rekke vitaminer og mineraler for å fungere effektivt. Goji-bær, som er en av de mest næringstette matvarene vi kjenner til, inneholder en rekke av vitaminene og mineralene som immunforsvaret er avhengig av for å fungere. Dessuten har flere studier vist at inntak av Goji-bær har en sammenheng med økt produksjon av T-celler. Det er T-cellene beskytter kroppen mot trusler utenfra.

Goji-bær kan forebygge for tidlig aldring

Frie radikaler i kroppen er den primære årsaken til at vi eldes. Frie radikaler er ustabile oksygen molekyler som avledes av blant annet forurensning, røyking og inntak av alkohol, men også av mosjon og til å med det å puste. Forskere tror at angrep fra frie radikaler på cellene kan være årsak til aldring og en rekke sykdommer som kreft og hjertesykdommer. Dette er en nedbrytningsprosess, og er den samme prosessen som skjer når metaller ruster og oppkuttede epler blir brune.

Antioksidanter er nødvendig for å nøytralisere de frie radikalene. Antioksidanter fører til en beskyttende barriere som bidrar til å holde våre organer, hud, hår, muskler, ledd og blodårer ved like, og slik forebygges aldring.

Goji-bær inneholder et høyere antioksidantnivå enn noen annen matvare vi kjenner til. Dette ble oppdaget av forskere ved Tufts Universitet i USA, det samme universitetet som utviklet orac-testen som analyserer nivået av antioksidanter i maten.

Lyst å prøve disse sunne bærene selv?

Goji-bær smaker godt og kan strøs i frokostblandinger, dyppes i sjokolade eller spises for seg selv som sunt snacks. Her finner du en oversikt over sunne produkter med goji-bær:

Tørkede rå Gojibær

De inneholder svært store doser C-vitaminer og bærene har også en betyderlig mengde vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6 og vitamin E. Gojibær er rike på aminosyrer og spor-mineraler som sink, jern, kobber, kalsium, germanium og selenium. Prøv de sunne bærene her

Kaldpresset Gojijuice -

Nylige vitenskaplige tester viser at Goji bær er en av de rikeste kildene til antioksidanter som finnes. Goji bær er blant gruppen "superfood" og er derfor en av de mest konsentrerte næringskilder i verden. Juice er en konsentrert kilde til vitaminer og mineraler, prøv denne sunne juicen her.

AnonymBruker
Skrevet

Forskning på Goji bær

Her skriver vi litt om forskning på goji-bær og om funnene i de ulike studiene. Det har blitt gjort en rekke studier på goji-bær, og det er vitenskapelig påvist at disse små røde bærene kan ha blant andre følgende helsefremmende egenskaper:

- Gojibær er perfekt for restitusjon etter trening

- Gojibær kan forebygge kreft

- Gojibær kan forbedre immunforsvaret

- Goji bær kan ha anti-aldrende egenskaper

- Gojibær inneholder 18 aminosyrer og 21 mineraler og sporstoffer

- Gojibær kan øke sexlysten

Goji-bær som restitusjon etter trening.

Visst du at Goji-bær inneholder hele 12% proteiner? En så høy andel proteiner er særdelses uvanlig når det gjelder frukt og bær. Det høye proteininnholdet i kombinasjon med alle vitaminene og mineralene gjør derfor bærene til perfekt mat for restitusjon etter trening. Næringsinnhold Goji bær

Gojibær mot kreft

Flere studier har identifisert anti-kreft egenskaper hos Goji-bær. Goji-bær inneholder polysakkarider (naturlige komplekse karbohydrater) og en studie fra 2001 viste at disse polysakkaridene kan hemme cellevekst som fører til leukemi.

En studie i 1994 viste at polysakkarider fra Goji bær kombinert med en standard kreftmedisin var 2,5 ganger mer effektiv på svulstene enn med kun bruk av kreftmedisin alene.

Goji bær er bra for immunforsvaret

Immunforsvaret trenger en rekke vitaminer og mineraler for å fungere effektivt. Goji-bær, som er en av de mest næringstette matvarene vi kjenner til, inneholder en rekke av vitaminene og mineralene som immunforsvaret er avhengig av for å fungere. Dessuten har flere studier vist at inntak av Goji-bær har en sammenheng med økt produksjon av T-celler. Det er T-cellene beskytter kroppen mot trusler utenfra.

Goji-bær kan forebygge for tidlig aldring

Frie radikaler i kroppen er den primære årsaken til at vi eldes. Frie radikaler er ustabile oksygen molekyler som avledes av blant annet forurensning, røyking og inntak av alkohol, men også av mosjon og til å med det å puste. Forskere tror at angrep fra frie radikaler på cellene kan være årsak til aldring og en rekke sykdommer som kreft og hjertesykdommer. Dette er en nedbrytningsprosess, og er den samme prosessen som skjer når metaller ruster og oppkuttede epler blir brune.

Antioksidanter er nødvendig for å nøytralisere de frie radikalene. Antioksidanter fører til en beskyttende barriere som bidrar til å holde våre organer, hud, hår, muskler, ledd og blodårer ved like, og slik forebygges aldring.

Goji-bær inneholder et høyere antioksidantnivå enn noen annen matvare vi kjenner til. Dette ble oppdaget av forskere ved Tufts Universitet i USA, det samme universitetet som utviklet orac-testen som analyserer nivået av antioksidanter i maten.

Lyst å prøve disse sunne bærene selv?

Goji-bær smaker godt og kan strøs i frokostblandinger, dyppes i sjokolade eller spises for seg selv som sunt snacks. Her finner du en oversikt over sunne produkter med goji-bær:

Tørkede rå Gojibær

De inneholder svært store doser C-vitaminer og bærene har også en betyderlig mengde vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6 og vitamin E. Gojibær er rike på aminosyrer og spor-mineraler som sink, jern, kobber, kalsium, germanium og selenium. Prøv de sunne bærene her

Kaldpresset Gojijuice -

Nylige vitenskaplige tester viser at Goji bær er en av de rikeste kildene til antioksidanter som finnes. Goji bær er blant gruppen "superfood" og er derfor en av de mest konsentrerte næringskilder i verden. Juice er en konsentrert kilde til vitaminer og mineraler, prøv denne sunne juicen her.

Du glemte; http://www.dinside.no/848833/superfrukten-kan-vaere-giftig

• Liker 1
Gjest Sjøhesten
Skrevet

Har ikke prøvd gresk yoghurt, men jeg spiser alltid kesam som jeg blander med sukring og vaniljepulver, og spiker med friske bær i. Det burde funke med gresk yoghurt også.

Skrevet (endret)

Du glemte; http://www.dinside.no/848833/superfrukten-kan-vaere-giftig

Akkurat! Beklager :) som det står i artikkelen jeg limte inn så står det at det KAN være bra, og i linken din så KAN den være giftig.

Nå kjøper jeg stort sett bærene mine fra produsenter som kan dokumentere litt mer enn bare at det er Goji.

I artikkelen sto det om produksjon, dvs sprøytemidler osv. Bæret i seg selv er ikke giftig. Og det stemmer: etterspørselen har økt, og da kommer det en del useriøse forhandlere på markedet. Dette kan ses i andre bransjer også.

Og linken handlet om spanske supermarked. Kun de. I rest my case.

Så de gangene jeg spiser" random" Goji , så får jeg bare tenke vel vel, kan være bra, kan være giftig. Men godt er det i hvert fall ;)

Endret av LittDiva
Skrevet

Eeeeelsker gresk yoghurt og snjo(?) :laugh::wow: ''Vanlig'' yoghurt fra Tine er så tynn og suppete, kan ikke huske at de var slik før?! :( Så har de Ø D E L A G T !!! melon yoghurten med å tilsette pasjonsfrukt!! :grine:

Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på det med melonyougurten :bond:

• Liker 3
Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på det med melonyougurten :bond:

Har ikke den alltid vært sånn? Kan ikke huske noen smaksforskjell de siste årene, og jeg spiser den hver dag.

Synnøve gresk yoghurt med kiwi er dødsgod!

Skrevet

Har ikke den alltid vært sånn? Kan ikke huske noen smaksforskjell de siste årene, og jeg spiser den hver dag.

Før var det bare melon, og smaken var rundere av mangel på et bedre ord ;)

Skrevet

Før var det bare melon, og smaken var rundere av mangel på et bedre ord ;)

Det har gått meg helt hus forbi.. Liker den heldigvis uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...