Plommetreet Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Skal ut å gå i fjellet i sommer. Har aldri gjort dette på orntli' før. Ser etter fjellsko på finn.no. Har normalt str. 39... Burde jeg kjøpe store? Hvor store?
Severus Skrevet 2. juni 2013 #2 Skrevet 2. juni 2013 Kan du ikke gå å prøve på sportsbutikk? Alfa har veldig bra sko
Gjest Skrevet 2. juni 2013 #3 Skrevet 2. juni 2013 Jeg ville ikke kjøpt sko på finn. Brukte sko?! Gå til en butikk, få noen til å hjelpe deg og prøv skoene! Og gå inn skoene får du drar på fjelltur så du ikke får gnagsår.
Fantomina Skrevet 2. juni 2013 #4 Skrevet 2. juni 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
skreppamedleppa Skrevet 2. juni 2013 #5 Skrevet 2. juni 2013 Brukte fjellsko ville jeg ikke sett på som en innertier nei. Hver fot og fotavtrykk er unik og bør bare tilpasse din fot, spesielt ved fjellsko som en skal gå mye i. Myk såle gir godt feste på underlaget men lite stabilitet, skal du gå på lette dagsturer og ikke bære tungt trenger du ikke en like solid og kraftig sko som ved en tung oppakking i tyngre terreng. Du bør også prøve skoen før du kjøper de, skoen skal være lang nok til at du ikke butter tærne fremme i bratte nedoverbakker, og det skal være plass til en pekefinger bak hælen når tærne er helt fremme. For min del er kanskje skoene noe av det viktigste for ikke å si det viktigste utstyret en har på seg på fjellturer, og en bør derfor ikke slurve eller tenke billigsalg når en skal kjøpe de, det hjelper ikke verken at de er billige/dyre om du får gnagsår av å bruke de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå