Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme ut av en ond sirkel, med vonde tanker og adferd jeg vet ikke fører meg dit jeg vil...?

Jeg er ei ensom jente. Er gift, har god jobb og vi har forsåvidt mange vennepar. Men alle har venner de er nærere enn oss. Det er vondt når ingen noengang tar initiativ til å møte oss. Vi har forsøkt å finne på ting, og folk sier ofte ja til invitasjon, men vi blir for tiden sjelden eller aldri invitert tilbake... Det har ikke alltid vært slik, men etter en periode der vi av ulike årsaker ikke har vært fullt så sosiale som før, og endel av vennene våre har fått barn har ting endret seg. Alle har andre de heller feirer 17 mai med, drar på helgetur med, cafe, middag osv. (Ofte blandet vennepar med og uten barn, så uavhengig om folk har barn eller ikke ).

Merker at jeg nå har blitt fryktelig usikker på meg selv, og klarer da heller ikke være avslappet og rolig i sosiale settinger. Det gjør meg noen ganger stiv og stille, ev noen ganger kanskje for pågående, og det er klart jeg ikke blir godt likt da.

Skulle ønske jeg kunne slutte å bry meg...

Er det noen som har tips til hvordan komme ut av dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...