Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 7 mnd som har begynt å snu seg over på magen når han sover. Han kan foreløpig ikke snu seg fra mage til rygg, så da lurte jeg på om noen har noen tips til hvordan å få han til å bli værende på ryggen når han sover.

Anonym poster: 0183de84cf64492603fa3877cecd0413

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte sovepose som vi stroppet fast. Fungerte godt inntil babyen begynte å sette seg opp, lirke beina under stroppen og legge seg på magen den veien. Da ga vi opp :)

Skrevet

Samme gjorde barna her i huset. Helsesøster sa at når de begynte å snu seg rundt sånn om natta så var det lite en kunne gjøre med det.

Jeg er fullstendig i mot å spenne fast barn når de skal sove, så en sovepose med reimer ville vært uaktuelt.

• Liker 2
Skrevet

Tok det opp med legen når vi var på 6månederskontroll, og hun sa at så lenge de snur seg over selv er det lite man kan gjøre for å få de til å bli liggende på rygg, også er de somregel sterke nok til å flytte på hodet om det skulle være noe ubehag eller at de fikk for lite luft :)

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Selv om han ikke snur seg tilbake på ryggen, er han jo så stor at han klarer å snu hodet til siden.

Minsten her er likedan, men jeg lar han bare ligge på magen.

Dette sa de til meg på HS at vi bare kunne fortsette med

Endret av Magdalene
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da puster jeg litt lettet ut og lar gutten sove slik han vil :)

Anonym poster: 0183de84cf64492603fa3877cecd0413

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte babycall med kamera, da så vi hvordan han lå til enhver tid og ble veldig beroliget. Hvis han la seg med nesa midt ned i madrassen, gikk vi inn og rullet han forsiktig over. Lå han greit på magen og hadde nesa fri, fikk han ligge.

Etter en stund fikk han nattpose i sove i (uten seler) pga at han sparket av seg dyna konstant. Da ble han plutselig liggende stille på ryggen en lang periode. Så lenge at han hadde full kontroll da han ble så stor at han begynte å snu seg med posen på.

AnonymBruker
Skrevet

Samme gjorde barna her i huset. Helsesøster sa at når de begynte å snu seg rundt sånn om natta så var det lite en kunne gjøre med det.

Jeg er fullstendig i mot å spenne fast barn når de skal sove, så en sovepose med reimer ville vært uaktuelt.

Litt OT, men du får det til å høres ut som om vi som bruker pose med stropper nærmest mishandler barna våre. Det er jeg overhode ikke enig i at er tilfelle.

Vår gutt sover i pose med stropper, og har gjort det siden han begynte å sove urolig ved 6-7 måneders alder. Han rullet og krabbet så mye rundt i senga hver natt, og vekket seg selv hele tiden. Han våknet minst én gang i timen og var sint, men ofte også flere ganger i timen, hele natten gjennom i nesten en måned før vi prøvde pose. Fordi han hadde så dårlig søvnkvalitet var han konstant trøtt, sutrete og grinete gjennom dagen, men etter at vi begynte med posen har vi fått en helt ny gutt. Han sover nå lengre strekk, ofte både 3 og 4 timer av gangen, før han våkner for mat. Og han er veldig mye blidere og våknere på dagtid nå som han faktisk sover godt om natten. Godt for han og godt for oss. Hva som skal være så fælt med dette, forstår jeg virkelig ikke!

Anonym poster: ccaa122e3854b2642193099623ae2332

• Liker 3
Gjest Magdalene
Skrevet

Litt OT, men du får det til å høres ut som om vi som bruker pose med stropper nærmest mishandler barna våre. Det er jeg overhode ikke enig i at er tilfelle.

Vår gutt sover i pose med stropper, og har gjort det siden han begynte å sove urolig ved 6-7 måneders alder. Han rullet og krabbet så mye rundt i senga hver natt, og vekket seg selv hele tiden. Han våknet minst én gang i timen og var sint, men ofte også flere ganger i timen, hele natten gjennom i nesten en måned før vi prøvde pose. Fordi han hadde så dårlig søvnkvalitet var han konstant trøtt, sutrete og grinete gjennom dagen, men etter at vi begynte med posen har vi fått en helt ny gutt. Han sover nå lengre strekk, ofte både 3 og 4 timer av gangen, før han våkner for mat. Og han er veldig mye blidere og våknere på dagtid nå som han faktisk sover godt om natten. Godt for han og godt for oss. Hva som skal være så fælt med dette, forstår jeg virkelig ikke!

Anonym poster: ccaa122e3854b2642193099623ae2332

Dette er en fase som går over, uten bruk av slik pose. Slitsomt mens det står på ; ja, men det går jo over.

Ungen blir jo stroppet fast. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en fase som går over, uten bruk av slik pose. Slitsomt mens det står på ; ja, men det går jo over.

Ungen blir jo stroppet fast. Enkelt og greit.

Jeg har nylig kjøpt denne posen fordi barnet fikk så lite søvn pga all turninga med leggetid. Løsner stroppene når barnet har sovna og har stroppene så løst at barnet kan rulle seg over på magen til og med men klarer ikke reise seg opp i senga. Barnet legger seg rolig og fornøyd ned i posen og sovner i løpet av fem min (til pg med første kvelden, ingen protester) mot 1,5 timer med kaving og gråting før. Jeg var kjempe skeptisk men sliten etter 1 mnd med styring hver kveld og baby som fikk for lite søvn, og er helfrelst når jeg ser hvor godt babyen syntes det er å få den hjelpen til å roe seg ned om kvelden.

Har fått et roligere og mer harmonisk barn som ikke er strippet stramt fast men som får hjelp til å roe seg ned for natta når det slipper å reise seg i seng til han er så sliten at han gråter av utmattelse (byssing godtas ikke av han og ALT annet var forsøkt ut først). Var stor skeptiker men angrer nå på at vi ikke kjøpte den tidligere.

Anonym poster: 5f630f8847c576b8e8be8a05cdaa6947

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...