Gjest Spils Skrevet 1. juni 2013 #1 Skrevet 1. juni 2013 Hei! Jeg har lenge tenkt tanken på å selge unna masse greier jeg har liggende. Stort sett bare små duppeditter, men uansett ting av verdi jeg helst vil ha noe igjen for. Jeg har kommet frem til at jeg vil selge det på ebay i stede for norsk sider, men jeg har en del spørsmål rundt dette som jeg håpet å få svar på. 1. Betaling blir sikkert mottatt via paypal. Er det nok med en privatkonto, eller må jeg opprette en premierkonto her? Jeg håpet på å kunne tilby gratis frakt ved å heller inkludere fraktkostnader i salgsprisen, men etter å sett prisene på posten sine sider er jeg i sjokk. Skal jeg sende en enkel bok til USA f.eks. vil frakten komme på 126,- i følge kalkulatoren på posten.no 2. Er det virkelig så dyrt? Hvordan i all verden klarer folk å tjene penger på å selge ting på nett i Norge med disse fraktprisene? Å sende ting innenlands var litt billigere men relativt dyrt allikevel Jeg kommer fra internettgenerasjonen og har igrunn veldig liten kjennskap til det å sende ting via posten.Om man ser på prislisten til posten, så ser man at de lister opp priser på både frimerker og det å sende. 3. Holder det at jeg kjøper riktige frimerker i forhold til vekt/størrelse på hva jeg skal sende om jeg kommer med egen emballasje? 4. Noen som kan anbefale plasser de selger billig emballasje? Bobleplast konvolutter, små esker o.l.?
Armitage Skrevet 1. juni 2013 #2 Skrevet 1. juni 2013 Jeg solgte en del ting på ebay for en stund tilbake. Men kommer ikke til å gjøre det mer etter så mye bråk fordi folk ikke leste auksjonsbeskrivelsen og så at jeg var fra Norge og dermed ikke fikk med seg hvor dyr frakten var før etter de hadde vunnet. Ble beskyldt for å prøve å svindle folk på frakta blant annet.
Gjest gjest17 Skrevet 1. juni 2013 #3 Skrevet 1. juni 2013 Vil tro en vanlig "verified" konto holder. Angående emballasje så selger de slikt mye billigere på eBay enn her til lands. Frakt er grisedyrt her til lands, dessverre.
Joe Skrevet 8. juni 2013 #4 Skrevet 8. juni 2013 Vanlig, verified konto holder ja. Posten har helt sprø priser, det gjør det ekstremt vanskelig å få solgt noe til utlandet. Jeg selger på Etsy.com. Folk tror jeg lurer de med frakta, men jeg tar bare reell frakt, noen ganger litt minde.
Gjest gjest17 Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Billig emballasje finner du hos Rajapack og Staples også :-)
Gjest DoubleOh Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Billig emballasje finner du hos Rajapack og Staples også :-) Selger Staples fortsatt til privatkunder? Emballasjen de selger på nett er jo faktisk så billig at jeg nesten er redd de ikke har ført opp mva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå