Mossa Skrevet 9. april 2004 #1 Skrevet 9. april 2004 En i omgangskretsen vår har fått seg kjæreste....og hun er ikke 15 år enda!!! Hun ser på meg som storesøsteren hun aldri har hatt. Og elsker å komme innom når hun tar bussen forbi etter skola. Jeg vil ikke ha henne hengende rundt her!!! Det er flaut, jeg har ikke noe å prate med henne om og jeg klarer ikke være venninne med en på 14. (Og jeg skjønner ikke at en mann på 28 kan falle for en jentunge på 14. :hår: ) Nå planlegger vi en liten sammenkomst med noen venner, og jeg har sagt at han ikke får ha henne med. Jeg er dobbelt så gammel som henne. Og det siste jeg ønsker er å få illsinte foreldre, som bare er noen få år eldre enn meg, på døra. Er jeg slem nå?
Gjest Tristessa Skrevet 9. april 2004 #2 Skrevet 9. april 2004 Oh shit. Så ekkelt! 28 og 14 år? :o Det er jo rett og slett disgusting.
Gjest agurk Skrevet 9. april 2004 #3 Skrevet 9. april 2004 Nei du er ikke ekkel! Tenk deg vis moren og faren plutselig ringer på?!! Tror jeg hadde sagt ganske tydelig ifra at nei takk, hun får holde seg hjemme! Og hva sier alle de andre vennene til å ha en fjortenåring der?
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2004 #4 Skrevet 9. april 2004 Bare undrer meg litt over hva en oppegående (?) mann på 28 skal med en fjortis? Hun er jo under seksuelle lavalder og..
Saeria Skrevet 9. april 2004 #5 Skrevet 9. april 2004 Bare undrer meg litt over hva en oppegående (?) mann på 28 skal med en fjortis? Hun er jo under seksuelle lavalder og.. :enig_animasjon: Det lurer jeg også på. Jeg husker også at ei jeg kjente litt var sammen med en på 26/27 år når hun selv var 14. Hun så riktignok ut som en 18 åring, og var moden for alderen, men alikevel. De hadde seg som et vanlig par i 18-20 årene, og de var sammen i mange år...hvis de ikke er sammen fremdeles da. :klø: Jeg flyttet fra Haugesund mens de fremdeles var et par. Foreldrene til jenta gjorde ikke noenting med det...
Mossa Skrevet 9. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2004 Oh shit. Så ekkelt! 28 og 14 år? :o Det er jo rett og slett disgusting. Det er akkurat det jeg også synes!! Og hva sier alle de andre vennene til å ha en fjortenåring der?De fleste tenker som jeg og sambo, men ingen andre en vi sier noe direkte til han. Og alle synes det er slitsomt å ha en fnisete tenåring der. Bare undrer meg litt over hva en oppegående (?) mann på 28 skal med en fjortis? Hun er jo under seksuelle lavalder og.. Det er det merkeligste...for han er en oppegående fyr egentlig(..eller kanskje vi er blitt lurt!?) Tror det kalles desperasjon!! Nettopp slutt med han og dama (som forøvrig har "normal" alder) Siden jeg har sagt at hun ikke får komme, slår jeg jo automatisk hånden av han også. Og det er jo trist på et vis, men jeg orker ikke å være en slags dagmamma...og det er så flaut!! Jeg skjemmes på hans vegne, men det hjelper jo fint lite.. Og sambo skjemmes enda mer over han!!
monja Skrevet 9. april 2004 #7 Skrevet 9. april 2004 Jeg synes godt du kan si at hun ikke kan komme. Det hadde jeg også gjort, og jammen har jeg ikke hatt dårlig samvittighet for det heller
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2004 #8 Skrevet 9. april 2004 Jammen hvis dette er en god venn av dere, ville jeg faktisk snakket med ham om det. Fortelle ham rett ut at det både er merkelig og ulovlig det han holder på med, og at selv om hun sikkert er en oppegående og hyggelig jente, er hun ungdomsskoleelev som burde gjøre tenåringsting og ikke henge sammen med voksne mennesker (og voksne menn!!). Han dummer seg ut, og noen burde kanskje fortelle ham det?! I allefall syns ikke jeg det er noe galt i at dere forklarer ham hvorfor ikke dere orker å be henne på fest. Dere kan jo bli anmeldt for å sjenke mindreårige... Jeg hadde aldri orket!!
Mossa Skrevet 9. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2004 Jammen hvis dette er en god venn av dere, ville jeg faktisk snakket med ham om det. Han dummer seg ut, og noen burde kanskje fortelle ham det?! I allefall syns ikke jeg det er noe galt i at dere forklarer ham hvorfor ikke dere orker å be henne på fest. Dere kan jo bli anmeldt for å sjenke mindreårige... Jeg hadde aldri orket!! Vi har snakket til han om det...men hun er jo så voksen for alderen, hun ser mye eldre ut, foreldrene synes det er ok...bla-bla Og jeg sa til han at det ikke blir aktuelt at de kommer hit. Han er hjertelig velkommen, men hun vil bli avvist på trappa dersom han tar henne med alikevel. Nå føler jeg meg ikke så slem alikevel!! Det var godt.
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2004 #10 Skrevet 9. april 2004 Nå føler jeg meg ikke så slem alikevel!! Det var godt. Bra vi har kg
Mossa Skrevet 9. april 2004 Forfatter #11 Skrevet 9. april 2004 Bra vi har kg Ja, og spesielt når alle her var så enige med meg
Smurfa Skrevet 9. april 2004 #12 Skrevet 9. april 2004 Skjønner godt at du ikke vil at hun skal være med på denne venne-sammenkomsten. En 14-åring er tross alt veeeldig ung og man har rett og slett ingenting til felles med dem når man selv er rundt 28-30 år. Skjønner ikke at jentas foreldre godtar at hun har kjæreste som er så voksen. Det hadde ikke vært meg som hadde akseptert det, hvertfall! :-? Nei, jeg støtter deg fullt ut i din avgjørelse om at hun ikke får være med på sammenkomsten! Blir han sur, er det ikke noe å bry seg om! Da er han bare umoden som ikke skjønner din side av saken. Lykke til! Smurfa
Gjest Madam Felle Skrevet 9. april 2004 #13 Skrevet 9. april 2004 Er det din jobb å bestemme hvem han skal være sammen med? Skal du godkjenne hans partneren, bare for at du kanskje ikke har noe å snakke med personen om? Om foreldrene hennes synes dette er ok, så mener jeg at du ikke har noen som helst rett til å nekte han å ta med kjæresten sin, bare for at hun ikke passer inn sammen med dere andre. Hva om noen skulle nekte kjæresten din å ta med deg? Ja, jeg vet at det kanskje ikke er normalt at en på 28 år er sammen med en på 14, men nå er det en gang sånn, og det er ikke noe dere kan gjøre noe med. Hadde jeg vært han hadde jeg bedt dere ryke og reise alle som en, for hva skal en med fiender etter når en har sånne venner.
Marianne Skrevet 9. april 2004 #14 Skrevet 9. april 2004 Jeg hadde faktisk gått så langt jeg som å si at jeg ikke ønsket omgang med han i det hele tatt om han hadde henne med seg.
Mossa Skrevet 9. april 2004 Forfatter #15 Skrevet 9. april 2004 Er det din jobb å bestemme hvem han skal være sammen med? Skal du godkjenne hans partneren, bare for at du kanskje ikke har noe å snakke med personen om? Om foreldrene hennes synes dette er ok, så mener jeg at du ikke har noen som helst rett til å nekte han å ta med kjæresten sin, bare for at hun ikke passer inn sammen med dere andre. Hva om noen skulle nekte kjæresten din å ta med deg? Ja, jeg vet at det kanskje ikke er normalt at en på 28 år er sammen med en på 14, men nå er det en gang sånn, og det er ikke noe dere kan gjøre noe med. Hadde jeg vært han hadde jeg bedt dere ryke og reise alle som en, for hva skal en med fiender etter når en har sånne venner. Vi bestemmer ingenting...men vi kan mislike!! Og jo!! Jeg kan faktisk nekte han å ta med seg kjæresten inn i mitt hus Hva vet vel vi om at det er noe foreldrene godkjenner...og hva skal en 14 åring gjøre på fest hos en gjeng på 30?? Skal jeg gå å passe på at hun ikke drikker noe?? For det bli mitt ansvar dersom hun drikker min alkohol i mitt hus!!
Gjest agurk Skrevet 9. april 2004 #16 Skrevet 9. april 2004 Vet du, hadde jeg blitt så desperat at jeg ble i lag med en jentunge så håper jeg vennene mine snakker meg til rette! For det er det hun er, en jentunge! Gud hvro stor vi var når vi var fjorten, og så innmari kule, men abselutt ikke gammel nok til å være i lag med en på 28. En 28 åring er en voksen mann og har ingenting i lag med unger å gjøre! Desuten er det vel ikke helt lovlig å ha en fjortenåring som drikker på fest? Hadde ikke jeg likt om jeg var moren iallefall!
Rapitap Skrevet 9. april 2004 #17 Skrevet 9. april 2004 Vel, det er forskjell på folk, og Madammen har jo ett poeng, foreldrene hans synes det er ok. Kremt - muligens det sier noe om foreldrene, men har vi virkelig lov irettesette venner ? Fordi vi mener å ha rett? Følge norsk lov og ikke hjertet? So what? Har vi ha rett til å si noe i det hele tatt? Meninger, ok. Min holdning til det hele er såååå avhengig av å ha truffet 28 åringen og 14 åringen....nå synes jeg begge "dører" for for og imot er åpen... Det er noe med det; alle med sitt.
Mossa Skrevet 9. april 2004 Forfatter #18 Skrevet 9. april 2004 Vel' date=' det er forskjell på folk, og Madammen har jo ett poeng, [b']foreldrene hans synes det er ok. Kremt - muligens det sier noe om foreldrene, men har vi virkelig lov irettesette venner ? Fordi vi mener å ha rett? Følge norsk lov og ikke hjertet? So what? Har vi ha rett til å si noe i det hele tatt? Meninger, ok. Min holdning til det hele er såååå avhengig av å ha truffet 28 åringen og 14 åringen....nå synes jeg begge "dører" for for og imot er åpen... Det er noe med det; alle med sitt. Men som jeg også sa; hva vet vel jeg om at foreldrene hennes godkjenner det? Og skal man bryte loven hver gang hjertet forteller at det sikkert er greit? Og hva i all verden skal jeg si dersom foreldrene banker på døra utpå natta? Eller hvis de ringer på dagen etterpå å lurer hvorfor ungen deres kom hjem full fra mitt hus?
Gjest Embla s Skrevet 9. april 2004 #19 Skrevet 9. april 2004 Vel' date=' det er forskjell på folk, og Madammen har jo ett poeng, [b']foreldrene hans synes det er ok. Kremt - muligens det sier noe om foreldrene, men har vi virkelig lov irettesette venner ? Fordi vi mener å ha rett? Følge norsk lov og ikke hjertet? So what? Har vi ha rett til å si noe i det hele tatt? Meninger, ok. Min holdning til det hele er såååå avhengig av å ha truffet 28 åringen og 14 åringen....nå synes jeg begge "dører" for for og imot er åpen... Det er noe med det; alle med sitt. Oops, alle med sitt, ja :oops: Men jeg mener at forskjellen på VENNER og bekjente er at venner kan (og skal) man faktisk kunne si fra til når man mener at de mister hodet og er i ferd med å virkelig drite seg ut. Og jeg syns faktisk at et slikt forhold er regelrett skadelig (på sikt) for 14 åringen. Det er snakk om et barn som burde slippe å leke voksen. Det kan godt hende at hun føler seg helt på høyde med de voksne, men da blir det de voksnes ansvar å ordne opp. Uansett hvor moden hun er, er og blir hun et barn som skal beskyttes av voksne, ikke utnyttes. Og det mener jeg hun blir av denne mannen.
Gjest Madam Felle Skrevet 9. april 2004 #20 Skrevet 9. april 2004 Det er ikke ulovlig å servere sprit, øl ol med mindreårige tilstede, men det er ulovlig å servere til mindreårige. Det er heller ikke ulovlig å være sammen med en mindreårig, men det er ulovlig å ha seksuellkontakt med en mindreårig. Altså, dere kan fint ha en fest med henne tilsted uten at det behøver å bli bråk, så lenge dere ikke serverer henne alkohol. Verre er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå