AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #21 Del Skrevet 2. juni 2013 Haha! Hvilken rimibutikk var dette? epic.. Gjorde sikkert dagen hans Anonym poster: b172560226673ee643536342b25e1701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #22 Del Skrevet 2. juni 2013 Utrolig morsomt at en dvask Rimi-fyr hadde en så gjennomtenkt comeback!! Men i all verden. Hva mener du med det? Står det noe sted at han var dvask? Mener du at man ikke kan tenke hvis man jobber på Rimi? Dust. Anonym poster: c4eb709bc74be676a25b69627e1e490d 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. juni 2013 #23 Del Skrevet 2. juni 2013 Men i all verden. Hva mener du med det? Står det noe sted at han var dvask? Mener du at man ikke kan tenke hvis man jobber på Rimi? Dust. Anonym poster: c4eb709bc74be676a25b69627e1e490d Jeg reagerte også på den kommentaren. Til ts, så må jeg si at oppførselen din var ekstremt barnslig. Det er helt ok at du er imot sirkus med dyr, men som andre har påpekt kunne du tatt det opp på en skikkelig måte. Ikke på den frekke og nedlatende måten du gjorde, som helt tydelig signaliserer at du tror du er bedre enn andre. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #24 Del Skrevet 2. juni 2013 Var på den lokale Rimi butikken idag, og alt foreløp seg normalt inntil vi kom til kassen. Der legger jeg merke til de der 50% rabatt kupongene til sirkus Merano. Det var en jevnaldrene i kassa og det var ingen andre i butikken, så jeg sier ; "Unnskyld? Dere vet at dere støtter dyremishandling ved at dere lar disse stå her?" Fyren stirrer på meg, før han fortsetter. Jeg trekker på skulderene, og laster på varer igjen. Så begynner han å stirre igjen. Så tenkte jeg at han kanskje ikke hadde hørt hva jeg sa, og fornøyd med meg selv (fordi jeg hadde "skjønt det"), så gjentok jeg meg selv. Da skjønte jeg at jeg hadde tatt feil, for gutten nistirret på meg, med et sint uttrykk, sammen med en himling med øynene. Så spør han; "Si meg, hvilken mascara bruker du?" Jeg så forfjamset på fyren, klarte virkelig ikke å koble noen relevanse til utsagnet, så jeg tok bare kupongene med meg, reiv de i to,heiv de og gikk. Fikk forresten et lattermildt "god helg" etter meg, som jeg selvfølgelig svarte tilbake på. Kan noen fortelle meg hva i all verden det der betydde? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare spurte, men jeg bruker ikke å orke å starte slike randome "krangler". Tenker at det er forbeholdt gamle kvinner og menn:p Synes du er frekk som faan når du tar alle kupongene for å kaste dem når familier med dårlig råd og barn som vil gå på sirkus kunne brukt de til noe fornuftig. Håper noe fælt skjer med deg... Anonym poster: 95346adfde59ce73e2dc15b7c5a34a2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 2. juni 2013 #25 Del Skrevet 2. juni 2013 Utrolig morsomt at en dvask Rimi-fyr hadde en så gjennomtenkt comeback!! Fordommer mot butikkansatte lever i beste velgående ser jeg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. juni 2013 #26 Del Skrevet 2. juni 2013 Synes du er frekk som faan når du tar alle kupongene for å kaste dem når familier med dårlig råd og barn som vil gå på sirkus kunne brukt de til noe fornuftig. Håper noe fælt skjer med deg... Anonym poster: 95346adfde59ce73e2dc15b7c5a34a2e Det er bra vi ikke overdriver. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 2. juni 2013 #27 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Han kunne vel ha utdypet det når han så at jeg ble forvirret da, isteden for å le. Det er jo nettopp det som er det morsomme. Du hadde ikke peiling på hva han mente, til tross av at du startet krangelen. Hadde du vært genuint opptatt av dyrevelferd, hadde du tatt den med en gang. Tomlene opp til den gutten. Virker som en oppegående kar. Endret 2. juni 2013 av Samaysa 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #28 Del Skrevet 2. juni 2013 TS, du virker som kunden fra helvete. Anonym poster: cb6d6923a6a72d1805d585d5b2fded9a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #29 Del Skrevet 2. juni 2013 Synes du er frekk som faan når du tar alle kupongene for å kaste dem når familier med dårlig råd og barn som vil gå på sirkus kunne brukt de til noe fornuftig. Håper noe fælt skjer med deg... Anonym poster: 95346adfde59ce73e2dc15b7c5a34a2e Kanskje dere kan finne på noe som ikke inkludere dyremishandling heller. Og interessant at du også ønsket andre mennesker vondt. Anonym poster: d21a259427e910cebe62e04e08899b4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #30 Del Skrevet 2. juni 2013 Dumme dumme meg.. Tror jeg har sittet litt lenge i sol steika idag, ja Har bare hud, sminke, vaske ect produkter som ikke er testet på dyr, men det et liksom vanlig. Går liksom ikke rundt å tenker på det noe særlig. Åh, nå skulle jeg ønske at jeg hadde svart! Da hadde jo dette blitt mye morsommere Bruker bare å nevne dette med sirkus, bare så flere kanskje tenker over det. Er ikke slik at jeg bruker å holde noen tale eller at jeg står med en pekefinger Men synes forsåvidt at de som ikke bruker dyrevennlige ting også kan få si noe, deg er jo bare ren fakta og blir ikke løgn bare fordi du har Maxfactor i skapet. Og selv om butikk hyllene er fulle av andre ting. Det gjør jo ikke om man kan få omså bare en til å tenke ekstra på saken. Edit; Prøv å se bort i fra den elendige gramatikken, jeg er tydeligvis for trøtt til dette også Det tror jeg ikke noe på egentlig. Og nei, hvis man ikke er dyrevennlig selv, så skal man ikke belære andre. MAn skal egentlig ikke belære folk i det hele tatt for det er noe som heter folkeskikk. Du er en hykler og ble avslørt som en av han bak kassa. Det er ingen som liker dobbeltmoralister. Anonym poster: 99bfe2f5bc637409beb184b5e4b8572b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mormont Skrevet 2. juni 2013 #31 Del Skrevet 2. juni 2013 For en utrolig barnslig oppførsel, blir mye mer satt ut av deg enn han, for å si det sånn. Hadde det vært meg i kassa hadde jeg blitt greit irritert. Han i kassa har ingenting med de kupongene å gjøre, du får ringe hovedkontoret å klage i stedet. Mange som tenker at kassemedarbeideren kan videreformidle all dritten kundene kommer med, men ut i fra hva jeg har hørt og erfart bryr ikke sjefen seg noe nevneverdig. Super comeback av han som satt i kassa! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #32 Del Skrevet 2. juni 2013 Så bra at du sier ifra! Håper det er flere her som gjør det samme. Det har effekt! Bli gjerne med på sirkusdemonstrasjoner også Anonym poster: fb0de68ccbd9d8994647c9177ee07eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalille Skrevet 2. juni 2013 #33 Del Skrevet 2. juni 2013 Hadde jeg stått bak deg i køa så hadde jeg blitt meget flau på dine vegne. Hva feiler det folk som deg? Som MÅ kommentere slikt?? Og ja... Jeg kjenner faktisk ei som driver et sirkus her i Norge. Blide og fornøyde dyr. Dyremishandling in my ass! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 2. juni 2013 #34 Del Skrevet 2. juni 2013 Det hadde vært morsomt om denne episoden kom i den tråden som heter "teite, dumme osv ting kunder sier/gjør.." 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #35 Del Skrevet 3. juni 2013 (endret) Du vet han kun sitter i kassen og har ikke en dritt med hvorfor de kupongene ligger der? Håper de fikk deg på film, blir årets hit på julebordet Anonym poster: c7e563648ddf5c1e1d722bd09c1b93df Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på da, så sånn sett var det nok en urettferdig kommentar mot han ja. Men jeg mente ikke at han skulle måtte gjøre noe med det heller da. Jeg ser at kommentaren min ser veldig krass ut, men den var helt ærlig ikke like krass som det høres ut som. Har litt kjennskap til denne fyren fra før(altså utenfor Rimi butikken, vokst opp på samme plass osv), så jeg tenkte at det var greit, uten at noen skal bli fornærmet. Hadde noen gitt den kommentaren til meg om jeg hadde vært i kassa(selv om jeg nå forstår at den var urettferdig), så hadde jeg hyggelig svart at jeg er helt enig. Har forresten i alle år levert denne; http://www.sirkus.info/wp-content/uploads/Brev-til-butikkeiere.docx inn til alle butikkeiere i flere år. Jobber som salgsfremmer, så jeg besøker butikker jevnlig og da er denne også med. Måtte faktisk til den aktuelle Rimi butikken idag, og da ga jeg denne igjen. Så at de hadde tatt ned plakaten på døra når jeg kjørte hjem i alle fall, jippi Du var ikke mer trøtt og sliten enn at du orket å oppføre deg nedlatende overfor en butikkansatt. Anonym poster: c4eb709bc74be676a25b69627e1e490d Synes ikke jeg var nedlatende Nå. Hvilken mascara bruker du, ts? Isadora Til ts, så må jeg si at oppførselen din var ekstremt barnslig. Det er helt ok at du er imot sirkus med dyr, men som andre har påpekt kunne du tatt det opp på en skikkelig måte. Ikke på den frekke og nedlatende måten du gjorde, som helt tydelig signaliserer at du tror du er bedre enn andre. Ser at at flere skriver dette med at det var frekt og nedlatende. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men situasjonen ble ikke opplevd slik for meg i alle fall. Jeg har ikke plukket opp kupongene og viftet med de foran nesa på han. Ikke har jeg hevet stemmen heller. Det er mer slik at det ble sagt på "plump" og med et smil bare. Litt sånn, "ja forresten". Hadde jeg vært direkte og frekk så kunne jeg jo også forstått hvorfor han ikke svarte meg, men helt ærlig så var jeg ikke det. Jeg hadde ikke gjentatt meg selv om jeg trodde han ble fornærmet. Da kunne jeg vært enig i at det hadde vært frekt, uansett hvordan man uttaler seg. Det er jo nettopp det som er det morsomme. Du hadde ikke peiling på hva han mente, til tross av at du startet krangelen. Hadde du vært genuint opptatt av dyrevelferd, hadde du tatt den med en gang. Tomlene opp til den gutten. Virker som en oppegående kar. Seriøst? Man kan da være opptatt av dyre velferd uten å "ta den" med engang. Alle har da dager når de ikke er like mye med. Og jeg har ikke startet noen krangel. Hva feiler det folk som deg? Som MÅ kommentere slikt?? Og ja... Jeg kjenner faktisk ei som driver et sirkus her i Norge. Blide og fornøyde dyr. Dyremishandling in my ass! Sympati for vesener som ikke kan snakke for seg selv kanskje? Hadde du vært et blidt og fornøyd dyr om du hadde måtte stå i en laste henger i 5-6 mnd i strekk? Elefantene har et instinkt som sier at de må gå massevis av kilometer hverdag, hvor får de utløp for det? Anbefaler deg å lese her; http://www.sirkus.info/ og kanskje spessielt her ; http://www.sirkus.info/nei-sirkus/ Legg spessielt merke til; Det har blitt dokumentert stress og steriotypisk adferd hos dyrene hos Merano, både av NOAH og av Mattilsynet. I tillegg har det blitt avslørt krenkende og smertefull trening av Meranos elefanter i tillegg til sår og skader på mange av dyrene og trang oppstalling både i transport og når Merano er rundt i forskjellige byene de reiser til. Følgende sitat kom etter et intervju med dyretrener og elefanteier Andreas Quaiser som har jobbet på sirkus Merano: ”Straffer du dem, slår du dem? – Jeg ville lyve hvis jeg sa jeg ikke gjorde det.” Til sist; Jeg er engasjert i dyr velferd, og det bør da være greit nok uten at jeg skal få kommentarer som at "Nei, det kan du umulig være" og at jeg er dobbeltmoralsk. Jeg blir irritert og lei over arrogansen. Jeg orker ikke skrive ennå et forklarende innlegg etter dette, for nå synes jeg det er nok. Noen innlegg og tilbakemeldinger er flotte og konstruktive, og de må jeg bare takke for at har tatt seg tiden. Edit; et sitat for mye:) Endret 3. juni 2013 av MockingJay 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. juni 2013 #36 Del Skrevet 3. juni 2013 Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på da, så sånn sett var det nok en urettferdig kommentar mot han ja. Men jeg mente ikke at han skulle måtte gjøre noe med det heller da. Jeg ser at kommentaren min ser veldig krass ut, men den var helt ærlig ikke like krass som det høres ut som. Har litt kjennskap til denne fyren fra før(altså utenfor Rimi butikken, vokst opp på samme plass osv), så jeg tenkte at det var greit, uten at noen skal bli fornærmet. Hadde noen gitt den kommentaren til meg om jeg hadde vært i kassa(selv om jeg nå forstår at den var urettferdig), så hadde jeg hyggelig svart at jeg er helt enig. Har forresten i alle år levert denne; http://www.sirkus.in...utikkeiere.docx inn til alle butikkeiere i flere år. Jobber som salgsfremmer, så jeg besøker butikker jevnlig og da er denne også med. Måtte faktisk til den aktuelle Rimi butikken idag, og da ga jeg denne igjen. Så at de hadde tatt ned plakaten på døra når jeg kjørte hjem i alle fall, jippi Synes ikke jeg var nedlatende Isadora Ser at at flere skriver dette med at det var frekt og nedlatende. Jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det, men situasjonen ble ikke opplevd slik for meg i alle fall. Jeg har ikke plukket opp kupongene og viftet med de foran nesa på han. Ikke har jeg hevet stemmen heller. Det er mer slik at det ble sagt på "plump" og med et smil bare. Litt sånn, "ja forresten". Hadde jeg vært direkte og frekk så kunne jeg jo også forstått hvorfor han ikke svarte meg, men helt ærlig så var jeg ikke det. Jeg hadde ikke gjentatt meg selv om jeg trodde han ble fornærmet. Da kunne jeg vært enig i at det hadde vært frekt, uansett hvordan man uttaler seg. Seriøst? Man kan da være opptatt av dyre velferd uten å "ta den" med engang. Alle har da dager når de ikke er like mye med. Og jeg har ikke startet noen krangel. Sympati for vesener som ikke kan snakke for seg selv kanskje? Hadde du vært et blidt og fornøyd dyr om du hadde måtte stå i en laste henger i 5-6 mnd i strekk? Elefantene har et instinkt som sier at de må gå massevis av kilometer hverdag, hvor får de utløp for det? Anbefaler deg å lese her; http://www.sirkus.info/ og kanskje spessielt her ; http://www.sirkus.info/nei-sirkus/ Legg spessielt merke til; Det har blitt dokumentert stress og steriotypisk adferd hos dyrene hos Merano, både av NOAH og av Mattilsynet. I tillegg har det blitt avslørt krenkende og smertefull trening av Meranos elefanter i tillegg til sår og skader på mange av dyrene og trang oppstalling både i transport og når Merano er rundt i forskjellige byene de reiser til. Følgende sitat kom etter et intervju med dyretrener og elefanteier Andreas Quaiser som har jobbet på sirkus Merano: ”Straffer du dem, slår du dem? – Jeg ville lyve hvis jeg sa jeg ikke gjorde det.” Til sist; Jeg er engasjert i dyr velferd, og det bør da være greit nok uten at jeg skal få kommentarer som at "Nei, det kan du umulig være" og at jeg er dobbeltmoralsk. Jeg blir irritert og lei over arrogansen. Jeg orker ikke skrive ennå et forklarende innlegg etter dette, for nå synes jeg det er nok. Noen innlegg og tilbakemeldinger er flotte og konstruktive, og de må jeg bare takke for at har tatt seg tiden. Problemet er ikke at du er engasjert i dylevelferd, men at du oppførte deg som en barnslig tufs. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MockingJay Skrevet 3. juni 2013 Forfatter #37 Del Skrevet 3. juni 2013 Problemet er ikke at du er engasjert i dylevelferd, men at du oppførte deg som en barnslig tufs. Er så flott å diskutere med folk som deg på dette forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2013 #38 Del Skrevet 3. juni 2013 Problemet er ikke at du er engasjert i dylevelferd, men at du oppførte deg som en barnslig tufs. Det må være lov å si fra. Det er mest sannsynlig Merano som har spurt om de får ha rabattkupongene i butikken, ser ikke at dette er en del av Rimis sortement. Derfor kan butikken fjerne dem, og han i kassa kan formane til sjefen at han ikke ønsker å fremme dyremishandling og ønsket dem fjernet. Tror ikke sjefen hadde brydd seg om de forsvant. Så JO, han hadde "en dritt" med dem å gjøre, til dere som fraskriver kassamannen alt ansvar. Jeg synes det var bra at du sa fra TS, og jeg oppfatter deg hverken som barnslig eller teit. At du ikke tok mascarakommentaren var dumt, men kommentaren din mistet ikke sitt poeng for det. Å dessverre utlve én type dyremishandling gjør ikke at annen dyremishandling er ok. Anonym poster: 67fecff6dabb3303b05feef9653f8c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 3. juni 2013 #39 Del Skrevet 3. juni 2013 Er så flott å diskutere med folk som deg på dette forumet Unnskyld! Jeg mente ikke at du er en barnslig tufs, bare at du der og da oppførte deg som en. Var ikke meningen å bli personlig. Så virkelig, unnskyld! Men jeg skjønner ikke helt hva du vil diskutere i denne tråden? Er det mannen sin reaksjon? Er det spørsmålet han stilte deg? Er det din egen oppførsel og hvorfor den var berettiget. Eller er det (som jeg tror) sirkus og alt som er galt med det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 3. juni 2013 #40 Del Skrevet 3. juni 2013 Men du TS. Butikken selger mest sannsynlig en masse produkter som er testet på dyr. De selger kjøtt og egg og melkeprodukter. Da er det sikkert ikke så rart at han i kassa synes du var rar som lagde et stort nummer ut av at de hadde noen sirkuskuponger liggene, når du allikevel handler der. Selv om jeg forstår deg. Går aldri på sirkus selv nettopp fordi jeg ikke vil støtte det. Men å tre mine overbevisninger ned over hodet på andre gidder jeg ikke. Hoho, er egg og melkeprodukter testet på dyr? Du tenker på at de gir ost til mus? Eller må rotter løpe eggeløp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå